• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Jag går 2 ggr/vecka bara för att jag var in till förlossningen för högt blodtryck för nån vecka sen, annars skulle jag bara ha gått varannan vecka. Känns lite överdrivet eftersom det inte var nån fara med blodtrycket så 1 gång i veckan hade ju räckt men jag ska väl förhoppningsvis inte behöva dit så många gånger till ändå.

Här är det också mulet idag så idag ser det inte ut att bli nåt sittande på trappen och sola.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

EJ, Ja nu bestämt bara ett datum för UL och "ställningstagande till igångsättning". Får se vad hon säger "tanten".
    Hur gick det för er förresten? Ska ni på något nytt ul och har dom sagt något om en ev igångsättning?

• Mandelnougat

Tess, ja nu börjar man nästan bara tycka det är besvärligt att gå till BM. Det känns ju som om det ändå inte händer något nytt eller att dom kommer med några sensationella nyheter så frågar ni mig kunde dom lika gärna skippa att ta in mig nu och istället boka en UL tid på en gång. Jag har ett helt gäng med andra som kan säga "Den kommer när den är färdig" som jag slipper gå och träffa!

• Emmajohanna

Här är det också mulet... Skumt då jag såg på vädret igår och då fanns det då INGA moln på den kartan. Ja ja....

Jag går hos BM 1 gång i veckan och på CTG 2 ggr och UL 1 gång. Fullt upp alltså.
    Har nya tider förbåde CTG och ULförnsäta vecka och jag räknar kallt med att få gå på dom.
    Vi har inte alls pratat om igångsättning eftersom jag ligger på skala 1-2 på flödet. Tror inte dom planerar en igångsättning förrän man ligger på skala 3, som är den högsta.

Hoppa in här sen så fort du varit hos BM Mandel. Vill ju veta vad som ska göra med dig.

Dags för mathandling. Hörs sen.

*** 3 dagar kvar***
  • Tess82

Ska nog också börja ställa in mig på att gå över tiden, har ju nästan en vecka kvar till bf men om jag kan ställa in mig på att jag kommer att gå längre så kanske det känns lättare. Svårt att tro det iofs men försöka går ju.

Måste också iväg och handla sen men jag skulle vilja veta hur många som ska äta här ikväll. Vet att ingen förväntar sig att jag ska bjuda på middag men det skulle ju vara mysigt om vi kunde fixa mat och äta ihop alla som kommer. Om inte annat så bor vi ju granne med en pizzeria så det går ju att beställa mat därifrån. Ska se till att alla tar med egen dricka om de vill ha nånting med alkohol i för till systemet tror jag det är svårt att ta sig idag med alla marknadsbesökare, har ingen lust att ens försöka. Lättare för dem som kommer från andra städer och kan handla där.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Nu var svärföräldrarna förbi på väg till marknaden. Vi bestämde att vi skulle grilla ikväll. Jag har plockat fram kött som vi hade i frysen så skulle de fixa resten. Skönt, då slipper jag bry mig, behöver bara handla lite smågrejer idag då. Svärmor skulle köpa strumpor åt mig på marknaden också, brukar passa på för man kan hitta lite roliga strumpor till hyfsat pris och de slits ju ut efter ett tag så det var dags att fylla på nu.

Nu ska jag nog försöka sova en stund innan lunch och handling. Kikar in senare och ser hur det gått för dig mandel.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tjaba tjejer!
    Jag vill också gå på marknad och handla strumpor och marknadsnougat! Räcka ut tungan
    Allt gick bra hos BM.
    Kopierar från bloggen:

"SF: 40
    Hjärtljud: 155 bpm
    Bltr: 130/90

Allt såg bra ut och
    Bm misstänkte att det blir en bebis runt 4000g strecket. Eleven undersökte mig och hade problem med att kotten ligger så långt ner! (Hehe det kan dom gott ha! )
    Annars var allt bra.
    Ska nästa fredag på Ultraljud och då görs det en bedömning på när/om dom ska starta igång förlossningen. Man fick som mest gå 42+0 (och MAX någon dag till) enligt
    BM och det känns ju skönt att veta att nästa lördag så är det avhysning på hög nivå om Kotten envisas
    Nä, nu ska jag vila en stund. "

• Tess82

Vad skönt mandel att allt var bra. Skönt att veta att det inte är mer än ca en vecka kvar i alla fall som mest men jag håller tummarna för att kotten vill ut tidigare.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God kväll !

Vad härligt att det gick bra hos BM Mandel och nu ser du väl ändå ljuset i tunneln ?
    Tänk, det var ju egentligen inte så himla längesen som vi satt här och babblade om våra 100 dagar... Nu är du ju på "fel" sida helt plötsligt.
    Hoppas att din bebis fattar att det är dags att lämna hyreslägenheten och komma ut nu.

Vad gott med grill Tess. Vi ska nog grilla imorgon om det är väder för det.
    Fick du några stumpor av svärmor ?

Har ingens slemmis lossnat än förresten ?
    Inte här iaf....

Ha en underbar kväll och helg tjejer.
    Du ligger väl och myser med bebis Lepa. *avis*

Stor kram !!!!!

*** 0 dagar kvar***
  • Mandelnougat

Ej: Fast min slemmis har ju redan gått för över en vecka sedan. (står i bloggen)
    Ja tänk att man reflekterade aldrig över att man skulle få befinna sig på fel sida om nollan Fundersam. Och tänk när vi satt här och fnissade över att vi skulle vara så less på att vänta barn sedan, men när man låg på mer än 100 dagar så var det ju hur lugnt som helst och man ville bara att man skulle bli tjock om magen på en gång!
    Grattis till BF dagen! Dagen är ju inte slut på långa vägar ännu så vi håller tummarna!

Trevlig kväll brudar så hörs vi!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3