• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • LillaLulla

aleksa - självklart kan du skriva vad du vill! Men ifall du vill att någon ska förstå vad du skriver så är det klokt att skriva på svenska eller alternativt översätta. Jag har ingen aning om vad en Tata är. Faktiskt.

• aleksa98

LillaLulla

Jo men helt ärligt så bryr jag mig inte om ifall utomstående förstår vad jag har skrivit eller inte. Prinsessa stavas princessa på mitt språk.

• aleksa98

LillaLulla
    Och jag tycker att ordet ser finare tu med c istället för s. Det e fördelen med att vara tvåspråkig

• LillaLulla

aleksa - eh, okej... Varför skriver du bara inte i en dagbok istället då?

Kollade dina bilder, ifall du inte hade skrivit det där om Tata så hade jag automatiskt tolkat det så att dina barns pappa faktiskt heter Tata, särskilt eftersom du också skrev namn med liten bokstav.

Får jag fråga vilket ditt språk är?

• Broneya

Men S såklart
    med c om jag skulle skrivit princessroom

• Clobberella

Skulle aldrig få för mig att skriva det ordet över huvud taget

• aleksa98

LillaLulla

Varför skulle jag skriva dagbok? Jag bryr mig inte om ifall du hade trott att han hetat nwfdnfdmows så får du tro det och att jag inte stavat alla namn alltid med stor bokstav, e för att jag inte tänker mig för när jag skriver men jag vet att namn stavas med stor bokstav.

Varför undrar du vilket språk jag pratar, du förstår ju inte det ändå

• aleksa98

LillaLulla

Jag skriver ofta slarvigt då jag et om att folkförstår mig ändå och har det blivit fel så gråter jag inte blod för det

• mammatillpojkar

jag stavar det med s på svenska och c på engelska

Svar på tråden Hur stavar du detta?