Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Vi har nog funderat på både sjal och bärsele. Sambon vill ju prompt ha ett bärsele så han kan vara pappaledig i skogen Jag har tänkt på sjal iom att jag har problem med både rygg och axlar/nacke så jag tror att det passar mig bättre. Har problem med att bära ryggsäck så jag tror att sjalen är bättre för mig faktiskt då man bär mer naturligt och närmare än med en bärsele.
    Däremot har jag faktiskt ett bärsele här hemma som jag har haft när jag var liten, funkar det så är det ju kanon men jag misstänker att det blir till att köpa ett nytt.

• Mandelnougat

Nä fy Lepa vad taskigt sagt! Tur att du svarade henne iaf och inte bara tog skiten!
    Man ska strunta i vad dom säger men hur lätt är det då när man är så förbaskat känslig just när det gäller vikten? Jag har iaf anmält intresse till en viktminskningsgrupp hos dietisten efter grav så får se om jag kommer med. Ska försöka få med mig sambon, det behöver vi båda två.
    Jag ska nog oxå försöka köra igång på en gång efter förlossningen är över. Det är ju skönt att man har sommaren framför sig då med all god frukt som kommer då. Jag tycker det är tröstlöst att försöka hitta god frukt. Päron äter jag en del nu men det är ju så himla svårt att veta om dom är mogna eller om dom är hårda. Fundersam
    Till sommaren har vi ju jordgubbar, äpplen, ananas och annat gott i fruktdisken

• Mandelnougat

Ja och som om folk har något med min vikt att göra! Det är nästan så man har lust att fråga hur mycket dom själva har gått upp trots att dom inte är gravida. 
    Vad spelar det för jävla roll hur mycket jag gått upp? Och så stör det mig när folk säger: "Vad tjock du har blivit!" Det, för mig, har en väldigt negativ klang medan jag kan förlika mig med tanken att dom pratar om magen typ "Vilken mage du har fått". För att få höra att man blivit tjock är inte alls roligt medan (iaf jag tycker) magen är positivt då man i det avseendet pratar om att min bebis förmodligen växer som den ska och att det snart ska komma ut en liten människa.
    Det blev virrigt värre det där.

• Mandelnougat

Ja det är samma här, jag har inte haft så mycket mage från början  utan den har växt på höjden först och sedan nu börjar den att breda ut sig och det är väl då folk tycker att dom måste påpeka att jag har blivit sååå tjock!

Men vi ska ge igen efteråt! Efteråt är det jag som ska gå ner i vikt av bara farten och sedan ska vi se om dom kommenterar att man blivit smal och snygg. Jag tippar på att då kommer man väl få frågan: "Syns dina bristningar ännu? Får jag se?"
    Evil people! Jag lovar att man bara får höra hur tjock man var innan och inte ett positivt ord om hur man har dragit ihop sig.

Ja ibland blir man arg över hur folk uttrycker sig. Jag har säkert själv varit en sådan som inte har tänkt mig för när jag kommenterat gravida, men gissa om jag lärt mig nu!!

Mest ogenomtänkta kommentaren hittills måste ändå vara en kompis till mig som sa: "Men hade inte jag vetat att du väntade så skulle jag aldrig gissa mig till det! Det syns ju inte alls, ser bara ut som om du lagt på dig lite" Då var jag farligt nära att säga något elakt och vända om i dörren. Sedan har personen i fråga sagt det en gång till och då förklarade jag lite surmulet att det är inte så jävla roligt när folk säger att man inte ser gravid, bara fet ut. Då fick jag veta att jag minsann skulle vara glad över det.
    Sedan frågade hon en gång om hur det var och jag sa att man börjar så smått bli lite orolig för förlossningen och då drog personen på med att: "Ja, vet du hur det kan bli?! På en kompis till mig så fick dom ta med sugklocka! För dom fick inte ut flickan!" Eeh, tack för infon...not!!
    Ju mer jag tänker på det så har insett varför jag umgås så sällan med den där kompisen!

• Mandelnougat

Godmorgon solstrålar! (utgår ifrån att alla har så härligt väder som vi har! )

Ja man ska nog sluta lyssna och bara bli lite hårdare.  Man kommer ju bli tokig ifall man ska lyssna på alla!
    Nä, från o med nu så är det jag som använder öronmuffar så fort vikt nämns! Cool

Idag har jag stämt dejt med grannen på vår ena uteplats och så ska vi sola och fika och surra skit! Funderar på om jag ska springa förbi Ica och handla ägg så jag kan baka något att bjuda på. Det går ju fort att baka en mindre kaka!

Vad står på era dagordningar tjejer?

• Mandelnougat

Åh tänk vad gott det vore med Cafe Bronies med apelsinchokladbitar i! Räcka ut tungan
    Vad kul att umgås med familjen! Bor ni långt ifrån varnadra?

• Mandelnougat

Tillbaka efter morgonpromenaden.
    Har smakat Ballerinas muffins men tyckte dom var sådär. Hade nog förväntat mig mer faktiskt..

• Mandelnougat

Åh vad härligt med sommardäck! Här får vi nog vänta i någon månad innan man törs byta. Till valborg tror jag att vi brukar byta däck. April brukar vara en förrädisk månad när det kan ösa ner snö rätt vad det är. Fundersam

Min sambo är iväg med jobbet så han kommer hem imorgon kväll så nu sitter man här utan bil och vill åka och handla på Ikea. Orkar inte kånka på buss.

• Mandelnougat

Ja vi måste ta Ikea till helgen för jag ska ju göra iordning bebisens hörna!
    Måste handla lite ramar och bilder!
    Nu sitter jag här hemma och rensar bland allt skrot man samlar på sig. Törs dock inte slänga sambons alla serietidningar.. måste komma på ett smart sätt att spara dom på..

Å vad jobbigt Johanna! Hur funkar det med händerna i jobbet nu då? Håll bara koll på blodtrycket så det inte skenar. Om du får värre besvär så kanske du får dagskenor av sjukgymnast.. Skulle kolla med BM om jag vore dig. Håller tummarna att du ska slippa bli sämre än du redan är!

• Mandelnougat

Men jäg tänker att du kanske kan få något hjälpmedel just när du jobbar med händerna och när du får domningar under dagarna.

Vad skönt att slänga gammalt! Jag tycker man känner sig så duktig och hemmet känns så fräscht när man rensar ut! Ska försöka få undan det mesta gamla.

Nja, det handlar nog mer om att lägga på hög än att samla. Det är tröstlöst att ha serietidningar överallt. Och han vägrar prompt att slänga så vi får väl se vad han har tänkt sig för lösning.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3