• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Jobbigt Mandel, se till att vila under dagen nu då så att du får tillbaka lite krafter de kommer ju att behövas sen . Kram på dig!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

god morgon tjejer !

Slänger iväg en bamsekram till dig Mandel och jag förstår hur du känner dig. Som Tess säger, vila och ta det lugnt hela idag, kanske krypa upp i soffan med en bok eller en mysig film... Du har inga måsten än....

Vilken rolig dag du har framför dig Tess. Hoppas du får tag i dom sista grejerna och att du blir bjuden på en smarrig fika.
    Du får berätta hur det gick hos farbror doktorn sen också.

Det är ju skitspännande med denna slemmis Lepa !!! KOmmer det mycket eller ? Vill veta allt.
    Och du får också berätta hur det gått hos BM sen.

Det händer mycket här nu ju !!!!!

*** 11 dagar kvar***
  • Lepa

Gick o la mig igen efter jag hade ätit frukost så nu e jag jättepigg :)

Emma, igår när det kom så kom det ganska mycket och sen har det kommit typ små geggiga i storlek blåbär hela dagen efter jag vart på toa. Först var den brun i färgen sen efter släntarna var ljusrosa...Kanske inte såååå mysig info ;)

Japp nu bär det iväg till BM. Så skööönt väder så det blev tights, pike klänning o flip flop...måste ju vädra fötterna!!!

• Emmajohanna

Jag är inte känslig Lepa, så alla detaljer är välkomna. Man är ju skitnyfiken på denna omtalade slemmis.
    Åhhh, är ju avis, vill också att slemmis ska komma... Eller vatten... Vad som helst egentligen.

Lycka till hos BM då Lepa. rapport vill vi ha sen.

*** 10 dagar kvar***
  • Tess82

Hej! Faluresan gick bra, fick med mig det jag skulle hem och fick en fika med mor och bror. Nu är jag hem och slänger i mig lite mat innan jag ska iväg till doktorn. Rapporterar väl sen hur det går där.

Hoppas det gick bra hos bm Lepa.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Allt gick bra hos BM, hjärtljuden låg på 148 som vanligt, sif måttet på 35. Hon sa att det är bara o vänta man vet aldrig när det e dags men fick en ny tid i v.41 och om inte bebbe kommit då så blir sista kontrollen i v.42 och då skickar dom upp en till BB för kontroll o diskutera igångsättning! Men det är ju låååångt kvar ;)

• Tess82

Uppdatering efter läkarbesök. Blodtrycket låg på ca 130/90, fortfarande lite högt undertryck alltså. Gjorde ett u-prov igen som inte visade nåt idag heller men blodproverna från igår visade "något avvikande värden" på vissa saker. Var ingen större fara tydligen men jag ska åka in till förlossningen imorgon bitti för koll. Antar att jag får göra ctg och kolla så allt är bra med bebben också. Det är då full fart på den lill* så jag är inte speciellt orolig. Bättre att kolla en gång för mycket i alla fall och det var väl ungefär vad de sa på förlossningen också.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Kikar in här innan dagen börjar.
    Är totalt slut i huvudet och har huvudvärk som kommer och går lite sådär lagomt under nätterna. Har varit vaken 3 ggr sedan jag somnade 23 igår. 03:40 trodde jag att det var kört att försöka sova men jag kunde till slut somna om. Fattar inte varför kroppen börjat dumma sig med att jag ska vara vaken mitt i natten!
    Jag vill ju bara få sova! Ledsen

Nåja, ska till BM idag på fm, kikar in och lämnar rapport (om inte annat i bloggen) senare.
    Nu ska jag försöka gå och sova igen för gud så trött jag är!

Hoppas ni får en fin dag alla tre!

Kram!

• Emmajohanna

Hej tjejer !

Så var man nere på ensiffrigt och det är ju STORT !

Allt bra med er idag ?
    Skickar en ännu större kram till dig idag Mandel.

Hoppas det går bra på förlossningen idag Tess. Kanske får du göra ett UL så ni får se eran lilla bebis ? Hade varit mysigt ju.
    Du får berätta allt när du varit där. 

Och för dig såg det ju bra ut Lepa. Visst känns det knäppt att boka in tider EFTER bf-datumet... Så länge ska vi inte vänta på bebis inte.

Idag är det BM-besök kl. 10.30 och kl. 14 är det UL igen. Spännande värre.  

*** 9 dagar kvar***
  • Tess82

Hej på er!

Grattis till ensiffrigt EJ, förstår att det känns stort. Själv har jag exakt 2 veckor kvar till bf idag.

Det gick bra på förlossningen idag, fick göra ett ctg och det såg bara bra ut, bebisen var lite vild ett tag så hjärtljuden hamnade ganska högt men det var ju inget konstigt. Trycket låg på 125/85 idag så det har ju gått ner lite. Fick även göra ett snabbt ul, fick smita in mellan patienter så hon kollade snabbt bara flödet och vatten mängd och allt såg bra ut. Hade +1 i äggvita i urinen men det kunde man tydligen ha utan att det betydde något, ska dock ner och lämna ett morgonprov imorgon som ska skicka på odling. Annars är det ta det lugnt som gäller så nu har jag talat om för sambon att städning och handling och sånt där inte längre är mitt ansvar. Han hörde ju också när läkaren sa att jag skulle ta det lugnt. Hoppas att du kommer hit med värkar snart istället sa de när jag gick, alla var jättetrevliga och det känns ju bra inför förlossningen.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3