Vi som plussade v34 version 3
Ja jisses!
Jag tycker att dom som ska ha i Juli-augusti är hur långt efter som helst!
Ja jisses!
Jag tycker att dom som ska ha i Juli-augusti är hur långt efter som helst!
Nä, nu får vi allt tuffa till oss tjejer och inte hänga läpp över diverse småsaker när det är så kort tid kvar tills det händer stora grejer!
(Ha! Ni kommer få se att det är jag som kommer in och gnäller först av alla imorgon!
)
Själv ska jag ut och fika med en kompis nu så vi ses nog inte förrns imorgon!
Ha en mysig em/kväll och glöm inte att krama om era respektive!
Kram på er!
Godmorgon tjejer!
Här har vi varit vaken sedan innan 7 igen.
Idag ska vi åka ut till Barnens HUs på Babydag och kolla om vi hittar något babyskydd och se vad dom har på specialpris. Förhoppnigsvis blir det lite inköp idag!
Godmorgon EJ!
Här ser det ut att regna när jag tittar ut genom fönstret
och jag som ska ut och sjukgymnastisera.
Sömnen är ett kapitel för sig har jag kommit på. Hela höger benet ilar/värker under natten och sedan fortsätter det under dagen. Man blir så trött.
Men nu ska vi vara positiva och inte hänga upp oss!
Hur är läget hos dig?
Nä, jag frågade inte om det igår. Vi pratade så mkt om annat så jag ska kolla med sjukgymn när jag ska dit nästa vecka. Och imorgon ska jag ju till läkaren så kanske jag kan få något tips om inte annat.
Vad tråkigt att det blev inställt!
Det är så irriterande att gå miste om något när man planerat in det i dagen. Jag är nog inte så flexibel som jag inbillar mig!
Jag har inte räknat ihop allt ännu, men jag skriver upp allt vi köper. Men jag handlar ändå inte så mkt. Har 3 bodys, 1 mjukisdress, 1 pyjamas, 1 sparkbyxa, 1 tröja och 1 fleeceoverall. Men då har jag fått en del av grejerna oxå. Ska ligga lite lågt med att handla tänkte jag så kan man köpa mer sedan när man vet vad det blir för kön. Däremot går det ju lite pengar till annat typ backsystem, skötgrejer osv. Så det blir nog en fattig månad nu när allt ska handlas!
Har du shoppat mycket?
Japp, idag är det prommis klockan 10 och sedan ska vi som sagt iväg till BH på babydag och som jag fattar det så är det specialpriser på en massa saker så man får passa på!
Å, måste bara berätta om mitt kap igår. For ner på stan i skulle fika med en kompis och gick förbi Triumphbutiken så såg jag att dom hade rea så jag svängde in. Tror ni inte dom hade rea på min favvobehå (som tydligen ska utgå ur sortimentet
) 174.50 för en kanonskön behå!!
Ibland har man tur!
Det fanns dock bara en enda i min strl kvar så jag fick bara med mig en men herregud så skön den behån är! Det bästa är att man har stöd och ändå så känns det som att gå utan. Helt underbar!
Ska förresten kolla i min låda vart jag har mina gamla bebiskläder o filtar efter en filt till lillkotten. Tror det både finns i blått o rosa så jag tänkte tvätta upp en och använda.
Ja jag älskar rea!
Jag kollade vad dom tog för amningsbehåar (Triumph) och dom kostade mellan 299-349:- så jag tyckte det ändå var överkomligt men jag väntar med det tills jag vet vilken strl jag måste ha. Får se om hur dom känns sedan när man är jätteöm i tuttarna och bara vill dö. (Då kanske det är en tröst att veta att det åtminstone är en märkesbehå som gör ont!
) 169 spitaner är ju inget att bråka över så det är bara slå till!
Jag är oxå bygeltös men frågan är om man kommer att vara det när man tvingas sova med dom på sig... ![]()
Jag ska kolla efter vad en skötbädd kostar, ska bara lägga den på tvättmaskinen (har handfatet brevid och ska lägga en antiglidmatta under). Sedan ska vi rensa lite så vi kan ha alla bytes grejer i hyllan brevid tvättisen.
Hmm, ang sambon. Jag måste ge honom beröm faktiskt. Han är sååå hjälpsam och försöker verkligen underlätta för mig utan att gnälla nämnvärt. Men, att förvänta sig att han ska ta initiativ själv vad gäller hemmet är att förvänta sig för mycket.
Från och till tror jag att jag ska bli galen på att det är så stökigt och att jag inte kan ta hand om röran själv utan måste säga till om precis allt
"Ta bort sakerna från vardagsrumsbordet?"
"Men du måste ju torka av det och byta ut duken oxå!"
"Kan du plocka upp alla sakerna som ligger efter golvet och dra ut grejerna så jag bara behöver gå med dammsugaren och inte böja mig?"
"Men skorna då? och mattan? och ...."osvosv.
Det kan vara extremt nervpåfrestande!
Eller när han gör det jag bett honom om och sedan går och sätter sig vid datorn igen utan att titta om det är något annat som ska göras när man ändå städar. Då får man vara som en morsa och springa efter och påpeka att tvätten är torr och att sängen borde bäddas ren.
Gaah!!![]()
Men ang att bli pappa så har han blivit mer och mer insatt känner jag. Han börjar så smått visa lite intresse i själva förlossningen och igår när vi pratade på f-utb om hur det är efter så pratade vi själva om det efteråt så man märker att utb är bra för honom. Det har blivit som så konkret sedan vi började där.
Nu ska jag ut och promenera men vi hörs säkert sedan!
Ha en bra dag på jobbet nu!
Kramkramkram! ![]()
Ojojoj tjejer, vad ni har skrivit!
Och gissa vad jag har gjort nu? Dragit hem ännu mer arbete!
Jag fyndade ett begagnat spjälskydd i blått för 50:- så nu måste jag tvätta det och sy ett nytt överdrag till det. Jag har inte en enda bagagnad grej men när jag får köpa ett spjälskydd från NGbaby som i vanliga fall går lös på 399:- för en fisbubbla så kunde jag inte stå emot.
Sedan försökte jag hitta något snyggt tyg att klä det i och jag hittade ett som var perfekt men naturligtvis var det av ett grövre material så då struntad ejag i det (det var till o med kottar på det! )
Nä nu skriker min rygg o mina ben efter att få vila efter den här promenaden!
Skriver sedan om jag fyndat något på BH!