• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • malin ulrika

lovely 2B a mum
    När vi skulle köpa bil hette bilförsäljaren "Asswad"...
    Låter på engelska som något man torkar sej med där bak...

Jag fick anstränga mej till det yttersta och sedan gå och leka med sonen och skratta hysteriskt åt något han gjorde för att få "lätta på trycket"...

Men säga vad man vill om Mr Fitta, du kommer fortfarande ihåg honom!
    Hade han hetit "Smith" hade du glömt honom!

• lovely 2B a mum

malin ulrika
    den var kul ha ha ha

Hörde om en tjej i någons klass som hette Ann Ahl, inte så genomtänkt av föräldrarna.

• Beautiful disaster

Jenny1; Det är uppenbart att du inte riktigt förstår innebörden av ordet "fördomsfull" iom att du gg på gg drar upp detta med att "eftersom du inte heller tycker om alla namn, har ju du också fördomar?" & "Det är löjligt att påstå att nån har fördomar bara för de inte tycker som du" & dylikt - som att DET är att vara fördomsfull?

Fördom är en uppfattning som inte har ngt sakligt stöd, en förutfattad mening.

Liksom detta; "Fast namnet Nike Bent låter i mina öron bara konstigt och konstlat... Om hon får jobb i framtiden har ju inte med saken att göra... Men namnet låter ju inte direkt förtroendeingivande... inte heller speciellt vuxet.."

eller detta; "Att det finns en person med detta namn - gör väl inte saken bättre? Snarare tvärtom...
    Det är väl hemskt om man som förälder väljer att ge sitt barn ett udda konstlat namn (bara för att vara originell) som leder till att de i framtiden får svårt att få jobb?!
    Det kanske är nåt att tänka på för alla som funderar på Tindra, Ängla, Texas mm mm mm..."

• ludenben

ann ahl... en skröna. Det snacket går nog på alla ställen i sverige. har hört : det är nån i Alafors som heter Ann Ahl. Andra skrönor är Göte Borg, Lise Berg osv

• Namnam

ludenben

Sökte på hitta och fick 48 träffar på Ann Ahl , dom flästa har dock dubbel namn tex Ann-Christin

3st Göte Borg.

• lovely 2B a mum

ludenben
    där ser man

kom på en annan historia
    jag vikade som lärare på en skola med många olika nationaliteter bland eleverna

en kille hette Karim men de flesta vikarier inkl.jag själv läste för fort och slarvigt när vi skulle kolla närvaron Det blev ofta Karin vilket den stackars 14-åringen var riktigt trött på.

• malin ulrika

ludenben,
    nejdå Ann Ahl finns!!!
    Min mamma känner en som hette Anne Ahl. Hon var väldigt noga med att uttala "e"-et i Anne,,,

Lovelu 2B a mum:
    Ja Karim är jättevanligt här. Vet faktiskt inte vilken nationalitet det är, kanske libanesiskt eller nått?

• lilla bebis

Tänk dig min dotter då som heter wilda Lundkvist det blir ju jätte kul när hon blir vuxen hoppas hon blir professor eller nått "hej mitt namn är wilda Lundkvist"
    Tycker det är kul med nya namn och Engla och Tindra är superfina namn

• ludenben

malin ulrika alltså jag menar inte att ann ahl inte finns men det e ett typiskt namn som folk börjar hitta på historier om. och det görs överallt i landet.

• malin ulrika

Ludenben OK.
    Man kan onekligen undra vad deras föräldrar tänkte på...

Svar på tråden Gulliga namn!!!!