• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Sexymala

Jenny1
    "Vad tröttsamt, se inlägg 405... Det gör man ju mer eller mindre omedvetet. För när man ska välja namn till sitt barn, är ju inte alla namn aktuella."

Men NEJ. Jag anser inte att jag gör det!! På min lista nu så skulle jag aldrig Själv kunna kategorisera. absolut inte. Sen om Någon Annan gör det, det bryr jag mig inte om. Men att Du säger att Jag kategoriserar. Vad vet du om det? Jag har inga barn som du kan säga det om heller så.. !
    Om namnet jag väljer faller i någons kategori, spelar mig ingen roll, sen om jag väljer enligt dig gammalmodigt eller gulligt namn till mitt barn får som sagt stå för dig, men jag hoppas och tror innerligt att jag väljer det namn jag tycker passar mitt barn. Sen i vilken kategori, enligt dig, det faller Bryr jag mig inte om!

• Beautiful disaster

Jenny1; Men snälla, varför brukar du ordet fördom när du inte ens verkar begripa vad det betyder? Att jag upprepar mej är för att jag inte får ngt vettigt svar ifrån dej, du bara gnater på om att det inte är fördom att säga/ tycka si eller så & jämför andra med det du själv sagt & inte har sagt - vilket inte ens har med saken att göra. Klart att jag upprepar mej då. & sedan det här du skrev "Om jag skriver att Tindra och Engla har jag inte uppfattat som vanliga, är väl knappast en fördom?" - Påstod jag att det var en fördom?! Gjorde jag det? Snälla människa, läs ordentligt vad man faktiskt skriver !

• Sexymala

"Sexymala: nej, just det - du har ju inga barn... Värst vad du har åsikter om namn, när det inte ens är aktuellt för dig...

Man kategoriserar ju inte på nån lista! Vad tror du egentligen? Så du menar att du på allvar funderar på alla godkända namn? Då lär du få det jobbigt den dagen du ska välja namn! "

Vad vet du om det? Du vet väl inget om mig eller? jag kanske har barn om 9 månader eller nio år. Spelar det roll?? Betyder det bara för att jag inte har barn har jag inte rätten att tycka?

öh? Jag har ALDRIG sagt att jag funderar på Alla namn, eller?
    Jag sa "På min lista nu..." den kanske består av ett 10 tal namn, men det är väl inget som säger att det inte kommer att ändras!?

• Jenny1

Beutiful disaster: lilla gumman, vad är ditt problem?? Vad exakt är det du vill veta/ha svar på?
    Jag svarade på ditt inlägg (416) om du sen inte kommer ihåg vad du skriver/frågar om, är inte mitt problem.

• Beautiful disaster

Jenny1; "nej, just det - du har ju inga barn... Värst vad du har åsikter om namn, när det inte ens är aktuellt för dig..." Vad f*n har det med saken att göra, hurvida Sexymala har barn eller ej? Får man inte diskutera namn om man inte har barn? Bara för att det inte är "aktuellt". Det var det absolut dummaste jag har hört ! Det är ju skrattretande, allt det du skriver. Det ligger ingen som hellst logik i det & du bara tar saker ur luften & försöker att vrida & vända på saker & ting - men sörru, det fungerar inte så. Vi är inte så dumma som du tycks tro, trots att några av oss bär "gullig" namn, som är icke "vuxna" eller "förtroendeingivande" & trots att några av oss har gett våra barn "gulliga" namn, som är icke "vuxna" eller "förtroendeingivande".

• Jenny1

Sexymala: hur kom du fram till denna lista då? Valde du slumpartat ut tio namn? Kan ju vara intressant att veta eftersom du skriver att du absolut inte kategoriserar namn...

• Jenny1

Beutiful disaster: ni får diskutera namn hur mycket ni vill, men dina inlägg för ju knappast disk. vidare?
    Om allt är så skrattretande varför bemödar du dig att läsa/skriva? Varför bli så upprörd - blev du trampad på en öm tå?

• Sexymala

Jenny
    Jag tog de jag tycker är fina...

ska bli kul o se vad du svarar på det *väntar mig en stark respons!!*

• Jenny1

Sexymala: men de namn du tycker är fina - är väl en kategori för dig? Eller hur?
    Var det "rätt" respons?

• Beautiful disaster

Jenny1; Känns det bra att "lilla gumma" andra? "I brist på mothugg får man taga vad man haver" - stämmer rätt bra in på dej. Haha !

Om du inte har förstått det redan, så tycker jag att du borde ta dej en ordentlig titt igenom heela tråden & fastnar det ej då, ja, då kanske du borde ta dej en funderare på om det är så lönt för dej att fortsätta denna diskussion när du inte ens har den "kontrollbar".

& så ännu en sak som är tagen helt ur luften från ditt håll; "vad är ditt problem??" - har jag ens påstått att jag har ngt problem? Du hittar ju bara på saker som passar bra för dej - sluta upp med det !

Svar på tråden Gulliga namn!!!!