• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Nu har ni nära tjejer...Mandel hoppas det sätter fart nu!!!

Tösen vägde 3220 g när hon föddes och var 49 cm lång. 3 dagar efter vägde hon 2960 g (normalt eftersom dom kan gå ner upp till 10% efter förlossningen) Kontrollen 3/5 hade hon gått upp 175 g, 3090 g. Ska dit igen på fredag tror jag, kontroll en gång i veckan.

• Mandelnougat

Å tack Lepa!
    Jag fick en till föraning om vad som (förhoppningsvis) komma skall. (uppdaterat bloggen då det är frivilligt att läsa om äcklerier där! )
    Nu ska jag dricka massor med vatten och sedan ska jag ta en siesta.
    Hoppas ni har det gott!

• Tess82

Nu har jag snart gjort nytta så det räcker idag. Ska bara hänga sista tvätten som nog är klar nu sen får jag vila igen. Har i alla fall tvättat 2 maskiner, bäddat rent i sängen, handlat och lagat mat och tagit reda på disken. Mer än jag orkat göra på hela helgen tror jag .

Det blev spagetti och köttfärssås idag, ska ju vara bra att ladda med pasta har jag hört så det får väl bli det ett par dagar framöver nu, blev ju en del kvar.

Ha en bra kväll nu tjejer.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Det gick bra hos Bm ser jag Tess. Ja, det är väl lika bra att man ställer in sig på att gå över tiden så blir man isf glatt överraskad om bebis vill titta ut tidigare.

Och vilken nytta du gjort idag då. Bra jobbat.

Själv har jag haft en långtråkig dag, men har precis badat och börjat läsa en bok som verkar skitbra, kan knappt sluta läsa...

Stieg Nilssons "män som hatar kvinnor" tror jag den hette... ( boken är utanför mitt synfält just nu )

Nån som läst den ?

Åhh vad sugen jag blev på spagetti med köttfärssås nu då Tess. Får nog bli det imorgon bara för det.

Ska genast hoppa in och läsa din blogg Mandel. Jag förstår din frustration nu... Du är ju på en låååång övertid nu. Tror du dom planerar att sätta igång efter ditt UL nästa gång ?

Du får berätta hur det gått på fredags sen då Lepa. Har du några bilder i ditt galleri på underverket ? Får kika in hos dig och kolla..

Hörs vi inte mer idag så ha en härlig kväll och som vanligt så hålls tummar och tår stenhårt för att vi ska få föda inom en snar framtid. Inatt helst.

stor kram

*** 3 dagars övertid***
  • Tess82

Godmorgon tjejer!

Här händer det grejer hoppas jag. Har haft värkar sen 0.30 inatt med ca 7-8 min mellan hela tiden. Har inte gjort så jätteont och jag lyckades till och med sova lite mellan 3.30 och 5, vaknade av några värkar emellanåt bara. Hur ont ska det göra egentligen? Måste ju stanna upp och andas genom värkarna som varar i 45-60 sek. Hoppas verkligen att det är på gång nu och att det snart är dags att åka in och klämma ut bebisen.

Sambon åkte till jobbet men han är förvarnad om att det kan vara på gång. Han är ju hemma på 5-10 min så det är ju lugnt.

Håll tummarna för mig nu tjejer

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon!

Håller alla tummar Tess!

Här händer inte mer än igår faktiskt. Intet nytt under solen alltså!

• Tess82

Tack Mandel!

Gör mer och mer ont och nu är det bara 5-6 min mellan värkarna. Bara det inte stannar av, vill inte ha fler såna här nätter. Har ju knappt sovit nånting.

Bf 10e Maj
  • Tess82

Har ringt förlossningen nu, de tyckte att jag skulle göra mig klar och åka in snart så nu har jag ringt hem gubben. Hoppas att bebis är här innan dagen är slut nu då.

Håller tummarna för er andra om vi inte hörs på några dagar.

Stor kram på er!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

ooooooohhhhhhhhhhhh vad spännande Tess !!!!! Men lite avis blir jag allt....
    Hoppas verkligen att det är på riktigt nu och att ni snart får träffa eran bebis.
    STOOOOOOR KRAM

hihi... Då var det bara du och jag kvar Mandel.
    vad ska vi göra för att få igång det gumman ?  

*** 4 dagars övertid***
  • Mandelnougat

Håhåjaja, EJ jag vet faktiskt inte. Just nu känns det mest pissigt att vänta på att något ska hända. Just nu väntar jag på att dom ska ringa från UL och ge oss en tid för överburenhetskontroll och enligt BM så borde vi få komma på fredag men det känns som en klen tröst just nu.
    Ibland är det så man undrar om det spelar någon roll om man röker eller dricker för den där inne verkar ju ändå aldrig vilja komma ut.
    Hur ska du få dagen att gå framåt?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3