• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76
    molnen skrev 2007-04-14 16:46:01 följande:
    Hej ska på sem Umeå-ullared ,vi passerar örnsköldsvik,hörnösand,sundsvall,gä vle,uppsala,göteborg mm Någon som har några tips på ställen som säljer scrapbooking grejer som man inte får missa.
    Störst utbud i GBG-trakten har helt klart magnolia (www.dreamcottage.nu) som ligger i Borås, fast min favoritaffär i GBG är Format. Affären är inte jättestor, men jag gillar den. Sedan finns Arkivet, Scrapbook etc också i GBG.
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Mizty
    Venezuela - Så fin! Underbart kort... Passar perfekt med pappren
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Tessah

*kikar försiktigt in*

Här kommer en nybörjare på scrapbooking :)
    Har köpt lite material och tänkte jag skulle börja här i dagarna nu och scrappa. Nåra enkla så klart eftersom jag inte kan så mycket ännu:P

Några tips till mig som är nybörjare skulle va snällt??

Ni är ju så grymt duktiga!!!! Har vart in och kikar hos fler av er på era LO`S :)

• Tjej 83

nu ni är ja snart klar med en LO o funderar på o skicka in på en tävling men vet itne riktigt än. men den blev så fin så jaa kanske
    o först måsta jag få alfabetet som ja beställt, när de nu komemr?

man får/ska la inte visa innan man vet hur tävlingen gått eller?
    kan manskicka samma LO på fler tävlingar?

• Örnen76
    Tessah skrev 2007-04-14 18:56:34 följande:
    *kikar försiktigt in* Här kommer en nybörjare på scrapbooking :)Har köpt lite material och tänkte jag skulle börja här i dagarna nu och scrappa. Nåra enkla så klart eftersom jag inte kan så mycket ännu:PNågra tips till mig som är nybörjare skulle va snällt??Ni är ju så grymt duktiga!!!! Har vart in och kikar hos fler av er på era LO`S :)
    I trådens första inlägg, en bit ner finns tips på startkit
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Mizty

Har gjort en ny LO idag som jag själv känner att jag blev väldigt nöjd med (för en gångs skull) Risa & rosa gärna! Har några andra nya som ligger i mitt galleri...

IMG_1571.JPG

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • bitte71

Venezuela: jättefin LO! Fina papper och vackert kort!

Mitzy: superfin - vilket underbart kort på sötnosen! Han kommer bli riktig hjärtekrossare med de ögonen

Tessah: välkommen hit Som Örnen sade: i första inlägget och trådstarten finns lite tips. Du kommer säkert snart att fastna i träsket du med!

Tjej83: vet faktiskt inte om man kan skicka samma LO till flera tävlingar - skickar aldrig in ngt själv. Men det borde man väl få...?

molnen: om ni ska till Ullared så är det ju inte så långt kvar till Halmstad - där finns Brunsons (www.brunsons.se ). Och i Haverdal (ca 15 km norr om Halmstad) ligger alteljé lektyg och hantverk (http://www.lektygochhantverk.se/). Har inte varit där själv dock så jag vet inte riktigt hur utbudet är

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och Agnes 070227
  • Tjej 83

men de finns la 1 eller 2 butiker i Åsa med? mellan varberg o kungsbacka

• Lingonflickan
    Mizty: Läcker LO. Enkel men ändå kraftfull.

Någon frågade tidigare vad det heter som man trär bnd igenom. De kallas ribbon slides
    Ha en fortsatt trevlig dag!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket