• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Vi har saknat dig EJ, skönt att du mår bra i alla fall.

Börjar bli lite tröttsamt det här ja. Har haft som mensvärk nu sedan slutet på förra veckan och massa sammandragningar men inget mer. Iofs så är min sambo förkyld så det vore ju bra om han fick vila upp sig några dagar till men jag vill ju ha bebis den här veckan...  

Bf 10e Maj
  • fröken solsken

Lepa: Åh vad roligt att höra att allt gick så bra. Visst är det härligt underbart att föda barn?

Jag har också en kraftig molvärk och sammandragningar men inget som leder någon vart. ÖNksar varje natt när jag är uppe och kissar att det ska bli något mer men icke sa Nicke.

Jaja, bebis kommer när det kommer.

Soliga hälsningar

Lotta (fröken solsken)

• Mandelnougat

Godmorgon brudar!
    Så har helgen kommit och gått men ingen bebis i sikte.
    Den ligger iaf så långt ner så igår utbrast min kompis i skräckblandad förtjusning: " Men nu ser den ju ut som den ska komma ut!!"
    Men tji fick vi!
    Så nu har jag ringt mamma och bett pappa att han ska visa "Vinterögonen" till bebisen så den sätter lite fart. Min kropp är inget vilohem längre. Nu får den faktiskt börja göra klart för avfärd.
    Andra teorier vi funderat på här på morgonen är att 1. halka på en plastkasse (aj!) 2 svälja en virknål så bebisen tar sig ut med hjälp av den (risken finns att den då börjar virka på navelsträngen vilket inte kan anses som bra) 3. promenera mera.
    Jag satsar stenhårt på den sista alternativet.

Nu ska jag käka lite frulla och sedan gå och lägga mig och sova igen. Jag orkar inte ens vara vaken en sådan här dag när inget händer.

Godmorgon!

• Tess82

Godmorgon!

Inatt ska det vara fullmåne så vad säger ni, ska vi ta och klämma ut våra bebisar allihop .

Har ännu mer molvärk idag så nu kan det väl hända nånting mer snart. Hur kul är det att gå runt och ha ont hela tiden .

Jag kör på den teorin att vila så mycket som möjligt för att få krafter till förlossningen men det verkar inte fungera heller för jag är fortfarande lika trött. Börjar tro på det att bebis kommer när den kommer oavsett vad man gör så det är väl bara att vänta.

Nu ska jag äta lite frukost i alla fall.

Kram på er!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Bra teori Tess! Men den verkar funka dåligt för mig för jag sover som en gris men när jag väl är vaken så är jag så rastlös så det finns inte.
    Ååh, så tröttsamt det är att vänta!!!  

Jag har till och med börjat återgå till tankarna att det kanske är något fel på antingen mig eller kotten när h*n vägrar komma ut! Ledsen

Nä, nu ska jag fortsätta plocka här hemma. Vill få skurat och dammsuget iaf idag!

• Lepa

Hej tjejer!!! Vilken känsla det är att va mamma o se sin bebis varje dag. Det händer mycket dag till dag, hon har varit väldigt snuttig o hon kunde inte sova själv alls utan vi har fått hålla henne i famnen när hon sovit. Sambon köpte en bärsjal o där stormtrivs hon. Men det går frammot i natt sov hon själv jämnte mig och nu sover hon själv i vår säng...och vi håller babywatchern tätt mot örat!

Brösten e såriga och varje gång jag ska amma så är det en ren pina dom första sugen men nu börjar det sakta gå bort...

Det är så mycket man vill berätta...ni kommer märka själva när era älsklingar kommer!!!

Oh, en sak som e helt underbart: ingen mer hård i magen. En ren fröjd att gå på toa ;)

• Tess82

Åh vad härligt det låter Lepa. Känns så långt borta med bebis nu när man går här och väntar och ingenting händer men vi är ju där snart allihop.

Förstår att du är rastlös Mandel nu när du går på övertid dessutom. Har sagt att städningen är sambons ansvar nu men om jag orkar så ska jag plocka fram dammsugaren idag ändå. Vill ju göra nån nytta och inte bara lata mig hela dagarna.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Mandel jag tror att du skickade över lite energi till mig för idag har jag orkat dammsuga och skura golven. Sen åkte jag och handlade lite och gjorde mat tills sambon kom hem. Efter det blev jag ganska trött men orkade i alla fall ta en dusch och till och med raka benen, men det var nog sista gången före förlossningen för det var inte så lätt att komma åt överallt .

Känns mycket bättre när man får lite gjort hemma men ibland så har jag inte energin att komma igång så idag var en bra dag .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ja här har det också hunnits med en del idag: Skurat, dammsugit, tvättat upp en maskin, sytt 2 lakan till spjälsängen, tagit hand om disken, handlat, lagat mat och sedan hann jag med en 1½ timmes siesta på em också.
    Man är som så nöjd med sig själv när man har åtminstone plockat ihop och fått gjort lite "attgöra- saker".
    Ryggen protesterar hejvilt men vad gör det när man känner sig så nöjd som jag gör just nu?

Trevlig kväll!

• Emmajohanna

hej tjejer !

Det låter underbart Lepa. Du får berätta mer när du orkar. Vi lyssnar gärna.

Ja du Mandel, att gå på övertid är nog inget vidare. Är ju själv snart där...
    Kör på plan 3, för den där virknålen låter inget vidare.
    Har hört att man ska ladda med kolhydrater också, så käka mycket pasta och sånt. Man ska ju gå igenom ett maraton....

Vad du har varit duktig idag då Tess. Håller med dig om att det där med rakningen är svårt nu, man får liksom ta där man kommer åt. Man är ju inte så vik i kroppen längre.

Här händer det heller inget. Ska tillbaka på UL imorgon så vi får väl som om bebis har växt nått sen vi var där och mätte för 2 veckor sen.

Hoppas nästan att dom sätter igång mig så vi får detta avklarat.

Man har ju liksom allt klart här hemma nu, man bara vääääääntar..

Åh just det Tess. Fullmåne inatt. Ja, då borde vi väl trycka ut bebisarna om teorin stämmer.

*** 3 dagar kvar***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3