Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Godmorgon brudar!

Helt sjukt vad jag hellre skulle ligga och sova än att sitta här med en riskudde på axlarna. Vaknat av att jag antagligen bitit ihop käkarna under natten= svårt ont i nacken samt spänningshuvudvärk.
    Har varit vaken sedan typ 05:30-05:45 och klockan 8 ska jag vara hos BM så det är lika bra att stiga upp försöka kolla om riskudden hjälper och sedan hoppa in i en varm dusch.

Ja snart har jag bara ensiffrigt kvar. 11 dagar idag om jag inte räknat fel.
    Åh, jag vill oxå se lillskrutten!
    Men jag misstänker att jag får vänta som alla andra till födelsen.
    Det blir spännande att se vad kroppen erbjuder för nyhet på symptomhimlen idag. (se bloggen för vidare info)

Vad kul med Ullared EJ och vad skönt att trycket var bra!

Nu ska jag kurera mig lite och sedan skutta i duschen.
    HÖrs sedan amigos!

• Mandelnougat

Nu är hon tillbaka!

SFmått: 38
    Hjärtljud: 155
    "slut"vikt: +19 kg (Har inte en aaaaning om hur det gått till! )
    Bltr: 14*/8* (minns inte exakta siffrorna)

Hade samma SFmått som förra gången jag var där så BM sa att h*n hade sjunkit. Följer fortfarande kurvan perfekt. Skönt att veta.

Oj vad tidigt du var på jobbet EJ! Börjar du alltid så tidigt?

Tess, dom där 24 dagarna springer bara iväg ska du se! Hur många dagar skiljer det på ditt bf datum om du jämför datumet efter sista mens och efter ul?

• Mandelnougat

Till tåget? Ska han iväg med jobbet?
    Ja det drar sig närmare snabbare än vad man tror att det ska göra. 11 dagar kvar är ju liksom en fis i rymden! (Men testa påminna mig om det uttalandet när man gått 1 vecka över tiden! )
    Jag förstår att du är glad för UL:et! Tror du ni kommer att kunna se vad det blir för sort då? Eller kommer ni ens att fösöka kika?

• Mandelnougat

Tess, fast tänk då att det kan ju faktiskt bli så att du får närmare ditt första BF datum. Tappa inte hoppet ännu! Jag tror du kanske hamnar någonstans mittemellan de två datumen.

• Mandelnougat

haha jag kan tänka mig att han är rätt nervös! Sambon är lite smånervös tror jag bara att åka utanför kommungränsen.  (Kan han gott ha jag har ju haft en hel graviditet att oroa mig! )
     Ja nu är det ju så lite kvar så det är ju nästan lite snopet att ha funderat hela tiden och sedan få veta det innan förlossningen iaf. 

Ja 11 dagar är ju ingenting men herregud så jag längtar nu! Jag pratade med en av syrrorna och vi kom på att efter 20:e är bäst att få för då hinner man få barnbidraget innan deras födelsedag! Penga mun

Hoppas det går bra hos tandläkaren! Själv undviker jag dom å det strängaste det här året. Måste väl pallra mig dit i höst misstänker jag. Dyrt och trööökigt.

• Mandelnougat

Å det där Tess hade jag bekymmer med igår (eller har fortfarande idag men jag förtränger det) . Nu märker man att alla verkar börja boka in sina besök här så jag hoppas nästan att vi får tidigare så man slipper ha massor av folk här när den är alldeles nykläckt.

Både mina päron och sambons pappa med familj har planer på att komma under samma period så jag vet inte riktigt hur vi ska kunna stuva in alla under samma tak. Funderar på att fråga en kompis till mig vart bostadsrättsförening har en utlåningslägenhet om den kanske är ledig så slipper man ha alla här. Nåja, som sagt. Jag skjuter det på framtiden!

• Mandelnougat

Godmorgon brudar!

Ännu en helt magisk morgon med sol och det är nästan så man förnimmer doften av försommar!

Har hunnit åka och hämta ut en babybox som min mamma gjort. I den fanns allt och lite till! Så skönt att slippa köpa alla smågrejer som nagelset osv. Och så gör hon alltid iordning BB-kläderna så nu har jag dom på en liten galge som bara väntar på att få packas ner i BB-väskan.
    Tittade imorse på magen och herre min je vad den sjunkit under natten! Säkert därför jag hade problem med ryggen/bäckenet igår, det kändes när jag gick att den riktigt borrade ner sig. Så nu längtar jag efter den lilla!
    Det senaste på symptomhimlen är att jag börjat få rejäla flytningar. (sedan igår, får se om det fortsätter under dagen)

Annars händer inte så mycket idag. Ska göra iordning skötbordet med alla sakerna nu när jag fått hem sakerna annars vet jag inte om det är så mycket mer som står och väntar. (Ja, mer än jag själv då)

Hur är det med er andra? Något nytt under solen?

• Mandelnougat

EJ: HÄr är det nada som gäller. Beror mest på mig själv då jag känner mig som Barbamamma och inte alls är kompis med att känna mig som en valross. Däremot så har jag under hela tiden sett till att sambon vet om att jag är tillgänglig på många andra sätt. Kanske kan vara något? Jag menar; en sak kan ju leda till en annan innan man vet ordet av..

• Mandelnougat

Vi har köpt blöjor! Vi köpte även tvättlappar igår när vi var och handlade.

Japp! Det är skönt att se att det händer saker nästan varje dag! Förhoppningsvis så hinner jag få innan april månad är slut men jag vet inte om jag törs sätta pengar på det.
    Tänk att imorgon så är det bara 9 dagar kvar! Helt sjukt vad lite dagar och det känns inte som om jag riktigt är redo för själva förlossningen. Jag skjuter upp tankarna på att verkligen bli mamma på framtiden.

Förstår att det är jobbigt att alltid få ett "nej". Jag har iaf försökt se till att jag själv tar initiativ för att han inte ska känna att han är helt ointressant. För det är ju inte där skon klämmer. Men det är klart att han varit mer eller mindre självgående iaf.

Å jag har en massa skit så du kan ju kanske svänga förbi och ta med våra grovsopor oxå?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3