• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark
    Örnen76 skrev 2007-04-14 14:13:50 följande:
    Hmmm.... verkar som om de flesta är offline nu...En dum fråga kanske med hur gör/tänker ni när ni köper papper? Kollar ni runt olika webbutiker och köper lite då och då för att fylla på lagret eller har ni en plan att köpa matchande enfärgat till mönstrat eller tar ni med korten till en fysisk butik och plockar ihop ett kit på plats?
    Jag shopar runt hej vilt i olika nätbutiker och tar allt jag tycker är snyggt!! Inte så praktiskt kanske  Fundersam

Nehe, nu ska jag ut i det fina vädret, har suttit i simhallen hela förmiddagen. Jasmine tävlade. Timmie tävlar innebandy, så pappa sitter i sporthall!! Skönt att Jasmine e´klar.
    Mamma till Jasmine & Timmie
  • Edma

Jag kör samma stil som Bark, dvs shoppar det jag tycker är snyggt i olika webshopar. När jag köper enfärgat brukar jag dock tänka på vad jag behöver och vad som fattas. Brukar vilja ha alla färger i olika nyanser hemma jämt.

Bitte: Jättefin och mysig LO!

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
  • Tjej 83

nån som använt sånna metalsaker som man sätter ett band genom? *(vet itne riktigt va de heter) men ni förstår nog?
    skulle bara vilja se hur de ser ut.

• kanskesnart

Hej i sommarvärmen! Blir inte så mycke tid vid datorn i detta väder. Ville bara kika in och ge kollektivt beröm för alla nya alster!! Superfina allihop!

NÖ: Jag planerar aldrig nåt. Köper bara de papper jag tycker är fina (ofta är det färgerna jag faller för). Sen får jag problem när jag ska scrappa eftersom jag alltid lyckas köpa nästan alla papper i samma färger, så då finns det ofta inget som passar till fotot. Inte så smart

• Venezuela

Hej hopp!

Örnen: Jag är ju rätt bortskämd som har Annas Scrapbooking 2 km hemifrån, så jag köper papper hej viltFlört På sista tiden har jag även hållit en del privata kurser och då behöver jag papper i aaaalla färgskalor, hi hi

När jag kom hem från dagens kurs satte jag mig på balkongen och gjorde klart en LO. Tar tacksamt emot åsikter av alla de slag.

• Örnen76

venezuela - fin LO! Vilken härlig bild!!

Verkar som om de flesta gör som jag; kollar runt och köper det som är snyggt Jag tycker bara det är svårt att få enfärgade papper att passa till de mönstrade...

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • molnen

Hej ska på sem Umeå-ullared ,vi passerar örnsköldsvik,hörnösand,sundsvall,gävle,uppsala,göteborg mm Någon som har några tips på ställen som säljer scrapbooking grejer som man inte får missa.

• malin ulrika

Venezuela,
    gör-snygg helt enkelt!

Det blir SÅ bra när man tar färger från kortet, och håller sej till ett par färger rakt igenom.
    Och så tycker jag själv det är snyggt när man "dekorerar" mest med egenhändigt gjorda dekos av papper liksom, snarare än en massa köpe-saker... Papprena uppetill som stuicker ut som små snörstumpar var himla snyggt!!!

• jenn79
    bitte71 skrev 2007-04-14 13:21:56 följande:
    Det blev faktiskt en ny LO igår, när lillsmulan äntligen somnade: Jag velar lite om jag tycker den passar som "nyfödd"LO- kanske är lite för mörka och tråkiga färger? Jaja, risa och rosa gärna!
    Tycker den vart super som nyfödd Lo´s !!!

Jättefina andra LO´s oxå Ska se om jag kan få lite tid att scrappa ikväll Skulle fått setat i helgen men det rä så fint väder så jag vill inte vara inne!! Vi ska grilla så jag tänkte ta lite fina grillbilder idag
  • malin ulrika

bitte71,
    den var jättefin!
    Det måste inte vara rosa-ljusblått-bebis-gulligt på alla nyfödd-sidor!
    Tycker din var jättefin i färgerna, gillar krumelurerna också!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket