• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • aleksa98

Baronessan

Ja men jag skriver inte hittepå, du vet väl inte på vilket språk jag skriver. Vet du om dom i mitt hemland skriver det med s eller c?

• aleksa98

LillaLulla

Så du menar att jag e en idiot för att jag skriver med c? Moget.

• LillaLulla

Just det, Baronessan! I Princessland så SKRIVS det faktiskt princesstårta, princessrum, princesstol och tusen miljoner andra princess-saker!

• Bonanza
    aleksa98 skrev 2007-02-04 09:46:11 följande:
    LillaLulla Så du menar att jag e en idiot för att jag skriver med c? Moget.
    Idiot? Nej. Stavar fel? Ja.

Sen har ju alla olika associationer av människor som stavar fel. Många uppfattar en som obildad, andra bryr sig inte alls.
  • LillaLulla

aleksa - vänta, jag ska titta igenom mina svar... Näe, ingenstans har jag kallat dig för idiot. Och ifall jag har missat något så får du hemskt gärna anmäla mig, jag skriver fel ibland och det gör inget att inläggen plockas bort.

• aleksa98

LillaLulla

Vad menar du? Tror du att princessa stavas likadant i alla länder? Helt ärligt?

• aleksa98

LillaLulla
    Du skrev att din lärare var idiot eller hur och han stavade med c. Eller, har jag fel?

• aleksa98

Bonanza

Mmmmm det e ju möjligt men det e ju knappast något jag bryr mig om.

• Bonanza
    aleksa98 skrev 2007-02-04 09:48:35 följande:
    LillaLulla Vad menar du? Tror du att princessa stavas likadant i alla länder? Helt ärligt?
    Vad spelar det för roll? I Sverigesvenska stavas det med s. Inget c. Ingenstans ett c.

Det är väl det vi talar om?!
  • Lollan
    Gillar utveckling av denna tråd...att folk har såååå svårt att stava. Moahahaha!
Svar på tråden Hur stavar du detta?