Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Vänta nu Tess, vilket var det ni blev avrådda ifrån? (Ska ju själv bege mig ut i den djungeln snart så alla tips o råd är välkomna!)
    Jag får springa upp varje natt. Börjar bli lite less på att inte få sova ordentligt.

Haha Johanna! Jag försöker njuta varje dag men jag fattar inte vad det är jag ska njuta av...dålig sömn eller ett evigt springande på toan? Fast innerst inne så njuter jag varje gång jag känner att någon flyger över magen med ett knä eller när man känner något som buffar till en efter att ha varit stilla en längre stund.

Nu är det promenad tjejer!
    Hörs sedan!

• Mandelnougat

Oj vad ni skrivit!

Tess: Ja jag har kollat på den jag med i helgen men jag vill hellre ha en med bas faktiskt. Just för vi har tänkt ha den bak i mitten så slipper man krångla med bältet varenda gång.
    Tänker på om (gud förbjude) ryggen inte blir sig själv igen så är jag inte så sugen på att tjorva med bilbarnstolen varenda gång.

Lepa: Ja det var misstänkt Karpaltunnelsyndrom enligt min sjukgymnast så jag fick numret till en arbetsterapeut så jag ska kolla om man måste betala dom själv eller om man får dom. Jag har inte haft så mycket besvär så jag inte känner att jag klarat mig utan skenor men blir det såhär någon fler gång så måste jag göra något. 60 dagar kvar idag!

EJ: What?! Fanns det en skalmanruta på era beställningssedlar? Jag känner mig lurad som inte såg det vid beställningen! Tror ni man automatiskt får ett kolikbarn om man inte kryssat i den rutan eller har man någon liten chans att kunna få ett barn med skalmaneffekt ändå? AJa, i vilket fall är det skönt att konstatera att jag faktiskt köpt antikolik nappar o tillhörande nappflaska.

• Mandelnougat

Lepa, hmmm jag ska ringa och kolla det där. Det kan ju vara skillnad mellan landstingen.
    Men jag får ju onekligen lite hopp när du fått de gratis.

Tess, förstår er att det känns dyrt med 1400:- med tanke på hur länge (läs:kort) man ska använda det. Vi kollar upp om det finns någon nära vi kan få köpa av eller så får vi köpa nytt helt enkelt. Men det är ju inte direkt så man jublar över vad allt kostar. Det är ju en livförsäkring som folk så vänligt påpekar. Det är ingen ni kan köpa av som ni känner?

• Mandelnougat

Precis Tess! Och jag är mycket mindre skeptisk om tex en kompis skulle säga att hans/hennes kompis har ett till salu än att köpa från en helt okänd. Men å andra sidan så tror jag ju inte heller att det är så många som krockar o säljer vidare på blocket heller. Men visst finns det rötägg. frågan är bara hur stor risken är att man råkar på ett? Fundersam

Nåja, i vårt fall lutar det åt men ny iaf. På barnensH här så kostade en Rock a tot 995:- (utan bas är det) men då är det iaf en ny om man inte skulle komma över en bättre beggad från någon "kändis".

Nä, nu ska jag kolla vad teven har att erbjuda (skitmåndag som sällan har några bra program)
    Kram så hörs vi väl imorgon kan jag tänka mig!

• Mandelnougat
    Jag skriver ett nytt inlägg längre ner ifall ni är less på att läsa mina klagomål så kan ni hoppa ner med en gång!

Godmorgon brudar!
    Här är vi vakna med tuppen för idag är det föräldrautbildning igen. Vi ska vara där 8.30 så jag missar ju morgonhejjet så jag tänkte vara in i god tid! (Så ni inte tror att jag sover bort hela dagarna! )
    vaknade onödigt tidigt idag av min värkande höger höft. Jag blir galen på att inte få sova! Jag vaknar varje gång jag ska vända mig och det spelar ingen roll om jag ligger på hö eller vä sida det gör lika ont i allafall och så strålar det ända ner till smalbenet o vristen. Skrikandes Jag blir galen!
    Mamma svarade: "Ja! Du behöver en kudde!"
    "Vart då? Jag har ju en mellan knäna och en under huvudet och en mellan armarna vart skulle det få plats med en kudde som möjligen kan hjälpa mamma?"
    "Ja det är så när man är sådär" (läs: gravid)
    Jaja, får fråga idag på Futb om någon har något tips. Kanske har  missat något? Om inte annat ska jag ju till läkaren i veckan så kanske han har något tips.

Nä nu är det duschen efter att ha fått klaga av mig!
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Passar på att springa in här innan jag springer in i duschen för idag är det föräldrautbildning!
    Vi hörs senare!
    Kram o ha en bra dag!

• Mandelnougat

Ni är för go!

EJ: Nä, jag vet inte om jag kryssade i någon sådan ruta, jag hade ju händerna fulla så att säga!
    Rygg funkar inte heller längre, blir sånt tryck så jag börjar må illa. Synd för det är så jag sover som bäst när jag inte kan sova på mage. Fundersam

Tess:  Ja så fort man ansträngt sig ed att göra något för att känna sig lite duktig så får man igen det med råge.

Idag ska jag med en kompis o fika och handla en skötdyna tänkte jag.
    Har ju varit på Futb nyss och idag handlade det om amning, lite om födseln, preventivmedel och så fick vi se en film om bebisarnas "språk". Riktigt kul faktiskt och roligt att man hamnat i en grupp med människor som pratar lite!

• Mandelnougat

Men det borde väl snart vara dags att trappa ner på takten EJ? 
    Ha inte dåligt samvete över att du mår bra, det mår du inte bra av (ödets ironi! )

• Mandelnougat

Förstår dig Johanna! Måste börja vara jobbigt att sitta så länge nu iom dina ben o sådär! Fundersam Och hoppas att du får hålla dig någorlunda fräsch så du riktigt kan njuta och ha ork till att pyssla på inför bebisens nedkomst!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3