• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Jösses vad du har legat i idag Mandel. Nu är väl hemmet skinande rent och perfekt att ta hem bebis till.
    Jag tror stenhårt på fullmåne-teorin.

*** 9 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Tänkte på det där med brösten Lepa. blir genast lite rädd över att det kommer göra så förbannat ont i dom stackars brösten.....
    Men det är väl förhoppningsvis något som går över rätt så fort..

*** 3 dagar kvar***
  • Lepa

Så spännande tjejer snart e det dags för er oxå!!! Som dom säger så känner man verkligen när det e dags...

Emma, jag har inte ont i själva brösten utan vårtorna e helt såriga så första suget e en pina. Om ni får problem med såriga bröstvårtor så rekommenderar jag en kräm som finns att köpa på babyproffsen, fårfett. Säg bara till så kollar jag namnet...

Imorrn kommer barnvårdscentralen hit o kollar Licia - vikt o så. Får se om hon gått upp nått, hade ju gått ner lite efter förlossningen men det ska visst vara normalt (5-10% av födelsevikten) Men efter det lasset med bajs hon la idag så e jag skeptisk till nån viktökning... ;)

• Tess82

Godmorgon!

Ingen fullmåne bebis här inte men ont i magen som vanligt. Hade som värsta mensvärken och endel onda sd vid 4 imorse så jag låg och hoppades på att det skulle bli ännu mer men jag somnade och sen var det borta igen. Jaja, det är ju fortfarande en vecka till bf för mig så det är väl bara att vänta.

Läste i mitt horoskop imorse att jag kunde vara otålig gentemot min omgivning för att saker och ting inte händer så snabbt som jag vill

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon!

Här har vi inte heller fått någon bebis. Nu har jag börjat ställa in mig på igångsättning. Helt sjukt vad less jag är på att vara gravid nu. Ska till BM imorgon iaf men det lär väl inte ge något nytt förstår jag. Inbokning av UL och bedömningssamtal är väl det som ska göras.

Nä, har haft en usel morgon så nu ska jag försöka peppa upp mig själv. (Mer om morgonen i bloggen)

Ha en härlig dag!

• Tess82

Imorgon blir det fullt hus här, svärföräldrarna ska sova i husvagn på gården och min pappa med sambo ska låna lillstugan. Är ju marknad här i helgen så de ska ut på den och kika. Själv så tror jag inte att jag orkar gå på nån marknad, väntar nog till i höst när jag kan gå runt med barnvagn istället, även om det också låter jobbigt bland allt folk.

Tänk om bebis kunde bestämma sig för att komma ut så man får sticka iväg och slippa känna sig tvungen att "ta hand om gästerna". Vet ju att de kan sköta sig själva men det är svårt att låta bli när de är hemma hos mig.

Ska till bm imorgon igen på koll. Har haft "mensvärk" till och från nu i en vecka och det blir bara värre och värre så jag hoppas att hon har nånting positivt att säga om det. Borde ju betyda att det inte är allt för lång tid kvar nu, hoppas.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tjaba brudar!

Hoppas allt är under kontroll hos er, här händer inget nytt. Ska till BM nu kl 10 och få en tid till ul förstår jag. Jag som ville ha en bebis istället! Gråter
    Nåja, kikar in sedan!
    Kram!

• Tess82

Hej hej!

Har precis varit hos bm. Allt såg bra ut.

Blodtryck 110/70 (aldrig varit så lågt under grav. tror jag)
    Visade 1+ på urinen men det kan det göra tydligen utan att det betyder nåt.
    Hjärtljuden låg på 140 idag.

Det var allt som kollades idag, ska dit igen på måndag (förhoppningsvis inte), ett himla springande där nu men de har ju sagt från förlossningen att jag ska kollas 2 ggr/vecka så det är väl bara att göra det. Kul att få lyssna på bebben iaf och skönt att se att allt är bra.

Ang. min "mensvärk" så sa hon inte så mycket, är ju livmodern som jobbar = förvärkar bara och svårt att säga hur länge man kan gå med det. Hon höll tummarna för att det skulle bli dags snart i alla fall.

Lycka till hos bm Mandel!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tack Tess!
    Skönt att allt såg bra ut, själv är jag lite orolig över vad mitt blodtryck ska visa men det är säkert bra.
    Brukar alla få gå 2 ggr/vecka till bm efter förlossningstiden eller är det något speciellt som gör att du måste gå så ofta?

Vad har ni för väder förresten? Här är det mulet så jag är lite orolig att det börjar regna ifall jag promenerar men "man är ju inte gjord av socker" så det är nästan lika bra att promenera. Kanske jag hinner tömma systemet på alla gaser som jag verkar ha fått! Helt sjuuukt vad jag är gasig!

• Emmajohanna

Morrn girls !

Så var man på dagen D men inget som händer här inte. Förväntade mig inte alls att gå så här långt, trodde verkligen att vi skulle få bebis INNAN BF. Men icke.

Hoppas det går bra hos BM idag Mandel och att dom kanske ger dig ett datum så ni kan få bli igångsatta... Men risken för det är väl minimal än så länge kanske ?

Bra tryck hos dig Tess.
    Och hoppas det går bra med svärisarna i helgen nu då. Skoj att gå på marknad, men jag förstår om du inte orkar ta dig runt där just nu.

Hur går det för dig Lepa ? Kan tänka mig att lilla Licia är helt underbar ! Sover hon bra på natten ? Berätta, berätta. Jag är så nyfiken. Vad gör ni på dagarna ?

Jag ska iväg och handla på MAXI nu, men återkommer snart igen.
    KRAMIS

*** 0 dagar kvar***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3