Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Haha så med andra ord får ni bara lite övning i hur hemsk jag kommer att vara sedan!
    Nåja, vi får se hur fort jag kan få 29 dagar att gå. Idag ska jag iaf promenera och sedan ska jag bara lata och äta gräddglass med krossad choklad (för jag har hört att det är effektivt mot mindre depressioner )
    Imorgon kommer att vara en bättre dag och trots allt så är det fredag så snart är det veckobyte. 9:e månaden from söndag om jag inte missminner mig. Alltid något!

Nåja, nu ska jag ösa lite stereo och göra mig iordning för promenad. Om ni har något låttips så skriv gärna ner det, just nu spelas "Värsta schlagern" här för fullt, till grannarnas stora förtret!

Hörs sedan!
    Kram och tack för era stöttande ord! Ni är guld!

• Mandelnougat

Våran bebis kommer nog att bli en liten Rocker
    Vi (jag och kotten) diggar Melody Clubs skiva just nu. Sedan lyssnar vi mycket på både äldre och nyare rockmusik, varvat med schlager just nu! Både jag och herrn i huset gillar rock men vi lyssnar på det mesta faktiskt, så vi får hoppas att Kotten blir lika musikbiten som oss!
    Nä, nu ska jag hoppa i kojan och vila en stund innan helgen börjar. Har precis ätit och kollat HTG (jag hann med ett halvt paket av GB´s "krossad choklad" )

• Mandelnougat

Godkväll damer!
    Nu är helgen snart över och som vanligt har den försvunnit alltför fort i det avseendet att jag gärna skulle umgås med sambon 24-7 men sakta i avseendet att det är bara 2 färre dagar till BF än i fredags.
    Idag fick jag kommentaren:
    "Men gud vad tjock du har blivit!"
    Då blev jag lite småarg och tänkte för mig själv att jag åtminstone inte är lat iaf! För i nästa andetag så frågar samma person: "Men hur orkar du gå varje dag?! Det orkade då inte jag när jag väntade, får du inte ont?"
    Jag: "Men jag har ju valet mellan att ligga hemma och inte röra på mig och ha ont eller att gå ut en stund varje dag få lite socialt umgänge och ändå ha ont"
    Usch så arg jag blir över ordet tjock!!
    Jag var på vippen att säga något väldigt fult men jag höll kommentaren för mig själv.

Annars har inte helgen bjudit på så värst mycket spännande. Helt sjukt att den är slut redan.
    Är det förresten bara jag som känner ett ENORMT sötsug? typ hela tiden! Jag skulle kunna gå omkring och äta godis och glass dagarna i ända om jag bara fick! Fy sådan ångest jag har för allt sötslisk jag ätit under veckan (för att inte nämna helgen).
    Nåja, mer vatten och mindre godis är veckans måste.

Ha en trevlig helg (det lilla som återstår)
    Kram!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vad avis jag blir på grillat! Är så sjukt sugen på grillat kött och potatissallad och bönsallad till!

Tänk att om en vecka räknas jag som en "fullgången"! På söndag är det 37+0! Helt sjukt när man tänker efter, å andra sidan kan det ju lika gärna ta 5 veckor till innan man ser/hör av den lill*.
    Hur som helst så har jag reagerat på att bebisen inte rör sig lika mycket som innan. Nu är det slött därinne så jag antar att h*n sover mycket. Jag fick väcka magen imorse och det verkar som om h*n har ärvt sin pappas talang att bara ignorera att bli väckt om man är trött. Det tog en stund, men om man tror att man ignorerar sin mamma så känner inte kotten mig kan jag säga!
    Till slut viftade h*n på rumpan ordentligt och sedan verkar h*n ha somnat om igen. (återigen; kottpappans anlag somnar om på 2 röda)

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vad avis jag blir på grillat! Är så sjukt sugen på grillat kött och potatissallad och bönsallad till!

Tänk att om en vecka räknas jag som en "fullgången"! På söndag är det 37+0! Helt sjukt när man tänker efter, å andra sidan kan det ju lika gärna ta 5 veckor till innan man ser/hör av den lill*.
    Hur som helst så har jag reagerat på att bebisen inte rör sig lika mycket som innan. Nu är det slött därinne så jag antar att h*n sover mycket. Jag fick väcka magen imorse och det verkar som om h*n har ärvt sin pappas talang att bara ignorera att bli väckt om man är trött. Det tog en stund, men om man tror att man ignorerar sin mamma så känner inte kotten mig kan jag säga!
    Till slut viftade h*n på rumpan ordentligt och sedan verkar h*n ha somnat om igen. (återigen; kottpappans anlag somnar om på 2 röda)

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

• Mandelnougat

Oj! Sorry för alla inlägg!
    FL är sååå segt just nu så jag antar att jag fick igen nu för att jag försökte hetsa sidan lite. S**t!

• Mandelnougat

Ska verkligen testa den där glassen EJ! Har varit lite sugen på att prova Toblerone glassen men har inte kommit så långt ännu

Sömnen har varit god inatt trots att jag måste kliva upp 2 ggr på natten och 1 gång på morgonsidan.
    Idag är det både sjukgymnast och läkare så jag ska börja hoppa in i duschen.

• Mandelnougat

Å vad skönt det där lät EJ! Nu måste du väl ha gått ner i arbetstid?
    Japp det blir sista sessionen akupunktur och sedan får vi se, är ju inte så mycket tid kvar nu innan BF så jag tror jag kan klara mig.
    Ja jag ska dejta den nya läkaren idag hoppas att det är någon bra och smidig typ man ska träffa.

• Mandelnougat

Ja nu är det bara 25 dagar kvar och om någon frågar så kan jag ärligt säga att jag är i v.37 nu!
    Ja ångesten har släppt lite när jag insåg att på söndag så är jag teoretiskt klar att föda. Men jag tror att jag får vänta lite innan det händer. Har mensvärk o sammandragningar varje dag nu, inte ofta men någon gång/dag så nu har jag fattat galoppen och tänker att det är min livmoder som tränar.
    Första tanken när man får ont i magen är ju typ "PANIK!"

Vad härligt EJ med halvdagar! Du har fått hålla ut så länge!

Nä, nu ska jag ta mina ömma fossingar och korvfingrar och pallra mig till bussen. Har börjat samla på mig vätska ser man inte minst på mina händer!

Hörs sedan brudar!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3