• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Vad skönt att allt var bra Tess ! Såg du nått på UL-et ? 
    Det är jättebra att dom kollar upp allt nu i slutet, är faktiskt impad ( kan man säga så ? ) över att dom är så nogranna med allt. Att dom hellre kollar en extra gång än ingen gång alls. Tycker inte ni det ?  

Ja, nu får sambon se till att fixa där hemma så du kan vila och ta det lugnt.

Nu ska jag strax kila iväg till BM. Men vi hörs senare.
    Stor kram till er alla.

*** 9 dagar kvar***
  • Tess82

Blev så snabbt ul så vi hann inte se så mycket men det var skoj att se bebben en snabbis i alla fall och veta att allt är bra där inne. Sambons dotter sa igår att hon tyckte jag skulle ta reda på könet för hon ville veta om hon skulle få en lillasyster eller lillebror. Är ju också nyfiken men nu när det är så nära så kan det ju få vara spännande ett tag till.

Lycka till hos bm och sen på ditt ul också.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hallo!

Vad skönt för dig Tess att alt såg bra ut och som Emma säger man blir ju verkligen impad att du kollar en!

Mandel, har oxå STORA problem att sova men här är det att jag svettas så mycket. E helt genomblöt och jag har inget nattlinne utan sover bara i trosor o svettet bara rinner...*puh*

Inatt kände jag nog något som var påväg att vara värkar. Kom i intervaller och känndes i ryggen och gick ut under magen. Först var det ganska harmlöst sen i slutet så känndes det rejält...tänkte NU kanske det sätter igång men icke sa nicke slutade efter en halvtimme. Sen igår kväll så hade jag sammandragningar bara på nedre delen av magen, känndes helt crazy!!! Har aldrig haft det innan utan bara hela magen...

Hoppas det går bra för dig idag Emma med dina kontroller!

• fröken solsken

Hej tjejer

Skrev en del i början av listan men har inte orkat att skriva men jag har följt er lite under resans gång. Tänk att vi snart har bebbarna här. Jag längtar som tokig. Mina två tjejer är väldigt förväntansfulla men har fantastiskt nog inte tjatat om "kommer inte bebben snart".

Jag mår bra och bebben också. Jag var inne på UL idag och allt verkade bra. Bebben var ganska stor redan 3600 -3700 g men hade gått om plats och mycket fostervatten. Huvudet var inte så stort men den hade gottat till sig och var rund om magen . Jag har BF den 5/5 men tror att jag kommer gå över tiden. Förra veckan var sista arbetsdagen och då hade jag mkt sammandragningar och lite molvärk men det har försvunnit nu så det dröjer nog till förlossningen . JA, det var lite om mig. Sköt om er och vila!!!!

hälsningar

Lotta

• Tess82

Hej Lotta! Välkommen att hänga med oss här på slutet.

Nu har jag sovit en stund och ätit lite lunch. Ska hänga lite tvätt snart annars är det ju ta det lugnt som gäller så jag ska nog lägga mig i soffan med en bok sen.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Ingen vaken än? Själv har jag varit vaken sen 5 imorse. Nu ska jag strax åka ner med mitt urinprov så de får skicka på odling sen ska det väl vara nog med provtagning på ett tag. Ska iofs till bm igen på måndag så det bli bara helgen som blir "ledig".

Kikar in igen när jag kommit hem och se om ni kommit igång då.

Äntligen fredag också

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Kikar bara in en snabbis...
    Det gick sådär igår, flödet i navelsträngen var inget vidare, så nu får jag inte jobba mer....
    Men idag är jag tvungen att vara inne på jobbet en stund ändå, revisorn kommer.
    Men efter det så  ska jag hem och vila..
    Berättar mer sen... Men så vet ni vad som händer.

Kramis

*** 8 dagar kvar***
  • Tess82

Ojdå EJ, förstår ju inte riktigt vad det innebär men kan det bli igångsättning om det inte blir bättre eller?

Kram på dig i alla fall.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon brudar!

Bf idag men inget nytt. Har dock haft ett tryck ner mot "ni-vet-var" som jag annars brukar ha när jag promenerar. Så nu har jag varit ute på en kort promenad själv och försöker hoppas på att det var uppskattat av hyresgästen. From imorgon är det vräkningsorder som gäller.

Vad trist EJ! Vad händer nu då?

• Tess82

Vad spännande Mandel, då är det dags att det sätter fart snart då .

Själv har jag ont i magen, typ som mensvärk idag och haft en hel del sd de senaste dagarna men jag förväntar mig inte att det ska hända något mer än på ett tag.

Hur går det för Lepa då, hon har inte varit inloggad sen i förrgår kväll!?

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3