• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Ja, man skulle kanske fira BF-dagen på nått sätt egentligen. Med sex kanske ? Nä nä, här blir det inget med det.
    Hade hoppats på en färdknäpp, men det säger M att vi ska vänta med några dagar. vad menar han med det ?

Fredagkväll och absolut INGET bra på Tv. Undra om man ska lägga sig och sova istället ?
    vad gör ni ?

*** 0 dagar kvar***
  • Mandelnougat

Ej: Ja visst är det knäppt att vi firat precis varenda annan "högtidsdag" men när man väl är på BF så gör man typ inget! Helt sjukt egentligen, men det känns ju som att man ska fira att man fått barn på BFdagen och då blir det ju klart udda att fira att ingen kommit ännu. Sorry om det blir snurrigt men jag är sjukt trött idag.
    Har sovit hela natten, 1½ timme på fm och 1 timme på kvällen.
    Såg du/ni Talang? Helt sjukt vad dåliga uppträdanden det var idag. Alla andra veckor har varit bättre om ni frågar mig.

Vad dåligt att inte ställa upp lite! Å andra sidan så kanske han får lite prestationsångest, men vad fan liksom. Han kan väl vara lite hygglo!

Här händer inte mycket alls. Sitter här och filosoferar och känner hur bebisen bankar på inne i magen och väntar på att antingen bebisen ska komma ut eller att jag ska få gå och sova. 22 är lite väl tidigt att sova på en fredag, pensionärsvarning om ni frågar mig. Men 22:30 då är det hopp i kojan!

• Emmajohanna

Ja, BF dagen borde man ju firat med bebis i famnen. men icke sa nicke. Om två timmar är jag också på övertid... haha. Snacka om att bli helt insöad på ett datum. Bättre om dom hade sagt att man skulle få mellan v 18 och v 19 istället.

Japp, vi zappade mellan Talang och Eurovison på Ettan.
    Hon den där unga tjejen som sjöng var ju galet bra, men resten vetifan..
    Man undrar ju vad vissa tänker när dom är med på nått sånt... Hallå, det är TALANG som programmet heter...

Ang. sexet så har jag hotat med att säga att det inte kommer att bli nått sex den närmsta tiden efter att bebis kommit..
    Och eftersom vi vill att bebis ska komma ut så borde han ju ge med sig...
    Ska/har ni testa färdknäppen ?

Oj, jag är då pensis.... Går gärna och lägger mig tidigt, men ser då gärna på Tv i sängen istället... Och somnar med tv:n på.

*** 0 dagar kvar***
  • Mandelnougat

Ja det är helt sjukt, man hade liksom ställt in sig på att "Nu blire åka av" att man inte fick innan kan man liksom leva med men nu är det bara jävligt tradigt att vänta. Man inbillar sig varje kväll att "Inatt, DÅ kanske det bara smäller till och jag vaknar av värkar" vilket i sin tur leder till att man blir lika besviken varenda morgon. Nåja, max 8 mornar kvar om jag räknar med morgondagen.

Vi testade färdknäppen och det funkade så det kom (ursäkta äcklet) mer slem och lite sammandragningar men sedan nada. Då trodde jag också att "Nu kommer bebisen inatt", resten vet vi ju!
    Min BM sa idag: "Du får promenera ett varv runt sjön" "Du" sa jag "Det gör jag varje dag men det hjälper inte det minsta!"
    Nåväl, nu försöker jag ställa in mig på att sättas igång nästa fredag. Det känns mildare att tänka så än att inbilla sig att det ska sätta igång när som helst.
    Hur som helst så ska jag försöka logga in här innan jag åker in (om det nu mot all förmodan sätter igång av sig själv) så ni slipper oroa er!

Jag lägger mig också tidigt, jämt. Sällan jag är vaken efter 23. Oftast så är det kojan mellan 21-22 beroende på om det går något på teven och så ligger jag och kollar tills jag somnar.
    Nu ska jag fika kvällsfika och sedan är det Numbers.

Natti natti och fäll nu sambon och se till att knäppa till ordentligt!
    Kram!

• Emmajohanna

Natti natti gumman.
    Håller mina tummar så hårt så dom vitnar att det händet nått för er inatt. Och då menar jag vattenavgång och värkar..

Ska nog också hoppa i säng... Sambon vill spela poker på nätet nu, så det blir väl till att somna ensam...

Räknar kallt med att både du och Tess kikar in en snabbis här innan ni åker in..

Stor kram

*** 0 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Morrn morrn,

Har det hänt nått för er ? Fundersam Inget här iaf... Lite mensvärk, men inget annat. Jä, jä....

Sovit gott förresten ?
    Jag har sovit sådär, men känner mig ändå rätt så utvilad.
    Mulet ute idag med, va fan har dom väderprognoser för om dom ändå inte kan ge rätt väder ens dagen innan ? morr.

*** 1 dags övertid***
  • Mandelnougat

Godmorgon brudar

Inte ens en tillstymmelse till förkänning här heller. Har sovit som en gris i natt (vaknat nyss) lägg till det att jag sovit "hela" förra natten  och sovit 2 ggr under gårdagen. Helt sjukt vad jag sover nu. Dock när jag vaknade vid 2 i natt så hade jag mensvärken from hell men den försvann ju uppenbarligen eftersom jag kunnat somna om och sedan sovit till nu. Däremot så har den här dagen hittills berikat mig med jordens huvudvärk så här har knaprats Alvedon så får se om det ger med sig.
    Första som man får läsa sig till när man vaknat är ett sms med texten: "Hej, hur är det? Ingen bebis än?" Sååå less nu.

Nåja, världen fortsätter att snurra och jag måste fortsätta andas mig igenom dagen.
    HÖrs säkert senare, det är ett sånt bajsmulet väder så då finns det inte så mycket att göra.

Kram!

• Tess82

Hej hej! Oj vad ni hunnit med att skriva. Hade en mysig kväll igår med sambon min pappa och hans sambo och svärisarna. Vi grillade och satt och pratade. Sambon blinkade med hundögonen och sa att det blir väl ingen bebis idag så jag kan ta nån öl va? Det fick han bara han lovade att inte dricka så många och att han fixade taxi om det skulle hända nåt. Blev en tidig kväll, strax efter 22 började alla prata om att gå och sova för att jag såg så trött ut. Det var jag också för jag hade sovit dåligt på natten och inget på dagen så det var ganska skönt. Klockan blev nog närmare 23 innan vi kom i säng i alla fall.

Strumpor fick jag 10 par av svärmor så det var jättebra. Sen hade hon köpt 3 bodysar till bebisen i olika storlekar 56, 62 och 68. Har ju mest bara minsta storlekarna så det är bra att få lite större också.

Här har jag inte sett till någon slempropp än och sex var det längesen vi hade. kanske ska testa det nån kväll om jag inte har så ont av mensvärk och fogar. Undrar om han ställer upp på det???

Ikväll blir det grilla igen med lite kompisar till killen, sen ska de ner på samhället och kika lite men då blir jag hemma. Sambon kör bil själv så idag blir det då inge öl.

Nej nu blir det soffan igen, trist väder och jag är trött.

Kram på er!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

God morgon !

Så var det söndag och inget händer.... Iaf inte här.. Hur är det hos er ? Samma samma ?

M frågade också igår om han kunde ta en öl och det fick han givetvis. En öl är ju ingen fara.... En mosterfylla däremot....
    vad mysigt ni verkar ha haft det Tess. Och vad snällt av svärmor att köpa lite grejer till både dig och lilla bebis.

Jag hade "beställt" sex igår kväll men det bidde inget med det så kanske får jag se om det går idag istället... Hade ju faktiskt varit lite kul att få testa om färdknäppen verkligen funkar... Vilket jag inte tror, men ändå.

Hur är det med huvudvärken idag Mandel ?

Håller med om att folk hör av sig mer och mer nu. vänner och familj gör inget för mig, men när grannar som man inte ens pratar med i vanliga fall hoppar på en ute på gården... DÅ blir jag lite less...

vad sker hos er idag annars då ?

Här är det städning på schemat, sen får vi se..

kramis

*** 2 dagars övertid***
  • Mandelnougat

Hello Ladies.

Nä, inget nytt här heller.
    Har sovit som en liten gris i natt igen. Klev upp vid 7:30 och käkade frulla och var uppe en timme tills jag insåg att jag lika gärna kan sova bort en stund till av dagen så slipper den bli så lång så då kröp jag ner under täcket och där somnade jag efter en stund och vaknade av sambons telefon 10:30.

Han har farit iväg och fiskat och jag sitter här och gäspar och funderar på vad jag ska laga till lunch.

Huvudvärken sitter i varje morgon, måste bero på att jag sover så illa med huvudet när man bara kan sova på sida. Nåväl, snart ska jag sova på mage igen!
    Jag kom att tänka på det igår kväll, tänk att snart kan jag sova som jag vill igen! Både på rygg och mage (mina favvisar) och då lovar jag att jag skiter högaktningsfullt i att jag måste stiga upp 3-5 ggr/natt! (Påminn mig gärna om det sedan när jag gnäller över att jag aldrig får sova! )

Mitt schema ser rätt tomt ut idag faktiskt. Funderar allvarligt på att gå ner till Ica och bygga på gravkilona med en magnum och sedan gå hem och vila resten av dagen. Man får passa på som dom säger!

Kram på er!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3