• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Ina1979

jo jag tycker det är väldigt småttigt..vad man tycker om andras namn kan man väl hålla för sig själv om det nu inte är nåt positivt då såklart..!

• Beautiful disaster

Ina1979; Det är en sund inställning ! Hoppas att fler kan stanna upp & inse att det faktiskt är det allra vettigaste.

• Urpan

Vad är det för fel att ha ett gulligt namn när man är äldre?

Jag skulle uppskatta om min läkare hette Ängla, då hade jag inte haft såna problem att komma i håg namnet =)

• Jenny1

vinn: länken innehåller de kategorier jag tycker man bör tänka igenom vid namnval. Den talar liksom för sig själv...

Ska vi dra det här igen: bara för att man har en åsikt som inte stämmer överrens med din, betyder det inte att man har fördommar!

Alla har vi åsikter om vissa namn, det betyder inte att man behandlar människan med namnet annorlunda!

Beutiful disaster: vilka frågor är det du inte tror/tycker att jag svarar på?

• Beautiful disaster

Jenny1; vinna's frågor som hon har ställt ett flertal ggr utan respons.

• vinna

Jenny1

Jag tycker inte att man måste tycka om alla namn, det gör inte jag själv heller.

Jag tycker att du har fördomar, läs själv, du skrev..

"Fast namnet Nike Bent låter i mina öron bara konstigt och konstlat... Om hon får jobb i framtiden har ju inte med saken att göra... Men namnet låter ju inte direkt förtroendeingivande... inte heller speciellt vuxet..."

"Att det finns en person med detta namn - gör väl inte saken bättre? Snarare tvärtom...
    Det är väl hemskt om man som förälder väljer att ge sitt barn ett udda konstlat namn (bara för att vara originell) som leder till att de i framtiden får svårt att få jobb?!
    Det kanske är nåt att tänka på för alla som funderar på Tindra, Ängla, Texas mm mm mm..."

• Dramaonline

Men alltså... den där artikeln är ju bara en till person som tycker nåt. Förstår inte varför man måste tycka som just den.

ALLA väljer vi väl namn som vi tycker är fina oavsett om det är vanligt eller ovanligt, och som vi tror kommer att vara bra för barnet att bära under livet.

Sen tycker vi olika om det är mest tur att råka ha fått ett ovanligt eller vanligt namn, bara.

• malin ulrika

Nej hörrni,
    jag tycker ALLA ska heta ERIK!
    Om det så är flickor eller pojkar, så blir det könsneutralt och jämlikt också! 15 flugor i en smäll!

• malin ulrika

P.S. om man nu ska associera nått till namn tycker jag inte Ängla låter alls "gulligt".
    Låter mer som en sträng fröken med hårknut eller så.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!