Vi som plussade v34 version 3
Japp! Dom såg inte kloka ut igår!
Det såg ut som om man haft jättetighta strumpmuddar och sedan var jag helt svälld över fotknölarna, såg inte klokt ut! Så idag är det vila som hägrar.
Japp! Dom såg inte kloka ut igår!
Det såg ut som om man haft jättetighta strumpmuddar och sedan var jag helt svälld över fotknölarna, såg inte klokt ut! Så idag är det vila som hägrar.
EJ: Nä jag har ju inga sådana. Igår var första gången jag såg dom svällda. Men blir det värre senare så får man väl skaffa ett par.
Här har vi inte heller tvättat upp några kläder ännu, men jag köpte tvättmedel o sköljmedel till det ändamålet igår. Är själv känslig för vissa tvättmedel så jag törs inte prova med mitt ordinarie tvättmedel (använder via color i normala fall)
Nu brudar börjar jag snart och ska sätta ihop spjälskyddet.
Ringde förresten Barnens Hus i förrgår och dom skulle höra av sig och berätta hur det går med vagnen och sängen efter att dom kollat upp med brio. Dom har inte ringt ännu! ![]()
Sedan hörde jag i bakgrunden när dom pratade "Ja men det är ju nästan 2 månader kvar" Då blev jag lite småsur. Det är inte några två månader kvar, det är 49 dagar och där med basta! ![]()
![]()
Hej tjejer!
Ja jag blev lite småsur på tanten på på Barnens Hus men det har nästan gått över. Nu när jag var in i helgen så fick jag veta att chassit kommit och de andra delarna stod det v11 på så då borde vi få dom nu till veckan!
Så nästa helg ska vi fixa iordning sänghörnan till kotten så min hjärna jobbar för fullt på inredningsplaner!
Spjälskyddet är färdigt och likaså de tillhörande sängkläderna så nu väntar nästa uppsättning på att bli sydda...
3 uppsättningar måste räcka har jag bestämt.
Sedan så har jag handlat en kudde till sängen och snart grinar mitt bankkonto när jag loggar in!
Fyyy vad jag spenderar, men det är ju så sjukt kul att handla!
Annars har helgen bjudit på god mat, trevligt sällskap och melodifestival (jag är aningens missnöjd faktiskt, men jag antar att allt är relativt. Det kunde gått sämre)
Nu ska jag sätta mig ner och börja på nästa syprojekt, sängkläder med mumin.
Trevlig helg (det som återstår av den!)
Ja nu har du officiellt tagit drömkronan ifrån mig EJ!
Själv drömmer jag mest "vuxendrömmar" nuförtiden
Har inte tagit några kort ännu ¨på verken, vill ju få bädda och göra fint innan plåtningen. Så förhoppningsvis så får jag göra det till helgen. Har övertalat sambon att vi måste hämta hem grejerna den dagen dom ringer för det är i det närmaste omänskligt att låta mig vänta något längre än nödvändigt. ![]()
Ja tänk att mars snart är ett minne blott!
Idag borde jag ha typ 47 dagar kvar till förlossning! Visst känns det som om det är imorgon!
Inte konstigt att man boar som en annan talgoxe här hemma.
Stenkoll är länge sedna man hade!
Jag upptäckte att jag "bara" har 46 dagar kvar
Nä, det är det jag har fått säga tjata hela helgen (jag tror sambon tror att det betyder otur att ta hem sakerna innan).
Jag ska kolla sedan om jag kan kanske infoga bilderna i min blogg annars löser jag det på något annat sätt.. går det att ha bilder i albumet som är "privata" dvs att jag kan välja vilka som får se dom?
Det värsta med svettdrömmar är att det är så bra så man vill inte vakna för man vet att när man vaknar så är magin borta! Östrogenbrist suger fett! ![]()
Nu ska jag bege mig ut i motionsspåret men jag är tillbaka senare med förhoppningsvis jäst o mjöl (tänkte försöka baka matbröd idag)
Kram!
Haha vilken tur att jag inte är ensam om vuxendrömmar!
Det ska tilläggas att det är väääldigt sällsynt att jag drömmer varma drömmar i vanliga fall men det är som om graviditeten har förändrat min hjärna.
Ja det ska bli skönt att få hem mina prylar. Snart ser hela lägenheten ut som ett enda projekt så det ska bli skönt att få sätta upp allt som det ska se ut.
Tänk att det snart är småkottar i alla våra hem!
Vad mysigt!
Gud vad jag ska snusa bebis och jag misstänker att stackarn kommer lida av sömnbrist om sambons petningar fortsätter när h*n kommer. Han ska jämt peta och försöka väcka kotten!
Dock har jag skaffat en ny regel: "Man får endast väcka bebisen om man själv kan ta hand om den". Dvs så får han fortsätta med väckningarna när liten har kikat ut och han själv får söva/aktivera den lill*!
Är jag inte smart så säg!
Visst är det konstigt att förr så hörde man jämt att det ska vara små rosa moln hela tiden och nuförtiden så hör man nästan bara motsatsen. Det är lite synd på ett sätt men samtidigt så är det ju bra att man får veta att allt inte behöver vara guld o gröna skogar från första början.
Jag hoppas bara att man inte råkar ut för någon förlossningsdepression eller annat.
Jag håller med dig EJ vi får hålla ihop o peppa varandra här inne och vara bollplank åt varandra när man är trött, less o bara vill sova.
Samma här! Jag hoppas att jag kan behålla en positiv anda till det mesta men jag kan nästan tycka det blir jobbigt när folk omkring ska "skrämmas" och läxa upp en lite att det är minsann inte så enkelt som man vill påstå. Och jag undanber mig i huvudet alla kommentarer i stil med "Vänta bara när ni står där". Jag har nog nästan blivit lite tilltryckt när jag tänker efter. Jag som brukar tycka allt går att lösa och ha en positiv attityd helst till allt som har med barn att göra börjar nästan tycka att det känns som om jag tagit mig vatten över huvudet.
Äh! Hädanefter ska jag högaktningsfullt be folk skita ner sig om dom försöker besserwissra sig
Jag och min familj ska vara speciella och ha det ytterst enkelt!
Hoppas man kommer att vara en bra problemlösare och att man lär sig att inte göra saker till större problem än vad det behöver vara.
Ja och att man lär sig att tycka saker är kul även om det är tal om blöjbyte med läckande blöjor mitt i natten så hoppas jag att man ser det komiska i att det inte går att se något komiskt i den situationen.
Vi får powerladda varandra med positiv anda och använda ironin för att få varandra att se det roliga i alla stunder!
Nu är det dags för lunch framför teven
Snart HTG och då ska jag ladda med tacos innan!
Helt rätt EJ! Jag funderar ibland ,med tanke på alla negativa saker som folk radar upp för en, varför folk ens förökar sig överhuvudtaget om det är ett sånt besvär.
Ja sötsaker är jättesvårt att hålla sig ifrån tycker jag. Gud vad jag har ätit godis i helgen, men det var så gott!
Vad skönt att allt gick bra hos BM Tess!
Jag tycker det är lite roligt när man går till BM för det är hela tiden något nytt man ser fram emot. Först var det inskrivningen man såg fram emot, sedan blev det att få lyssna på
-at, sedan ultraljud och sedan fick man börja mäta sig och nu har jag börjat se fram emot att se hur mycket den fixerar sig för varje gång!
Tänk vad knäppt att det redan har gått så långt så man ska vara hos BM varannan vecka! När man var i v 16-17 kändes det som om det var såååå långt dit men nu är man här liksom!
Vart tog tiden vägen?
Hoppas nu bara att det pinnar på i bra fart fram till BF, jag längtar så efter att se mitt lilla knyte i ansiktet och se vad det blev för en liten människa. Jag vill se vems öronanlag h*n fick och så vill jag naturligtvis se vad det blev för kön. Jag längtar efter att få upptäcka livet genom den lill*s ögon!