Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Ha EJ!
    Det måste vara bilmekanikernas dag idag.
    Vi lämnade in vår på service och bara servicen kostar 2500:- men sedan byter dom bromsbackar fram och så har centrallåset havererat totalt så slutsumman skulle gå på mellan 4900-7100 beroende på vad det är för fel på c-låset o om dom måste byta hela centrallåset.
    Den där sovrumsteven som vi fluktat efter så länge nu är bara att glömma. Jag får mao amma utan sällskap av en teve.
    Nåja, man kan inte ha otur hur länge som helst, någon gång måste det vända!

Nu har jag iaf varit hos läkaren och sjukgymnasten så nu är jag sjukskriven fram till ca 2 veckor innan bf så nu måste jag begära FP from 16:e. Får försöka klura hur man gör på f-kassans hemsida.

• Mandelnougat

Ja nu när jag loggat in verkar det inte så svårt. Hur långa perioder har ni planerat för? Jag funderar på att begära fram tom 1/6 så man kan planera efter hur man tänker ta ut semesterdagar under sommaren.

• Mandelnougat

På tal om att ta bort airbagen så har vi oxå tänkt ha bebisen bak. Det hjälps liksom inte känner jag. Men det hade ju som sagt varit smidigt att ha kotten fram så man kan köra och ändå ha uppsikt om man är ensam i bilen.
    Jag håller med dig EJ. Det är sjukt vad dom tar betalt för bilgrejer. Nu hoppas jag bara att vi får hem Blixten idag så han "slipper sova borta" i något okänt garage.

• Mandelnougat

Ja man blir så less ibland när det bara går emot en. Vi hade ju självrisken från vattenskadan oxå att betala den här månaden. Det är nästan 9000:- tillsammans. *suck!*

Ja han var osäker på hur FK bedömer iom att jag väntar barn så jag tänkte "vad 17, det är lika att ta ut fp 2 veckor innan så kan varken läkaren eller FK säga något om att man "utrnyttjar att man är sjukskriven." Hade jag däremot haft min ordinarie läkare så hade han garanterat inte svammlat som den här gjorde. Han fattade inte ens att jag var gravid heller! Iofs så har magen sjunkit rejält men vad fan! Han hade inte läst något i min journal, det märktes! Sedan var det det vanliga när man är överviktig; man märker att han knappt drar på smilbanden utan ser hur tankarna far i hans huvud typ "Svårt att lista ut varför du har ont i ryggen". Men så fort han lade ihop 1 o 1 så ändrades hela hans approach! Typ "Nämen Oj! Du ska ju ha barn klart man är tjock då! Då ska vi se vad vi kan hjälpa dig med lilla vän!"
    Blä för sånt!
    Nä, nu ska jag kolla om min lönetant har kommit tillbaka så jag kanske kan få lite hjälp med semestersökandet.
    Får se om jag hinner ut på en prommis med grannen eller om jag blir kvar hemma. Har ingen lust att gå men känner att jag verkligen måste för att bli av med alla tankar.

Trevlig kväll brudar ifall jag inte dyker upp sedan!
    Kram på er!

• Mandelnougat

EJ; Ja ibland stöter man på ena riktiga rötägg. Att man dessutom är i en beroendesituation dvs jag är i behov av dennes kunskap o kompentens så känns det lite extra faktiskt.

Nåja, nu har jag varit ute och promenerat bort den värsta irritationen.

Imorgon är det BM besök direkt på morgonen så får se hur det går. Idag har det varit full rulle i magen så vi får se vad BM säger om h*n har fixerat sig något alls. Jag har dock haft mensvärk mer eller mindre hela dagen så jag får nog ta det lugnt resten av kvällen.

Nä, nu ska jag ta en siesta innan Blixten och sambon kommer hem.

Kram på er så hörs vi imorgon!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vilken jäkla start på dagen EJ! Tur att det gick så pass bra, men visst blir man less på att det alltid ska jäklas! Är det inte det ena så är det det andra! *suck!*

SJälv har jag varit hos BM och allt gick bra.

Hjärtljud: 143 bpm
    blodtryck: ok
    Sfmått: 37
    Huvudet: fixerat!

Dock hittar dom inga fossingar från utsidan men BM sa att det beror troligast på att lill-kotten ligger med fötterna in mot min rygg som en liten fällkniv. Det skulle kunna förklara varför den kan trycka sig järnet utåt så hela magen blir sned! Ibland är det som om den tar spjärn mot min rygg och riktigt trycker ut rumpan. När jag lägger mig ner så ser man rumpan jättetydligt och det skulle jag kunna tänka beror på just fenomenet att fossingarna isf ligger inåt.

Annars händer inte mycket. Det blåser järnet ute och jag ska fortsätta jakten på löneavd idag. (Åter kl 13 sa rösten i tfn)

• Mandelnougat

Tess, ja förhoppningsvis! Hon sa även att mensvärken som jag har är att livmodertappen börjar mogna, så jag sken upp som en sol och tänkte att "Ha! nu börjar det verka kärlek banne mig" men enligt BM så verkar det som om jag kan glömma det (eller att jag lika gärna kan få gå över tiden trots att kroppen börjat fatta att vi ska föda barn).
    Nu sitter jag mest och söker bland gamla trådar om fler BM som inte hittat några fossingar. Även om man sett fötterna på UL så blir man nojig när dom säger att dom inte hittar. Förmodligen så har ju liten fötter men just nu skulle jag gärna haft ett UL bara för att se så dom verkligen sitter där. Fåntratt som man är!

• Mandelnougat

Godmorgon mina vapendragare!
    Hoppas ni sovit gott!

Åh, jag vill också shoppa! Nu går jag mest och irriterar mig över att jag måste få städat men inte kan göra det själv. Så till helgen får sambon faktiskt bita ihop och hjälpa till! (tur han är ledig mååånga dagar! )

Hur känns det efter krocken igår EJ?

• Mandelnougat

EJ- Men visste du inte att det är det drömmar många gånger är till för? Hjärnan sorterar ju information och övar problemlösning när man drömmer så många gånger så kan den ju plocka fram information när man sover som man inte får fram när man är vaken pga att man är för stressad/påverkad av situationen.

Du får försöka koppla bort bilhistorien (även om det är svårt). Varje gång de tankarna dyker upp i huvudet får du tänka på att du inte kan påverka situationen precis just idag och att det därför är onödigt att lägga energi på det. Gör det till en grej att tex "När pappret kommer, DÅ ska jag tänka igenom allt och då kan jag göra något åt det, men idag ska jag njuta av annat och lösa mindre men roligare saker!" Men det är klart att du tänker på det, det är ju en liten chock att vara med om något sånt (oavsett hur liten krock det än är).
    Ha! Tänk om jag skulle öva mig på att använda mina egna råd? Då kanske man inte skulle vara trasig i magen och ha sömnsvårigheter så fort något händer!

Klart du inte tröttade ut oss! Jag är bara glad att någon annan än jag skriver noveller i tråden!

• Mandelnougat

Jag hoppas oxå på att bli mindre hysterisk när jag får barn! Men så sa min ena syster: "Jag fick dödångest när jag fick min första" Gissa vad jag väntar mig!

Här är allt lugnt idag. SKa inte göra så mycket mer än gå ut och promenera,sedan tänkte jag försöka mig på att städa lite och kanske tvätta en maskin men vi får se vad ryggen säger.
    Jag skulel behöva börja storstäda och köket känns ju som en bra början men jag vet inte om jag orkar det idag.
    Mamma och pappa pratade om att dom eventuellt tänkte komma ner till veckan som kommer och då måste man ju städa ihop lite. Om inte annat så misstänker jag ju att någon av mina syskon kommer att dyka upp innan bebisen kommer. Vore så roligt om M&P kom. Har inte träffat dom sedan förra julen så det börjar bli dags snart tycker jag!

Påskägg köper jag inte till någon annan än mig själv faktiskt. Vi tänkte eventuellt äta påskmat med ett par kompisar som också ska stanna här hemma över påsk så vi får se. Skulle vara så roligt att fira riktig påsk! Deras lillkille fyller 1 år på imorgon så då blir det riktig påsk med barn också!

Vad ska ni göra under påsk?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3