• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Liljan77

Hade en arbetskamrat som heter Ann Ahl.

Många namn som e nya å ovanliga nu,kommer säkert å vara vanliga i framtiden.Tycker inte jag ens reagerar på ängla eller tindra idag,för de namnen har blivit så vanliga.Så de kommer nog å finnas många som heter så längre fram med.
    Nu e de väl mer de gamla namnen som blivit ovanliga.
    Fick veta att min mors morfar hette artur,säkert ett vanligt namn på den tiden men jag skulle aldrig få för mig å själv använda de namnet.

Tycker de e kul att folk tillåter sig å vara orginela å fantasifulla.

• xxmeyaxx
    Beautiful disaster skrev 2007-02-13 14:36:16 följande:
    xxmeyaxx; Som mitt namn; Helena - Fena med de långa & sexiga bena, har jag fått höra många ggr. Klart att man kan reta alla namn som finns, men frågan är bara om det är så det ska vara? Som dessa barnrumpor i denna tråd - om dem inte skulle vara så "insnöade" i vad som är "vuxet" & "förtroendeingivande" i namnväg så skulle vi slippa bra många av alla dessa ret- & mobbingfasoner.
    De vanligaste namnen är oftast de namnen som löper stört chans att bli retade tror jag.
    Just pga deras rimmande.
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    malin ulrika skrev 2007-02-13 15:30:27 följande:
    Nej hörrni,jag tycker ALLA ska heta ERIK!Om det så är flickor eller pojkar, så blir det könsneutralt och jämlikt också! 15 flugor i en smäll!
    Jaa, vad bra! Fast då blir det väl gnäll över att folk härmar varandra
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    Urpan skrev 2007-02-13 15:04:24 följande:
    Vad är det för fel att ha ett gulligt namn när man är äldre?Jag skulle uppskatta om min läkare hette Ängla, då hade jag inte haft såna problem att komma i håg namnet =)
    tänk vad bra att ha en läkare som heter Ängla Hon måste vara omtänksam
  • LeadingStar

När man ens barn är 35år så heter de flesta 35åringar, Ängla, Tindra, Kevin, så varför skulle de låta dumt?!

• Esping

Eftersom det är så många barn som döps till det som TS kallar 'gulliga' namn så kommer det ju inte bli speciellt konstigt när de blir vuxna? Öht är det ju en större spread på namnen idag än i tidigare generationer, idag heter ju barnen allt från Texas till Erik till Gunnar till Månstråle.

/Mor till Dante (jättegulligt namn på en jättegullig kille!)

• xxmeyaxx

CML,
    jag tror att de flesta som är emot detta är rädd för utvecklingen och menar att "allt var bättre förr"

• ludenben

visserligen har jag en son som heter Frodo men i övrigt jag tycker att allt var bättre förr. Vad det gäller namn i allafall Tycker bättre om erik, johan, elias, anton än tinda, engla (värst), nova, teo, neo och embla. Jag är inte rädd för själva utvecklingen men tycker att dessa nymoderna namn är ganska hemska.

• xxmeyaxx

Varför är dom så hemska då?

• LeadingStar

xxmeyaxx: Jag tror också det faktiskt, alltid lite äldre generationen som drar upp det här med "nya" namn.. att heta Sven eller Bengt idag är nog lika hemskt som att heta Madeleine eller Marina när barnen är 35!

Svar på tråden Gulliga namn!!!!