• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • Dino78

Vilken tur att jag aldrig skrivit denna tårta förut, gillar inte stavfel. Men så som man ser i en bok tror man ju att det stavas. Fast vissa ord blir ju faktiskt även felstavade versioner vedertagna eftersom många stavar fel. Och vips så är det lika rätt att stava det fel...usch så luddigt jag skriver

DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    Lollan skrev 2007-02-04 09:52:41 följande:
    Gillar utveckling av denna tråd...att folk har såååå svårt att stava. Moahahaha!
    Gillar inte alls utvecklingen av denna tråd...FL i ett nötskal att tonen ska bli så hätsk .-)
    DIF i själ och hjärta
  • aleksa98

Bonanza

Jag ser ingenstans i TS där hon skriver ngt om Sverige. Hon skriver hur stavar DU prinsessrum eller princessrum, men rätta mig gärna om jag har fel

• Stellas Mami

Prinsessrum.

För mig får folk stava hur dom vill c eller s skit samma.
    Men nåt som stör är om man delar itu ordet. Prinsess rum

• KickStart

Prinsess- om jag skriver på svenska.
    Princess om jag gör detsamma på engelska- eller om jag glömmer av mig.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • LillaLulla

Dino - för att inte tala om alla kinuski/tjinuski-varianter som finns!

aleksa - ja, min lärare var en idiot. Och ja, han stavade med c. Vad har det med dig att göra?

• Trinity78
    aleksa98 skrev 2007-02-04 09:54:03 följande:
    Bonanza Jag ser ingenstans i TS där hon skriver ngt om Sverige. Hon skriver hur stavar DU prinsessrum eller princessrum, men rätta mig gärna om jag har fel
    RUM är ett svenskt ord. Hade hon frågat efter hur man stavar "princess room" så hade det handlat om engelska. Man kan inte kombinera olika språk till sammansatta ord hursomhelst.
    Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?
  • aleksa98

LillaLulla

Eftersom du skrev som du gjorde så tolkar jag att du tycker att alla som stavar ordet med C, är idioter

Svar på tråden Hur stavar du detta?