Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Hej tjejer!
    Allt var bra hos BM idag. Bra blodtryck och bra blodsocker (4.7)
    Sedan sa hon att hon trodde inte det var någon jättebebis även fast jag ligger på övre delen av kurvan. *pjuh!*
    Men den lill* hade inte fixerat sig men ligger ännu med huvudet neråt. Å andra sidan så hörde jag av min syster att hennes äldsta fixerade sig i princip samma dag som förlossningen startade.
    Till o med BM benämnde Kotten som en "Han" Och jag drömde i natt att jag fick en pojke och när jag kom ut från BM o slog på telefonen så damp det in ett sms från en kompis som hade drömt att jag fick en pojke så hon var inställd på det nu!
    Ska bli så spännande att se vad det blir för en liten man ska leva med resten av livet.
    Nä, nu är det vila sedan promenad i vätan.

• Mandelnougat

Ja jag tror oxå att det är en liten kott-kotte där inne. Det är så kul att folk benämner den lill* som en pojke trots att dom inte vet säkert vad det är.

Ja jag skulle också behövt kasta mig över honom när han kommer hem, men fan vad jobbigt! Fundersam  Ni är så ambitiösa tjejer!

• Mandelnougat

Det är egentligen J som börjat med att kalla den för kotten. Han blir alldeles till sig när han ser småkottar så det är bara hoppas att man får en söt bebis så han inte får några dåliga associationer till kottar!

• Mandelnougat

Godmorgon brudar/mums 2b!

Nu har man vaknat till en ny dag i väntans tecken (nu pratar vi barnvagn o säng).
    Igår var jag som sagt hos BM och allt gick bra. Jag berättade om problemen jag har med att stiga upp o lyfta (även lättare) saker och vi kom överrens om att det var kramp i magmusklerna som orsakar att jag får ont och inte sammandragningar.
    Vad tror ni händer igår kväll? Hela kvällen hade jag sammandragningar! Fick till slut lägga mig i badet(kl23 på kvällen, säkert jättepoppis hos grannarna) och efter en stund där så slutade det. Det ärlite småotäckt när det inte slutar fast man sitter ner och försöker att bara slappna av. Dock gör dom inte ont på något sätt så man får väl vara glad för det iaf.

• Mandelnougat

Godmorgon Lepa!
    Du har inte lust att baka lite hit oxå? Jag är omåttligt sugen på JÄTTEchokladiga muffins!
    Ska också tvätta bebiskläderna men vi får se när jag tar mig för. Det går som trögt att ta mig för saker känner jag!

6 gånger?!! Och jag tycker det är tortyr att behöva stiga upp 2-3 ggr! Man ligger i lä mao!

• Mandelnougat

Godmorgon EJ!
     Nä jag tänker inte föda ännu. Jag vill ha en Oxebebis och då har jag inte tid att föda ännu! Max 1 vecka i förväg kan jag ta emot bebisen!
    Fast jag ska erkänna att jag började tänka på att packa BBväskan för att ha den redo sedan. Sambon frågade flera gånger lite försiktigt om det är på gång! Han hade nog aldrig kännt en riktig sammandragning!  Sedan la han till: "Den klarar ju sig om den skulle komma nu" Varpå jag kontrade med: "  Den kommer inte att komma nu men fy f*n vad BH kommer att få skit om den kommer och inte vagnen har kommit! För att inte nämna vad jag kommer att bråka på dig!" (Han tjatar ju alltid om att jag är så hetsig om vagnen)

• Mandelnougat

Ska inte ringa om vagnen idag tänkte jag, berget får komma till Moses istället tänkte jag. Jag blir bara irriterad när dom inte har den hemma när jag ringer.

• Mandelnougat

Ja och tänk vilken urkraft som ska komma ut ur mig tack vare Barnens Hus!  
    Det kanske slutar med att jag tackar dom!

• Mandelnougat

Här är det förresten jättefint väder idag! Funderar på att ta en morgonprommis idag vid 9  Är så härligt när solen skiner och man får drömma om sommaren!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3