Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Godmorgon!

Här har vi inte heller fått någon bebis. Nu har jag börjat ställa in mig på igångsättning. Helt sjukt vad less jag är på att vara gravid nu. Ska till BM imorgon iaf men det lär väl inte ge något nytt förstår jag. Inbokning av UL och bedömningssamtal är väl det som ska göras.

Nä, har haft en usel morgon så nu ska jag försöka peppa upp mig själv. (Mer om morgonen i bloggen)

Ha en härlig dag!

• Mandelnougat

Tjaba brudar!

Hoppas allt är under kontroll hos er, här händer inget nytt. Ska till BM nu kl 10 och få en tid till ul förstår jag. Jag som ville ha en bebis istället! Gråter
    Nåja, kikar in sedan!
    Kram!

• Mandelnougat

Tack Tess!
    Skönt att allt såg bra ut, själv är jag lite orolig över vad mitt blodtryck ska visa men det är säkert bra.
    Brukar alla få gå 2 ggr/vecka till bm efter förlossningstiden eller är det något speciellt som gör att du måste gå så ofta?

Vad har ni för väder förresten? Här är det mulet så jag är lite orolig att det börjar regna ifall jag promenerar men "man är ju inte gjord av socker" så det är nästan lika bra att promenera. Kanske jag hinner tömma systemet på alla gaser som jag verkar ha fått! Helt sjuuukt vad jag är gasig!

• Mandelnougat

EJ, Ja nu bestämt bara ett datum för UL och "ställningstagande till igångsättning". Får se vad hon säger "tanten".
    Hur gick det för er förresten? Ska ni på något nytt ul och har dom sagt något om en ev igångsättning?

• Mandelnougat

Tess, ja nu börjar man nästan bara tycka det är besvärligt att gå till BM. Det känns ju som om det ändå inte händer något nytt eller att dom kommer med några sensationella nyheter så frågar ni mig kunde dom lika gärna skippa att ta in mig nu och istället boka en UL tid på en gång. Jag har ett helt gäng med andra som kan säga "Den kommer när den är färdig" som jag slipper gå och träffa!

• Mandelnougat

Tjaba tjejer!
    Jag vill också gå på marknad och handla strumpor och marknadsnougat! Räcka ut tungan
    Allt gick bra hos BM.
    Kopierar från bloggen:

"SF: 40
    Hjärtljud: 155 bpm
    Bltr: 130/90

Allt såg bra ut och
    Bm misstänkte att det blir en bebis runt 4000g strecket. Eleven undersökte mig och hade problem med att kotten ligger så långt ner! (Hehe det kan dom gott ha! )
    Annars var allt bra.
    Ska nästa fredag på Ultraljud och då görs det en bedömning på när/om dom ska starta igång förlossningen. Man fick som mest gå 42+0 (och MAX någon dag till) enligt
    BM och det känns ju skönt att veta att nästa lördag så är det avhysning på hög nivå om Kotten envisas
    Nä, nu ska jag vila en stund. "

• Mandelnougat

Ej: Fast min slemmis har ju redan gått för över en vecka sedan. (står i bloggen)
    Ja tänk att man reflekterade aldrig över att man skulle få befinna sig på fel sida om nollan Fundersam. Och tänk när vi satt här och fnissade över att vi skulle vara så less på att vänta barn sedan, men när man låg på mer än 100 dagar så var det ju hur lugnt som helst och man ville bara att man skulle bli tjock om magen på en gång!
    Grattis till BF dagen! Dagen är ju inte slut på långa vägar ännu så vi håller tummarna!

Trevlig kväll brudar så hörs vi!

• Mandelnougat

Ej: Ja visst är det knäppt att vi firat precis varenda annan "högtidsdag" men när man väl är på BF så gör man typ inget! Helt sjukt egentligen, men det känns ju som att man ska fira att man fått barn på BFdagen och då blir det ju klart udda att fira att ingen kommit ännu. Sorry om det blir snurrigt men jag är sjukt trött idag.
    Har sovit hela natten, 1½ timme på fm och 1 timme på kvällen.
    Såg du/ni Talang? Helt sjukt vad dåliga uppträdanden det var idag. Alla andra veckor har varit bättre om ni frågar mig.

Vad dåligt att inte ställa upp lite! Å andra sidan så kanske han får lite prestationsångest, men vad fan liksom. Han kan väl vara lite hygglo!

Här händer inte mycket alls. Sitter här och filosoferar och känner hur bebisen bankar på inne i magen och väntar på att antingen bebisen ska komma ut eller att jag ska få gå och sova. 22 är lite väl tidigt att sova på en fredag, pensionärsvarning om ni frågar mig. Men 22:30 då är det hopp i kojan!

• Mandelnougat

Ja det är helt sjukt, man hade liksom ställt in sig på att "Nu blire åka av" att man inte fick innan kan man liksom leva med men nu är det bara jävligt tradigt att vänta. Man inbillar sig varje kväll att "Inatt, DÅ kanske det bara smäller till och jag vaknar av värkar" vilket i sin tur leder till att man blir lika besviken varenda morgon. Nåja, max 8 mornar kvar om jag räknar med morgondagen.

Vi testade färdknäppen och det funkade så det kom (ursäkta äcklet) mer slem och lite sammandragningar men sedan nada. Då trodde jag också att "Nu kommer bebisen inatt", resten vet vi ju!
    Min BM sa idag: "Du får promenera ett varv runt sjön" "Du" sa jag "Det gör jag varje dag men det hjälper inte det minsta!"
    Nåväl, nu försöker jag ställa in mig på att sättas igång nästa fredag. Det känns mildare att tänka så än att inbilla sig att det ska sätta igång när som helst.
    Hur som helst så ska jag försöka logga in här innan jag åker in (om det nu mot all förmodan sätter igång av sig själv) så ni slipper oroa er!

Jag lägger mig också tidigt, jämt. Sällan jag är vaken efter 23. Oftast så är det kojan mellan 21-22 beroende på om det går något på teven och så ligger jag och kollar tills jag somnar.
    Nu ska jag fika kvällsfika och sedan är det Numbers.

Natti natti och fäll nu sambon och se till att knäppa till ordentligt!
    Kram!

• Mandelnougat

Godmorgon brudar

Inte ens en tillstymmelse till förkänning här heller. Har sovit som en gris i natt (vaknat nyss) lägg till det att jag sovit "hela" förra natten  och sovit 2 ggr under gårdagen. Helt sjukt vad jag sover nu. Dock när jag vaknade vid 2 i natt så hade jag mensvärken from hell men den försvann ju uppenbarligen eftersom jag kunnat somna om och sedan sovit till nu. Däremot så har den här dagen hittills berikat mig med jordens huvudvärk så här har knaprats Alvedon så får se om det ger med sig.
    Första som man får läsa sig till när man vaknat är ett sms med texten: "Hej, hur är det? Ingen bebis än?" Sååå less nu.

Nåja, världen fortsätter att snurra och jag måste fortsätta andas mig igenom dagen.
    HÖrs säkert senare, det är ett sånt bajsmulet väder så då finns det inte så mycket att göra.

Kram!

• Mandelnougat

Hello Ladies.

Nä, inget nytt här heller.
    Har sovit som en liten gris i natt igen. Klev upp vid 7:30 och käkade frulla och var uppe en timme tills jag insåg att jag lika gärna kan sova bort en stund till av dagen så slipper den bli så lång så då kröp jag ner under täcket och där somnade jag efter en stund och vaknade av sambons telefon 10:30.

Han har farit iväg och fiskat och jag sitter här och gäspar och funderar på vad jag ska laga till lunch.

Huvudvärken sitter i varje morgon, måste bero på att jag sover så illa med huvudet när man bara kan sova på sida. Nåväl, snart ska jag sova på mage igen!
    Jag kom att tänka på det igår kväll, tänk att snart kan jag sova som jag vill igen! Både på rygg och mage (mina favvisar) och då lovar jag att jag skiter högaktningsfullt i att jag måste stiga upp 3-5 ggr/natt! (Påminn mig gärna om det sedan när jag gnäller över att jag aldrig får sova! )

Mitt schema ser rätt tomt ut idag faktiskt. Funderar allvarligt på att gå ner till Ica och bygga på gravkilona med en magnum och sedan gå hem och vila resten av dagen. Man får passa på som dom säger!

Kram på er!

• Mandelnougat

Godmorgon flickor!
    Idag finns det ett långt inlägg i bloggen om gårdagskvällen om ni är nyfikna.

Annars händer det inte så mkt. Vädret är mulet och planeringen innehåller vila, tvätt, disk och mat!

Någon annan som har något mer spännande på dagordningen?

• Mandelnougat

Å tack Lepa!
    Jag fick en till föraning om vad som (förhoppningsvis) komma skall. (uppdaterat bloggen då det är frivilligt att läsa om äcklerier där! )
    Nu ska jag dricka massor med vatten och sedan ska jag ta en siesta.
    Hoppas ni har det gott!

• Mandelnougat

Godmorgon!

Håller alla tummar Tess!

Här händer inte mer än igår faktiskt. Intet nytt under solen alltså!

• Mandelnougat

Håhåjaja, EJ jag vet faktiskt inte. Just nu känns det mest pissigt att vänta på att något ska hända. Just nu väntar jag på att dom ska ringa från UL och ge oss en tid för överburenhetskontroll och enligt BM så borde vi få komma på fredag men det känns som en klen tröst just nu.
    Ibland är det så man undrar om det spelar någon roll om man röker eller dricker för den där inne verkar ju ändå aldrig vilja komma ut.
    Hur ska du få dagen att gå framåt?

• Mandelnougat

Ja röka ut den måste ju vara effektivt? Om inte annat så är det en ny metod för att göra livet lite mindre angenämt där inne!
    Ja idag är det 10 dagar över tiden och jag tror jag håller på att gå i bitar av irritation.
    Du får byta teknik, sjung lite överdriven tysk hårdrock så kanske den kommer på sig själv med att det är dags att leta rätt på Exit skylten!

• Mandelnougat

Ja det är ju det som är det värsta. Han har i vanliga fall världens längsta tålamod och är som en filbunke men till och med han har börjat bli less! Han går omkring och är lite sådär småirriterad och less och frågar hela tiden "Känner du något?" Sedan säger han hela tiden till magen: "Kom uuuut nu!" Han är smått frustrerad kan man säga!
    Hur är det hemma hos er?

• Mandelnougat

Grattis brudar!
    Tänk att vi klarade det allihop! Nu har vi genomgått vuxenprovet (föräldraproven kvar för certisfiering! )
    Nu har något kommit åt play knappen och livet har åter börjat rulla efter en allt för lång paus.
    Så kom han då, våran Elliot. 14 dagar över tiden (13/5) och allt gick jättebra på  förlossningen. Jag ska försöka skiva en förlossningsberättelse (är så himla nöjd med förlossningen! )när jag får tillfälle. Nu försöker jag koncentrera mig på att amma och vara och det går sådär.
    Men vi har ju inte varit i lag så länge att vi kan det där med mat och sov smidigt ännu.

Nu ska jag gå och sätta mig i soffan, andas och bara vara!
    Skriver mer sedan!

Livet kan börja igen!
  • Mandelnougat

Åh vad spännande Tess!  Ska läsa senare när jag får tid över. Har tänkt skriva en själv men har inte riktigt rutin på livet ännu.
    Hur går det för er alla?
    Här har vi det ganska lugnt och skönt men samtidigt så är man sååå bunden. Vi körde premiärturen runt kvarteret igår kväll och när vi kom hem kändes det som om man bestigit Mt Everest!

Det är en märklig känsla att livet har förändrats. Märklig men inte dålig för den skull.

En fråga till er andra: Hur gör ni med amningen? Jag fattar inte om man ska väcka honom för att äta eller om man ska låta honom sova. Vissa på BB sa att han ska äta ca varannan timme och en annan sa var 3:e-4:e timme. Hur 17 ska jag veta vad som är rätt?
    Jag är supernojig över hans vikt då jag hade strul med att få till amningen i början och jag har blivit lite skrämd att jag inte får i honom nog mycket mat. Den där vägningen som kommer (förhoppningsvis) nästa vecka känns såååå viktig att få göra.

• Mandelnougat

Åh! Den där amningsnappen är kanonbra att ha! Vi har en hemma utifall att han skulle bli lika kinkig som han var från början. Hu så hemskt när pojken skriker och man känner sig helt maktlös som inte förstår hur man ska få honom att äta!
    Nu går det dock bättre och bättre för varje dag och jag hoppas bara att jag ska kunna skona mina stackars bröstvårtor från att bli helt såriga. Jäklar vad ömma dom är!

Annars är det mesta lugnt i upp och nervända huset. Det enda jag önskar mig just nu förutom att allt går bra med Elliot är att jag ska bli av med den svidande känslan när man kissar (svider som f***n i stygnen när man kissar).
    Avslaget känns som piece of cake när man jämför med dom där stygnen!

Nä, fredag och nu är det snart teve tajm!
    trevlig helg!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3