• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • biomedbonus

men så klart att det kommer att anses helt normalt att en kvinna på 35 heter engla. Om 30 år

• ludenben

xxmeyaxx: jag tycker bara inte om dom. Av samma anledning som jag inte gillar de namnen som vissa av våra föräldrars generation har. Typ Börje, Göran, sören, Örjan osv. tycker inte de är fina. Låter inte som riktiga namn. Ja jag vet, Frodo låter inte heller som det men det föll mig i allafall i smaken. Det enda nya som jag gillar

• ludenben

alltså örjan och de låter som namn, menade de "nya"

• xxmeyaxx

När jag får barn väljer jag ett namn för att det är fint. Inte för att det är nytt / gammalt / udda / vanligt. Jag vill ha en Tindra om jag får en dotter. Det har jag velat ha sedan jag var 16 år gammal och sambon tycker också om det namnet. Och när jag var 16 år, var inte detta namn vanligt heller, inte WT som så många anser. Jag valde detta för att jag ansåg att namnet var vackert. 

Jag förstår inte denna hysteri bakom alla namn. Varför man gnäller? Vad spelar det för roll om barnet heter Tindra, Engla, Kevin eller Neo? Vad spelar det för roll om man låter sitt barn få heta Gunlög, Sixten eller Knut-Kurt? Gör det något om barnet heter Anna, Linda, Andreas eller Mikael? Jag bryr mig inte ett skvatt om varför barn heter som de gör. 

Jag förstår inte heller varför folk hakar upp sig så fruktansvärt mycket på just de här vad ni kallar "gulliga namnen".. Och sedan gnäller ni över att just Tindra och Engla är så förbannat vanligt.. Vet ni, det är Emma också? Och Lukas. Och Albin och Rebecka. Och Måns. Och Signe. Och Mattias och Ingrid..

Vet ni vad? Alla dessa namn finns med på topp 100 när de gäller de vanligaste namnen på nyfödda i Sverige. Ingrid och Valter. Tindra och Neo. Emma och Lukas.

Jösses..

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    ludenben skrev 2007-02-13 17:26:50 följande:
    xxmeyaxx: jag tycker bara inte om dom. Av samma anledning som jag inte gillar de namnen som vissa av våra föräldrars generation har. Typ Börje, Göran, sören, Örjan osv. tycker inte de är fina. Låter inte som riktiga namn. Ja jag vet, Frodo låter inte heller som det men det föll mig i allafall i smaken. Det enda nya som jag gillar
    "Jag tycker bara inte om dom"
    Jag verkar få alltid få samma sak. Jag tycks aldrig få ett riktigt argument om varför somliga namn är så hemska.

Det är som att fråga VARFÖR?
    Och få svaret DÄRFÖR!
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • ludenben

xxmeyaxx varför så arg?? är det nån som hakat upp sig?+ missat det i så fall, skrev bara att jag inte gillar vissa namn men du verkar ta väldigt seriöst??

• ludenben

måste man förklara hela tiden varför man inte tycker om nåt?? ibland gör man inte det och man är inte skyldig andra människor förklaringar bara för att man är i ett forum

• xxmeyaxx
    ludenben skrev 2007-02-13 17:34:11 följande:
    xxmeyaxx varför så arg?? är det nån som hakat upp sig?+ missat det i så fall, skrev bara att jag inte gillar vissa namn men du verkar ta väldigt seriöst??
    Jag är inte arg. Jag skriver ner min åsikt.
    Jag tar det seriöst. Jag anser att det är dumt att sitta och smutskasta ett NAMN så som
    vissa gör. Det finns hatklubbar här på FL för dom som inte gillar namnet KEVIN.

Det är fel. Det sårar folk. Folk som älskar namnet och valt det namnet till en liten bebis,
    en person som de älskar mest på denna jord!

Folk i denna tråd har skrivit att dom tror inte ens att en flicka med namnet TINDRA kan bli en framgångsrik läkare. Näe, en tjej med namnet TINDRA kan endast ha ett arbete på Mc Donalds.

Förlåt om jag blir irriterad. Men det är svårt när man ser vad folk har för åsikter om personer bara pga deras namn..
  • ludenben

men jesus amalia. varför bli arg för att man har en annan åsikt. det handlar inte om att smutskasta. om du skriver att du inte gillar namnet frodo, tror du verkligen att jag skulle ta det så gravalvarligt och tycka att du smutskastar hans namn?? alla gillar inte alla namn och det är väl inget konsyigare att skriva att man tycker engla är jättefult än jättefint??

• xxmeyaxx

ludenben,
    för andra gången nu skriver jag att jag inte är arg.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!