Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Ja och helst om liten lägger sig mot ryggen så det trycker på kroppspulsådern, då är det inte spännande! Då flåsar jag som en travare efter ett 3 km lopp.
    Det är förresten ingen fara om någon nämner något 2 ggr i den här tråden.
    Vi har ju alla så taskigt minne så det går nog obemärkt förbi! Vi är redan som tanterna på hemmet som hör allt för första gången varje dag!

• Mandelnougat

Allt gick bra igår hos BM. (Värden för den/de intresserade finns i min blogg)
    HOppas ni får en trevlig helg tjejer!
    Kram!

• Mandelnougat

Tjena tjejer!
    Här sitter jag och filosoferar över hur stort jag ska göra påslakan och örngott när jag syr dom. Frågan är om man kommer köpa IKEAs eller om man kommer att köpa från något annat ställe. hmm.. jag blir inte klokare hur mycket jag än grubblar.

Vad härligt att middagen avlöpte väl EJ!   Och vad gulligt av M att gå och titta ut kläder ! Får nog puffa lite i sambon så han gör ett ryck och väljer ut första stassen. Mamma ska välja hemfärds stassen har hon bestämt( hon gör det till alla barnbarn).

Idag har jag hunnit med att sy ett lakan till spjälsängen och tvätta upp spjälskyddet, så nu hänger det på tork. Man får passa på när mannen är hemma och kan hjälpa till att lyfta upp symaskinen och räcka mig saker och hjälpa till att mäta osv.
    Nu ska jag som sagt bara sy de där påslakanen. Tror jag syr standardmåttet 100*130 så kan man ju ändå shoppa nytt sedan när det blir täckesdags på IKEA om man skulle vilja det.

Vad mysigt att få hänga med släkten Tess!
    Här har vi bara latat och idag gjorde vi en liten utflykt med kaffe och mackor och lyssnade på skogen.

• Mandelnougat

Ja idag är det 54 hela dagar kvar innan BF!
    Nu springer dagarna tycker jag!

Jag har oxå hajjat det där med Ikeas täcken o mått på deras grejer. Jag sydde iaf efter måttet 100*130 och så tänkte jag att om man sedan vill köpa IKeas täcke o kudde (när bebisen är större) så är det ju inte så dyrt att köpa 2-3 påslakansset att isf köpa till.
    Nu när det förmodligen bara är filt (om ens det) som gäller så kan man ju lika gärna sy i normalmått. Man kanske springer på täcke o kudde till bebisar till ett vettigt pris o då verkar normalmåttet vara 100*130.

Nu är det roligt att sy igen när man fått småsy litegrann. Skulle bara ha haft tyg hemma så hade jag kunnat fixa spjälskyddet idag. Det som är svårast är 1. att sitta länge 2. att krypa runt och försöka få tyget att hållas slätt medan man kryper fram o tillbaka över det för att rita ut vart man ska klippa.Fot i munnnen  3 att röra sig överhuvudtaget är en smärre chock när man inser hur otymplig man är och hur mycket man borde ha tränat innan graviditeten!

Annars har det inte hänt så mycket tror jag. Vi har mest tagit det lugnt och vilat. Jag har varit ute och promenerat lör och på söndag, man märker att man inte är i någon lysande form direkt.. flåsar o frustar som en galning i uppförsbackarna... Fundersam

I fredags blev det lövbiff, klyftpotatis o Cafe de paris sås.

Vad händer idag då?

• Mandelnougat

Jag har oxå funderat fram o tillbaka på det där med täcket. Jag hoppar nog över själva täcket och ska bara ha ett påslakan och möjligtvis en tunn filt att bädda med.
    Kudde däremot sa dom på Futb att man skulle ha men en platt sådan.
    Men om jag mot all förmodan skulle få föda i v 38 så skulle jag nog få ha en lite tjockare filt, då är det ju bara i mitten av april!
    Nåja, det kommer inte att hända att jag får åka in innan BF iaf så jag kan lika gärna ställa in mig på den 12:e maj. Då är jag i v42+0 och då får dom så lov att sätta igång mig.

Haha jag älskar det ordet "Sedan". Jag ska ta tag i allt...sedan! Men nu har jag bestämt mig att jag börjar med träningen så fort kroppen tillåter. Har till o med ett betalt träningskort som väntar på att jag ska utnyttja det. (genom jobbet) Så jag känner mig faktiskt riktigt inspirerad att börja med träningen igen. Mår så gott när jag får vara nyttig

• Mandelnougat

Ja men den åkte bara fram igår för att jag hade någon som kunde lyfta upp den och så var det "någon" som behövde ha fållade byxben så då körde jag allt i ett och vips had ejag byxben, ett spjälis lakan och ett bäddset färdigt.
    Bara man kommer till skott så går det ju fort. Och närman syr av gamla sängkläder så är dom ju redan halvfärdiga, bara att sy ena långsidan. Räcka ut tungan

Men jag är sjukt sugen på att få göra färdigt spjälskyddet nu. MÅste bara hitta ett snyggt tyg.
    Ska ni bädda i era vagnar? Man kanske måste göra det? Iaf med kudde tänker jag, det blir nog varmt med täcke tänker jag... eller?

• Mandelnougat

Haha, vad roligt att ni tycker att jag är företagsam.Glad Det ska erkännas att jag inte själv känner mig så väldigt pysslig. Allt tar ju sådan tid och jag vill ha allt klart... helst igår.

Åh jag vill oxå bränna pengar Lepa! 
    Här väntar jag bara på sängen så jag får börja bädda lite fint och göra iordning babyväggen i sovrummet. Har hittat en jättefin bild på en sovande igelkotte som jag ska rama in ovanför kottens säng! Sedan ska jag printa en dikt o rama in.
    Sedan vet jag inte vad mer jag ska hitta på faktiskt. Får se hur mycket man hinner.

Ej: Ja jag tänker börja skicka avhysningsbrev till magen redan 1 vecka innan BF för att veta att den fått brevet innan BF. (Du vet posten är som sniglar! )

• Mandelnougat

Annars idag händer inte mycket. Ska ringa lite samtal men sedan är dagen blank i kalendern. *Halleluja!*

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3