• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • Lola Jämtland

Såklart stavar jag på rätt sätt!

Om jag nu skriver på svenska alltså.

Prinsessa alltså!

Jag blir galen över att just detta ordet verkar vara svårt för vissa att stava!

//2007-here I come!
  • Baronessan
    Prinsessrum OCH prinsesstårta!!!

Princesstårta och princessrum?

Vad får en att vilja skriva varken eller med ett "c"?!?!
    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • Dino78
    Baronessan skrev 2007-02-04 09:15:03 följande:
    Prinsessrum OCH prinsesstårta!!!Princesstårta och princessrum?Vad får en att vilja skriva varken eller med ett "c"?!?! If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
    Tårtan skriver jag visserligen sällan men i receptet som står i min tårtbok så stavas det faktiskt med C och därför har jag fått för mig att det är C. Men jag skriver det som sagt aldrig då jag inte bakar tårtor
    DIF i själ och hjärta
  • Lollan

Givetvis stavar jag med S....ngt annat är ju bara knasigt! Då kan man ju lika gärna slänga in ett PrinZessrum....*s*

• aleksa98

Jag skriver med C. Jag tycker att när det stavas med S så ser det helgalet ut.

• Jemma81

Prinsessrum såklart. Princess, ja, då är det på engelska...

• Mamatina

Om man bor i Sverige och pratar svenska så är det med S, i England med C. Det var det det!

Svar på tråden Hur stavar du detta?