Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Ja rådfråga din BM imorgon Tess. Om inte annat så kanske hon kan hänvisa dig någonstans.

Jag vill oxå ha 2 bilar! Fast jag inser att det är (än så länge) onödigt eftersom vi bor så pass centralt att det funkar både att gå (tar typ 30 min) och ta buss (typ 7 min) ner till stan.  Men jag kan tänka mig att vi behöver 2 bilar sedan när pyret blir större.
    Så än så länge drömmer jag om en Ford Puma i lila! Kyss

Så ringde jag till barnvagnsförsäljaren och tror ni vagnskrället har kommit än? NÄ! Skrikandes
    Fy så irriterande när han sa i lördags att den skulle komma under veckan (jag såg själv anteckningen i pärmen) men nu säger han att det står tat den ska komma v 11-12. Han måste ju ha dragit en vals (ja, eller åtminstone tänjt på sanningen en bit). Skit..
    Här har man röjt så att man har en perfekt plats för vagnen att stå på så får man kanske inte ens hem den i veckan.. känns som om jag blivit snuvad på konfekten.. Fundersam
    Jaja, inget att göra åt. Han var trevlig iaf!

Jag ska gå på Ica sedan och handla en stoor chokladkaka till mig som plåster på såren. Sambon är helt oförstående till mitt hetsande men jag vill ju ha hem den nu! Helst igår!

• Mandelnougat

Visst blir man irriterad Tess! Ibland är killar såna puckon!
    Det är som att dom inte ens har lyssnat på vad man själv har för önskemål.. lite som att önska sig en månraket och få en plastbil för 9.90:- och så förväntar dom sig att man ska bli nöjd?! Hur kompromissar man en sådan gång?
    Håll stenhårt vid att du vill ha en kombi. Jag förstod det som att du skulle betala bilen och du bara ville ha hans hjälp ifall den går sönder el dyl...? Eller har jag missat något?

• Mandelnougat

Godmorgon ex-sömntutor!

Hör har vi vaknat strax efter 7 som vanligt. Börjar bli irriterande att springap åtoa hela tiden. Å andra sidan så tycker jag att det är såå skönt att få lägga mig och sova i tid på kvällen. vid 23 så är det byebye vakenhet.

Vilken härlig dag det ser ut att bli idag igen! Helt otroligt att vi har så fint redan! Nu längtar man bara efter mer vår, bebis och vagn

• Mandelnougat

Å grattis EJ!

Nu blev jag ju tvungen att gå in på min uträkning och hör och häpna: 42 dagar kvar!!Förvånad
    Vart tog tiden vägen?!
    Tänk att på måndag så är jag nere på 39 dagar kvar!
    Guud vad jag längtar nu!

• Mandelnougat

Åh jag vet vad arg, ledsen o frustrerad man blir när dom har en sån tröstlöst dålig framförhållning. Jag förstår dig och jag hade förstått om du hade tryckt upp pajen i ansiktet på honom. (Jag säger inte att det är rätt men guuuud så skönt det är att få tänka sig att göra något sådant någon gång!).
    Du får helt enkelt se till att han får kompensera dagens middag under helgen (vilken tur att det bara är fredag så han kan laga mat både lör och sön! ). Jag har svårt att tänka mig att min sambo kommit undan med att "han har annat att göra". Här har vi så att man äter tillsammans och det slipper man inte undan utom i största nödfall (eller om man verkligen har en planering som inte tillåter det).

Min sambo är på hockey ikväll och dricker öl så här sitter jag helt ensam och väntar på "Så ska det låta".. Har varit och köpt en påse skruvar men när jag testsmakade dom så var dom lite halvsega. Fundersam 
    Vagnen har dom inte heller ringt om så jag är lite smådeppig över det oxå men det är inget att göra åt.. Det är bara att finna sig i att skruvarna är sega och testrundan med vagnen är uppskjuten på obestämd tid.. Nu vet jag hur det känns att vara Fuglesang! (Stackars människa!)

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Här har man just slagit upp sina ögon till det ljuvliga ljudet av telefonen som ringer. Skulle egentligen till BM imorgon men hon var sjuk så jag fick komma till en annan BM idag istället. Gör inte mig något då jag är lite sugen på att höra om den lill* har fixerat sig något.
    Helgen har avlöpt lugnt och försiktigt. Har inte hänt något nämnvärt faktiskt. Ja förutom att det ööööser ner snö! *dubbelurk!* Har snöat hela igår och idag nu så toksnöar det igen. Måtte det vara det sista som kommer nu! Fundersam

Hur har era helger artat sig? Några nyheter?

• Mandelnougat

EJ: Det är nackdelen med att bo så långt ifrån släkten; det blir inte så mycket middagar så ska man slippa laga någon gång så blir det pizzan eller någon hamburgerrestaurang.
    Igår slog jag dock på stort och lagade riktig söndagsmiddag dvs fläskfile, pressad potatis och hemlagad sås. Räcka ut tungan SÅg till så det finns en portion över till mig till lunch idag!

Fy vad tråkigt med regn! Ska vi aldrig få vår? Jag som njöt så av att strosa på mjukt underlag när jag var ute på promenaderna.  Det är nästan värre med regn ändå för snö kan man oftast borsta av sig och vara fit for fight igen medan regn förstör det mesta av morgonens ansträngningar på typ 10 sekunder.

• Mandelnougat

Jag ska vara där klockan 11 så jag måste snart hoppa i duschen. Ja jag är så less på att vänta på vagnen och sängen. Jag vill ha nu!! Tänkte vänta till typ ons innan jag ringer igen. Ringde ju i torsdags. Det är lite trist att den andra halvan av bebisens DNAstege inte riktigt förstår varför man är ivrig.. Fundersam Han tycker nog att jag hetsar men det skiter jag i!
    Åh vad roligt med 30årskalas! Ska kika i din blogg sedan!

Godmorgon Tess!
    Härligt med myshelg!

• Mandelnougat

Oj! Så uttorkad är jag inte så jag minns datum (å andra sidan minns jag ju aldrig vad det är för datum! ) Men jag måste säga att det som funkar här är att: Allt behöver inte vara så seriöst och man kommer långt med närhet och ömhet . Man får ställa upp lite från båda sidor.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3