Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Vi får tyvärr ingen visning av BB eller förlossning. Det har dom tagit bort här.
    Vi fick vara och titta på ett bildspel och fick berättat om förlossningen o BB av två barnmorskor. Fundersam
    Vet inte om det var bra eller dåligt, kan jag nog inte svara på förrns efteråt.

Hur gick födelsedagen igår? Blev presenten uppskattad?

• Mandelnougat

Vad roligt att han tyckte om den! Skrattande Jag funderar

Jag köpte faktiskt oljan idag när jag ändå gick förbi apoteket, tänkte börja använda den nu i samband med dusch och sådär. Kanske man kan använda den på magen? Fast risken är ju att man får rejäla fettfläckar på byxorna= inte roligt Gråter

Nåja, nu ska jag promenera ner på Ica och handla 2 semlor till mig och sambon (och hoppas att han köper 2 som jag bad honom om Flört Det gäller att vara smart! )

• Mandelnougat

Good morning ladies!

Nu har folket här vaknat (dvs jag o sambon). Har varit uppe och svassat runt en sväng mellan 2 o 3 efter att ha haft en mardröm som innebar att sambon tillät förlossningsbm att ge mig petidin. Förvånad Det intressanta är att jag inte ens t'nkt i dom banorna; vad jag vill ha och inte, men inatt var jag livrädd för att dom skulle ge mig morfinpreparat. Låg vaken i vad som kändes som hur länge som helst och funderade på om jag skulle väcka sambon eller inte. Jag lät bli och löste några sudoku och lyssnade på en talbok istället, efter att jag insett att han förmodligen kommer att tycka att jag är knäpp och inte kommer att komma ihåg det. FundersamFlört

Hoppas ni andra sovit gott!

• Mandelnougat

Jag hör också här hemma att jag börjat snarka! Förvånad Kan jag väl aaallldriig tro! Oskyldig
    Å andra sidan så är jag inte ensam om att snarka här hemma så han får vackert stå ut!

Jag har inte tänkt ett skvatt på vad jag vill ha för smärtlindring men efter i natt så är jag skeptisk mot morfinpreparat. Jag vill helst klara mig med andning och ev lustgas men om det inte skulle gå planenligt så finns det ju eda.
    Förlossningsbrev har jag inte heller tänkt just något på, dock fanns det en jättebra lista på vad man kan ta med i brevet i "Att föda" som jag tänkte gå igenom och se om det är något som jag känner att jag vill ha sagt.
    Det lutar nog åt f-brev iaf bara för att jag är en sådan kontrollmänniska! Räcka ut tungan
    Moderkakan vill jag se däremot så vill jag inte att sambon under några omständigheter får "känna på huvudet" när det är på g ut.

Det blev en semla igår, men det räcker för i år nu. Herregud! Jag tror jag har ätit 4 stycken totalt i år!

Idag ska jag till sjukgymnasten och gnälla lite på min onda rygg, mina värkande höfter och mina myrkrypningar i armarna på nätterna.

Annars händer inte så mkt. Funderar på vad jag ska hitta på för överraskning till sambon (5 årsdag imorgon) Har kortet färdigt och så tänkte jag köpa 5 stora röda rosor. Men sedan då? Vad ger man till någon som "har allt"?

• Mandelnougat

Ja middag blir det ju i vilket fall (eftersom jag lagar middagen varje dag).

Jag är lite kluven i frågan om jag själv vill känna. Jag vill gärna känna själv men jag är livrädd att jag aldrig kommer få bort den känslan från näthinnan sedan, det känns lite som att sticka in handen i en låda som du inte vet vad den innehåller. Fot i munnnen
    Jag tänker mer på att jag inte vill ha mer än nöden kräver, men iomed att man aldrig vet när den startar/om man hunnit äta/ om man hunnit sova så är det så svårt att föreställa sig hur man kommer att klara av det. Men helst utan smärtlindring. Mest för att jag vill känna att jag är stark i mig själv och klarar av det själv.
    Sedan är jag lite rädd för EDAn  bara för jag är osäker på vad det är som spökar i ryggen och om jag kan kuta så mycket som behövs för att få dit kanylen. Är nämligen jättestel när det gäller att böja ryggen framåt, bakåt o åt sidan är det inga problem med dock.

Nja, jag gör inga övningar mer än att jag promenerar ca 5ggr/vecka. Dock är det snorkallt idag så jag har nu inte varit ute på typ 3 dagar. Frustrerande är bara förnamnet.

Så dina päron är i Thailand? Du skulle sagt till innan de åkte så skulle dom kunnat ta med mig i en kappsäck! Skrattande Jag känner verkligen att det hade varit hur skönt som helst att slippa -20 grader och att få ligga och vila i friska luften... nu när jag tänker efter så är jag beredd att hålla med dig..de svinen! SkrikandesFlört

• Mandelnougat

Ja visst är det konstigt att det alltid blir kaos när det kommer lite snö? Här är man dock van vid att det kommer snö i tid o otid så det blir inte riktigt kaos.

Jag håller med dig om att april/maj känns lååångt bort Gråter Jag vill ha vår nu och därmed basta! Skrikandes

Ja förhoppningsvis känner man sig stolt över utfallet hur än flossningen går.

Man kan ju tycka att dom borde tagit med dig, jag menar, ska du bara sitta här i kalla sverige och kolla hur deras blommor växer? Orättvist om du frågar mig!Fundersam

Nä, nu ska jag börja göra mig iordning för avfärd, men vi hörs antingen under dagen eller så imorgon!

Kram!

• Mandelnougat

Dagens nyhet: BB-väskan är inhandlad! Skrattande En adidasbag för.. håll i er nu: 100 spitaner! Förvånad Rea på Stadium, hade kostat 249:- Penga mun

Så var denna dagen gjord! Nu inväntas bara herrn i huset så han kan få sina !

Trevlig kväll tjejer! (För det ska jag ha! )

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vilket väder! Nu får det väl ändå räcka med snö?
    Här var vi (jag o magen) vaken vid 6 men det berodde mer på full blåsa och full näsa än något annat! Så vi tömde bäda delarna och gick och la oss igen.

Ja jag ska fota väskan sedan och lägg ain. Har förresten virkat färdigt pläden sånär som på bården som ska gå runt, så den är nog helt klar vilken dag som helst! Frågan är bara vad man ska ha för projekt sedan

Hihi jag börjar alltså få konkurrens om drömmeriet! Dags för att se över sina FL vanor? ( Gör inte det för vem ska då vara vaken med mig på morgonen? )

Så ni ska till BM era fuskisar? Jag längtar till nästa vecka när jag ska dit. Vi ska inte göra något annat än mäta, lyssna och kolla blodtrycket, men ändå! Det är så bra när man går dit varannan vecka nu, då märks det att veckorna går framåt.

Vad trist att vara ensam EJ men du har ju iaf sysselsättning... gör bromsstreck i parketten!

• Mandelnougat

Nu minns jag vad jag drömt!
    Jag drömde att bebisen var här och det var någon som skulle mata min bebis och när jag kommer in så har dom låtit bebisen smutsa ner hela sin fina kottbody. Min enda tanke var: "Jag ska hädanefter alltid klä av ungen innan matning." Helt sjukt, det konstiga är att det var människor som jag aldrig någonsin sett i verkliga livet. Dvs min hjärna sätter nog ihop människor.
    Förresten har jag glömt att jag drömt om dig EJ en natt. Natten mot dagen då MBW fick sin bebis så drömde jag att du fått din bebis. Jag var lite småputt över att du fått så tidigt när vi andra är tvugna att vänta.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3