Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat
    Exakt 1000 inlägg i gamla tråden! Räcka ut tungan

Sitter och diggar lite Cara mia, säga vad man vill men nu vill jag gå ut och dansa!

Ja jag får kissa järnet, man får akta sig så man inte går ut utan att ha tömt blåsan för då är man dömd att misslyckas med det mesta! Jag glömde att tillägga att jag springer på toa minst 1 g/timme på kvällarna. Och nu när man är otymplig så är det ett ->-tyg att ta sig dit när man sitter bekvämt bakåtlutad i reclinern!  

*Diggar Måns o gänget järnet med
  • Mandelnougat

Ja herr Turesson och fröken Ryde har inte något att göra i en EurovisionSF.
    Helt sjukt att dom ens kom med i svenska versionen! Vem har dom mutat liksom?

• Mandelnougat

Haha det är tur att det finns såna som du Johanna: Såna som faktiskt röstar och påverkar så att såna som jag kan sitta och inte rösta och bara gnälla ifall ni röstat fel!

Ja gud förbenat vad jag vill gå ut och dricka drinkar och dansa halva natten till Cara Mia! Hemlis Men vissa saker gör sig bäst när utföraren är ogravid o oammandes!

• Mandelnougat

Nu tjejer har jag lagt till er på kompislistan så nu (tror jag) kan ni läsa min blogg. Tanken är att jag ska utnyttja mitt plus så bara de på kompislistan kommer åt mina sidor. Tråkigt? Ja men jag vill inte att alla ska kunna läsa ens tankar och farhågor.

• Mandelnougat

Smart tanke Johanna!  Jag ska oxå handla lite "lyx"artiklar så man känner sig lite speciell trots lapptäcket i underredet och sträva sängkläder! Flört

Jag ska inte köra på dig Lepa, jag lovar o svär!Oskyldig
    Ja det värsta jag vet med Ullared är att man får köa till en speciell låda/hylla. Fan så träligt att stå och vänta på att titta om det är något jag vill ha ur just den lådan.

Nåja, tipset är ju att ni kollar efter värmekuddar när ni lika är där. Var ju där i somras och köpte en riskudde för 50 babianer. I vanliga affärer går dom lös på 5 ggr så mkt. Ska be svärfar handla lite när han ska dit nästa gång. Just värmekuddar har jag för mig att vi måste ta med själv till BB. (Good 2 know)

• Mandelnougat

Ja lyx är viktigt!
    Fastnade i tfn med en kompis därav mitt avbrott!

Värmekuddarna är tydligen bra när man har värkar både att ha på magen och på ryggen (beroende på vart man har ont) samt om man har mensvärk i vanliga fall så är det att rekomendera.

Morgon Tess!

• Mandelnougat

Oj vad ni hunnit skriva!
    Själv har jag just vaknat från min skönhetssömn (den ska gudarna veta att jag behöver).
    Här hemma så är det nog ingen som vill mer än den andra; han tycker det är otäckt att "skicka in besökare" och jag har torra slemhinnor så det känns så omständigt att smeta o kleta med diverse medel. Men båda saknar det ofantligt! GråterTur det bara är en period.
    Jag saknar liksom inte det vi kan ha just nu utan jag saknar det vi brukar ha.

Så skönt med fotvård! Ska själv boka in mig till ansiktsbehandling men tar mig inte riktigt för. Men jag längtar efter att ha någon som smörjer in ansiktet med allsköns medel och sedan färgar fransar o bryn. Kanske man kommer att se ut som en gravid fräsching sedan? Kyss Låt mig åtminstone hoppas det så länge!

Nu ska jag börja med middagen!

Kram på er tjejer och tack för att ni förgyller min dag!

• Mandelnougat

Hej tjejer!
     Om ni trodde att jag har haft sovmorgon idag så trodde ni fel! Flört 
    Jag har minsann varit vaken sedan 05:20 imorse. Vaknade och kunde inte för mitt liv somna om, så det här blir en lååång dag.
    Har nyss kommit hem från första föräldrautbildningsträffen och det var väl helt ok. Jag tyckte inte att det framkom så mycket nytt men det är väl kanske nyttigt för kottpappan att få fråga och fundera, han verkade iaf tycka att det var bra.
    Fick se förlossningsfilm men den var mer komisk än utbildande.

Såg "Före födseln" igår och tyckte den var riktigt intressant men som alla andra på f-utb så tittade jag bort när huvudet skulle ut. Fot i munnnen DÅ förstod jag varför dom pratade om varma handdukar på förlossningen! Förvånad Jag insåg varför de flesta spricker och övergav hoppet jag haft till alla diverse oljor. För det där tvivlar jag starkt att jag kommer hel ifrån!
    Jag fattar inte riktigt hur jag trodde att dom skulle komma ut och hur det skulle se ut "down under" under processen men den bilden jag fick igår överrensstämde inte med mina vildaste fantasier ens! Förvånad
    Nåja, vi har ju några veckor på oss att fundera ut hur vi ska klara av det, barnet måste ju ut i vilket fall som helst.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3