• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

luktar era bilder något när ni skriver ut dem själva?
    jag skrev ut några hos mammao nu när jag skulel scrappa dem så tyckte jag de lukta stark o illa o de va korten. varför är de så?

• Mizty
    Tjej 83 skrev 2007-04-14 21:16:00 följande:
    luktar era bilder något när ni skriver ut dem själva?jag skrev ut några hos mammao nu när jag skulel scrappa dem så tyckte jag de lukta stark o illa o de va korten. varför är de så?
    Kemisk reaktion!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • MAMMSY
    Mizty skrev 2007-04-14 21:12:18 följande:
    Tack för alla gulliga ord om min LO I morgon ska jag på scrapmara... Sitter här och printar bilder för glatta livet Tycker det är så svårt att välja storlek på bilderna redan innan! Och vad ska jag ta med mig för saker Hua det bara snurrar i hvudet! Men det ska bli SÅ roligt
    Då ses vi nog imorn då
  • malin ulrika

Tjej 83,
    mina luktar inget, ja om jag sniffar DIREKT kanske, men när de väl "torkat" luktar de inget...

Är det nån som har scrappat lite me "konstnärliga" bilder? Alltså typ på byggnader och så? Min man har tagit endel fina kort jag ska skrappa, men jag tycker det känns fel att dekorera med de vanliga blommorna, knapparna, snörena etc.
    Vet inte riktigt vad man ska ha som dekorationer liksom. Några tips?

Är

• malin ulrika

...Jag skulle fråga, är det nån som har några såna LOs i sitt galleri? Typ scrap av byggnader och liknande?

• Jen 82
    Coursell skrev 2007-04-14 20:18:49 följande:
    Nån som vet var man får tag i grosister som säljer scrapsaker föresten?
    Läste just på scrappiz om två grossister Scraphouse eller Metalimo... Vad de säljer vet jag dock inte :-S
  • Camasunary

Tjej83: Cia hade använt ribbon slides på sina DT LOs för scrapbodan!!

M.U: Venezuela har ett Eiffeltorn i sitt galleri!

• Mizty
    MAMMSY skrev 2007-04-14 21:42:26 följande:
    Då ses vi nog imorn då
    Åh, vad roligt!! Då hinner vi prata lite mer än sist
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket