• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 : Jag skrev väll inte att jag inte kunde hjälpa att du skrev så att jag missuppfattade?
    Det ända jag skrev var ju:
    Fru Allerdahl skrev 2007-02-04 17:57:53 följande:
     Jag kan ju inte göra nått åt att hon stavar det fel & det gör ju inte mig nått
    & med det menar jag ju hur du stavar Prinsessa!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. THEODORE ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 02-09-06 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Marija79

hm... jag stavar det princezrum, gillar stavningen.

• Marija79

Nej, jag tror inte det...
    jag gillar stavningen bara, den påminer mig om mitt språk, Princeza - Prinsessa!

• aleksa98

Marija79
    Nej men helt ärligt. Det var nog den finaste stavningen jag har sett.

• aleksa98

Marija79
    Nej men helt ärligt. Det var nog den finaste stavningen jag har sett.

• aleksa98

Marija79

Man ska vara sig själv

• Rokka Jill

Aleksa, om du inte tycker de inte har något med det att göra så behöver du ju inte nämna det i första taget. Och jo det kunde faktiskt tolkas på många olika sätt när du skrev "mitt språk"

Tragiskt när barnen dras in i diskussionen.. Hur de kommer att uppfostras osv osv osv.
    Alltid.. så j*vla typiskt.. DET är det STÖRSTA beviset på att sidan består av MEST KVINNOR. Jag har nog ALDRIG upplevt att männen har gått från sina pidestaler ner till botten o attackerat andras ungar. Nej. Det e så typiskt kvinligt.

Detta hände mig med när jag tyckte något som inte alla andra tyckte. Det var en kvinna som då ifrågasatte min uppfostran och skrev "stackars barn" (mitt barn). Hon är moderator idag.
    Så man får tydligen tycka vad man vill. Men bara man inte går emot strömmen

• Rokka Jill

Aleksa, om du inte tycker de inte har något med det att göra så behöver du ju inte nämna det i första taget. Och jo det kunde faktiskt tolkas på många olika sätt när du skrev "mitt språk"

Tragiskt när barnen dras in i diskussionen.. Hur de kommer att uppfostras osv osv osv.
    Alltid.. så j*vla typiskt.. DET är det STÖRSTA beviset på att sidan består av MEST KVINNOR. Jag har nog ALDRIG upplevt att männen har gått från sina pidestaler ner till botten o attackerat andras ungar. Nej. Det e så typiskt kvinligt.

Detta hände mig med när jag tyckte något som inte alla andra tyckte. Det var en kvinna som då ifrågasatte min uppfostran och skrev "stackars barn" (mitt barn). Hon är moderator idag.
    Så man får tydligen tycka vad man vill. Men bara man inte går emot strömmen

• aleksa98

Rokka Jill

Ja men jag blev ju pressad till att säga varför jag skrev princessa med c och då skrev jag varför

• Rokka Jill

Aleksa, Men det hade inte verkat lika intressant om du skrev "för jag e ungersk.. " Så hade alla skitit i vicket typ "okej"..
    o jag lovar dig.. 80% av de som hade läst inläggen hade inte kommit ihåg det sen efter de hade hetsat upp sig i en amningstråd eller liknande.
    Har upplevt detta fenomenet länge här.
    det e som småbarn "säger du A får du säga B.............."

Sen kan man ju inte bara gå emot strömmen.. det e ju mot effels oskrivna regler

• Fru Allerdahl
    aleksa98: Jag fick aldrig någon vink om att du förstod..? Vill bara ha vitflagg!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. THEODORE ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 02-09-06 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Hååning

mitt andra modersmål är Engelska så det blir Princess...........

Svar på tråden Hur stavar du detta?