Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Ja visst är det konstigt att man kan tycka att allt är så verkligt nu! Häromnatten efter att jag drömt om förlossningen och varit upp på toa så tänker jag precis när jag ska lägga mig i sängen igen: "Det som är det fina med drömmar är att man kan göra det om o om o om igen tills det är alldeles perfekt"!  Skrattande Snacka om att jag bearbetar det som ska komma nätterna igenom!

Alltså, jag tror ju att vi får en pojke, och det gör alla andra oxå förutom min mamma som tror det blir en flicka. Men jag blir lite fundersam över varför jag jämt drömmer att jag får flicksaker och allt är rosa.

Jag kan uppdatera o lägga in Bf o vad vi tror men vi inväntar Lepa, om inte någon av er minns vad hon tror o när hon har BF?

• Mandelnougat

Hett tips är att testa Samarin, det funkade dock inte på mig så sambon köpte hem *springer o kollar vad dom hette* Gaviscon.
    Varken Samarin eller mineralvatten funkar på mig för det fortsätter ju att komma upp i halsen om jag inte dricker hela tiden. Gaviscon har hjälpt hittills o är enligt Fass ofarligt när man e gravid.

Jag skulle misstänka att Lepa ligger o snusar ännu, sömntuta som hon är!

Måste förresten tipsa om mandeloljan från apoteket. Använde den igår kväll och den är såååå skön att använda! Helst om man som jag får springa på toa ständigt o jämt så är den som en liten barriär mot toapappret, dvs man blir inte helt uttorkad.

Nä, nu ska jag duscha av mig lite och försöka bege mig ut i snöstormen bara så man får lite luft innan skidåkningen börjar igen!

Ha det gott! Vi hörs sedan!
    Kram!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Här har vi just vaknat och insett att det snöar ännu. Fundersam
    Skulle egentligen med en kompis och fika idag men hennes tentatid har blivit ändrad så det blev inställt. Ledsen
    Nåja, jag får väl sitta och virka färdigt filten eller något så kanske jag hinner lägga in bilderna i helgen... Det är ju alltid något!

Nåja, vad är väl en bal på slottet när det toksnöar ute och man ändå inte kan gå ut utan att skotta?

Ni andra kanske har något roligare att berätta idag?

• Mandelnougat

Ja jag fattar inte vart våren tagit vägen..*suck*

Frosta av frysen är gjort i höstas så nu hoppas jag slippa göra det på ett tag, städa köksskåp skulle behövas men det är så trist att rensa när allt måste sopsorteras.
    Nu kollar jag iaf skidstafetterna och virkar vidare. Det är tur det finns sport, vad skulle jag annars göra hela dagarna? Räcka ut tungan
    Jag tror inte helgen är planerad alls faktiskt. Det är väl det vanliga på teve och sedan tänkte jag ta mig ut och promenera om det är plogat efter spåren.
    Vad ska ni själv göra?

• Mandelnougat

Ja tänk om man var lika aktiv i spåren som man är framför teven!
    Jag gillar det mesta inom sportväg, eller jag tycker om att se de flesta stora tävlingarna inom friidrott, hockey, fotboll, skidor (av alla de slag) osv. Jag följer nog de mesta skulle jag tro. Dock är jag inte riktigt kompis med fotboll men VM o OS måste man ju se för att få kalla sig allmänbildad!

HOppas allt går bra hos era BM:or! Själv ska jag återgå till tofflor, recliner o teve!

Hörs sedan!

• Mandelnougat

Godmorgon!
    Har precis vaknat igen. Vaknade kl 7 imorse med spänningshuvudvärken from hell. Under den här tiden som jag varit hemma så har jag sovit så avslappnat och inte vaknat en gång med huvudvärk så jag hade glömt hur hemskt det är när det slår till.
    Det blev flingor o mjölk, alvedon, och sedan tillbaka i sängen.
    Så nu har jag sovit i typ 2 timmar till och det är åtminstone uthärdligt nu så jag ska bege mig ut o gå vid 14 tiden idag.
    Därav min sena entre
    Helgen har avlöpt lugnt o stilla. var hos några kompisar igår och surrade bort en stund o fikade och så var vi på Ikea en snabbsväng o skulle köpa lite grejer till bebisen men tji fick vi för de mesta vi skulle ha var slut så vi kom hem med 1 trådbackssystem och 1 frp med tvättlappar i frotte. Nåja, det är ju ännu tid kvar att handla.
    Insåg häromdagen att det bara är 2 löner kvar innan bebisen kommer så jag insåg att här måste börja handlas!

Hur har era helger varit?

• Mandelnougat

Lät inte som någon jättelyckad middag. Fast maten är ju bara halva middagen så man får hoppas att ni hade trevligt iaf!

• Mandelnougat

Ja ett tips är att kolla så att dom har den hemma. På Barnens Hus så gäller erbjudanden bara på ett visst antal så då gäller det att vara framme i tid. Fundersam Här ska Babyproffsen också öppna i mars så vi väntar med spänning för att se ifall dom har någon bilbarnstol på erbjudande. I värsta fall får man ta tjuren vid hornen och betala fullpris för ett babyskydd Fundersam

Alltså, från d ena till det andra; hur sover ni nuförtiden?
    Jag vaknade som sagt före --> imorse och hade sovit på sidan och jag var så bortdomnad i handen så jag i ren vild panik slet av mig förlovningsringen och försökte skaka liv i fingrarna men det var som om jag var så bortdomnad att jag tappat känseln i fingertopparna. Förvånad Nog har jag varit bortdomnad innan men det här slog allt!
    Sedan när jag skulle vila igen vid 8 så lade jag mig på sidan men jag misstänker att den lill* tryckte sig mot kroppspulsådern och jag började till slut att må illa och det släppte inte förrns jag bytte sida. Helt sjukt eftersom jag fattat det som om man bara ska undvika att sova på rygg. Sidan ska väl vara bra att sova på?
    Så hur gör ni när ni sover?

• Mandelnougat

Åh! Pizza! Räcka ut tungan Jag vill oxå ha! Ingen som är sugen att möta mig nere i centrum för en lunch pizza?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3