• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • aleksa98

LillaLulla

Varför skulle man ens vilja göra ett prinsessrum, förresten?

Du kanske har en dotter som vill. Likadant om du har en son som vill ha Batman gardiner och mattor. Inte ngn större skillnad

• Dino78

Om man söker på PrinCesstårta får man 438 träffar. På PrinSesstårta får man 1530. Verkar som många stavar iaf tårtan med C, så som jag sett det i mina böcker

DIF i själ och hjärta
  • Lola Jämtland
    Dino78 skrev 2007-02-04 09:31:23 följande:
    Om man söker på PrinCesstårta får man 438 träffar. På PrinSesstårta får man 1530. Verkar som många stavar iaf tårtan med C, så som jag sett det i mina böckerDIF i själ och hjärta
    Uppenbarligen så vet inte folk bättre...
    Det visar ju denna omröstning oxå.....
    //2007-here I come!
  • Baronessan
    aleksa98 skrev 2007-02-04 09:28:54 följande:
    BaronessanJo så länge du fattar vad där står. Och sen så e det ju inte ett påhittat ord som det som du skrev, utan det stavas ju faktiskt med C på engelska och Aet finns inte på slutet. Ditt ord betyder ju inget och det e ju ingen som fattar vad det står
    Men fortfarande - du kan ju inte hitta på stavningar ÄVEN om det stavas på ett annat sätt på engelska/franska/tyska/finska?!?!

Bara för att nån förstår vad det är du vill få fram så är det fritt fram med egenpåhittade stavningar?

"När vi skulle ut så tog min poike på sig sina kengor" - Jo, men vaddå... Orden "pojke" och "känga" KOMMER ju faktiskt från de finska orden "poika" och "kenkä" så visst kan jag stava orden så - ni förstår ju?!
  • LillaLulla

Jag studerade till konditor i tre år, och i min skola stavades Prinsesstårta ALLTID med c... Men läraren var en idiot också.

• Baronessan

Återigen... På ENGELSKA kan inte "prinsesstårta" heta "princesstårta"... För om du pratar med en engelsman så har han ingen aning om vad ordet "tårta" betyder.

På ENGELSKA kan inte "prinsessrum" heta "princessrum"... För om du pratar med en engelsman så har han ingen aning om vad ordet "rum" betyder.

Ska ni använda engelska använd då "princess room" och "princess cake" (vilket de iofs nog inte vet vad det är?).

If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • LillaLulla

Testa med att skriva PRINCESSTÅRTA på google. Då kommer det upp en blå text där det står "MENADE DU PRINSESSÅRTA?". Det borde väl säga en hel del, eller?

• Lola Jämtland
    LillaLulla skrev 2007-02-04 09:39:13 följande:
    Testa med att skriva PRINCESSTÅRTA på google. Då kommer det upp en blå text där det står "MENADE DU PRINSESSÅRTA?". Det borde väl säga en hel del, eller?
    Hahahaha!
    //2007-here I come!
  • Dino78

Baronessan - Du fattade nog vad jag menade, hoppas jag. Begriper du väl att jag fattar att dom inte vet vad TÅRTA betyder...Gsus

DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    LillaLulla skrev 2007-02-04 09:39:13 följande:
    Gillar inte google, kör med eniro.
    DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Hur stavar du detta?