• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Beckah82

Ja om en 35-åring IDAG presenterar sig som Tindra Persson kanske det låter lite lustigt men du måste ju tänka på att när dagens treåriga Tindra är 35 år så heter typ ar 10:onde 30-åring kvinna Tindra (nej inte så många men man börjar undra snart) och då är det inget konstigt.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Smultron ett

Ängla låter ju bra på en vuxen!
    och tindra, Njaä..

Men du...
    När alla dessa gulliga barn växer upp blir dessa namn vuxennamn.
    Såsom ELsa och signe är tantnamn nuförtiden

• Nussen

tindra tycker jag e fin, ängla me men ängla kanske e lite "för gulligt" men gulliver tycker jag slår allt de kan man ju inte heta, stackan när han blir vuxen. visst kan de vara gulligt när dom e små men man måste ju tänka lite. fast de finns väl dom som tycker de e fint me..

• Beckah82
    Nussen skrev 2007-02-08 12:49:59 följande:
    tindra tycker jag e fin, ängla me men ängla kanske e lite "för gulligt" men gulliver tycker jag slår allt de kan man ju inte heta, stackan när han blir vuxen. visst kan de vara gulligt när dom e små men man måste ju tänka lite. fast de finns väl dom som tycker de e fint me..
    Hört talas om Gullivers resor?
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Pyret3

Jag är född 1965 och heter Katarina. Tyckte så illa om mitt namn då, kunde inte fatta hur man skulle kunna heta det som vuxen. På den tiden var det ett vanligt flicknamn. Nu är det väldigt vanligt bland oss som är födda på 60-talet att heta,,,Katarina, Annika, Lennart, Mikael,Helen.
    Men det finns knapp några bebisar som får dessa namn som tilltalsnamn. Så jag tror att varje generation växer i sitt namn.

~~~~Älskar mina barn~~~~
  • eisa

"Överläkare Quävinn Persson"

• sophius

Å andra sidan eftersom majoriteten flickor av alla 00-talister tycks heta Tindra eller Ängla så kanske det inte låter så konstigt
    om sådär 35 år när dessa töser är stora.
    De är så många att man inte förvånas över deras namn.

• Wida

Men herregud. När Tindra är 35 år kommer Tindra vara ett normalt trashnamn för 35-åringar.

Menar du verkligen allvar? Förstår du inte hur det funkar med namntrender?

Hur snyggt skulle du tycka det var att ge dagens bebisar de namn som dagens 35-åringar bär?

(hängde du med där?)

Svar på tråden Gulliga namn!!!!