Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Förlossningen har jag inte tänkt på alls faktiskt.
    Det känns som om jag får ta det som det kommer. Men akupunktur, EDA och upprättläge är väl det jag tänkt mig som hjälp om det skulle behövas. Vågar mig nog inte på lustgasen då jag är så rädd att må illa av den, men vi får se. När man väl är där kanske man tackar ja till precis vad som helst!

• Mandelnougat

Hemkommen och akupunkterad ( ). Gick bra ska på 2 behandlingar nästa vecka. Gjorde inte ont alls tyckte jag. Nu har jag käkat lite risgrynsgröt och tröttheten gör sig påmind så jag ska lägga mig och kika en film tror jag.
    Sjukgymnasten var lite chockad över hur mycket magen har växt de sista 2 veckorna , Jag svarade att vi går på tillväxthormon
    Nä, nu ska jag lägga mig en stund o sura lite över vagnen.
    Kram på er! 

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer.
    Här har ni en som inte sovit bra alls och som för tillfället skulle kunna döda för lite sömn. Somnade igår vid 22:30, första piss-stoppet kl 1 andra kl 03:30 och sedan vaken kl 6 så nu är jag totalt slut i hjärnan och har en otäck huvudvärk på gång. Så det blir en dag i sängen. Ska försöka ta mig ut och gå nu på morgonen iaf så jag kanske kan somna om sedan för hittills har det varit stört omöjligt att få J.Blund på dejt.

Igår fick vi hem vagnen och sängen så det ska jag sysselsätta mig med sedan när jag vaknat till igen efter min siesta

Kram på er!

• Mandelnougat

Tjaba tjejer.
    Så har halva dagen gått och jag har fortfarande inte kunnat somna. Är dock trött så in i bomben.
    Nåja, ska försöka hålla mig vaken till ikväll och gå och lägga mig tidigt.

Kan ju alltid upphålla mig med att skruva ihop sängen eller övningsköra med vagnen!
    Så härligt att ha grejerna hemma nu!! 36 dagar kvar och äntligen börjar det kännas som om man ser ett slut på den här tjockmagen.

Hoppas det gått bra hos BM EJ!

Fk är som sagt ett ständigt bekymmer. Man fattar inte ens hälften av deras blankettmissbruk. Det är papper hit och dit och så ska allt vara så strukturerat att det bara blir tjorv för de som kommer i kontakt med dom. *suck!*

Nu ska jag leta rätt på lite grejer och kolla om jag förstår hur man sätter ihop sängen!
    Kram på er!

• Mandelnougat

Ja nu har jag satt ihop sängen och har satt sängkläderna i tvättmaskin som snurrar. Nu ska här bäddas! Till o med min pappa tyckte att det började vara dags nu!

Tess: Ja jag tror att jag är beräknad först, 28:e april. Visst är det konstigt att det kan skilja 2 veckor och ändå plussar man samtidigt?
    Ha! Jag promenerade 30 min och sedan "unnade" jag mig resten av Carte Dór (5%) glassen!

Vad kul att bebisen fixerat sig Johanna! Det är ju det man ser fram emot nu när man går dit. Mitt SF mått var 35 i måndags när jag var hos BM så jag låg på min normalkurva (den övre dock).

Lepa, Visst blir man less av att vara trött! Det värsta tycker jag är att jag blir sur grinig och sist men inte minst så får jag sammandragningar så mycket lättare när jag är trött.
    Ett tips: Försök inte sätta dig in i FK:s system för det blir bara tok ändå...

• Mandelnougat

Godmorgon vänner med magar!
    Har varit vaken sedan kl 6 igen. Helt sjukt att jag inte kan sova längre än så, men jag antar att det kan ha att göra med att man sover så mycket att när kisseriet kallar så är man inte nog trött för att sova vidare. Idag är jag iaf piggare än igår och inser att det är skitsamma om jag inte sover ut på morgonen. Jag har ju hela dagen på mig.

Har varit in och kollat deklarationen och för en gångs skull ska jag få tillbaka några hundringar! *Prisa Gud här kommer skatteåterbäringen!* Det är mao bra med ränteavdrag

Annars händer inte mycket idag. Vi ska (förhoppningsvis) köpa ny teve till sovrummet och sedan ska jag bara njuta av att det är helg

Nu säger jag som Irma och Uno: Godmorgon!

• Mandelnougat

Tess. Jag brukar oxå kunna ha sammandragningar och sedan får jag ont som mensvärk och det är något jag lärt mig att tyda som att kroppen vill vila. Jag får ofta så när jag är trött eller när jag anstränger mig fysiskt. Igår fick jag tex lägga mig på sängen trots att jag inte kände mig trött för att magvärken inte släppte. Testa bada badkar skulle jag säga och försök att vila.
    Hör vad BM säger i em så skyndar du dig in hit sedan och skvallrar vad hon svarade!

Jag har fått restskatt 2 år i rad nu så nu kändes det så skönt att få tillbaka lite. Sist hade jag en rest på över 3000:- ..inte roligt..

• Mandelnougat

Vad härligt! 2000:- är ju rätt mycket pengar när man går hemma med fp så jag ska anmäla konto så jag får mina hundringar innan midsommar.

Ja ta det lugnt innan du ska till BM.
    Själv ska jag lägga mig i ett avslappnande bad och bara njuta av att ha en ansiktsmask på min torra hy och sedan ska här göras ett försök till att raka benen med lite tur så slipper man att raka dom fler gånger innan förlossningen.
    Man vill ju ändå känna sig lite fräsch när man ska spruta ut diverse kroppsvätskor framför en massa människor.

• Mandelnougat

Nä, det är samma här! Har bara rakat dom en gång tills nu! Det växer ju i snigelfart (EN fördel med att vara gravid! )
    Men jag tänkte om jag gör det nu så kanske jag slipper göra det senare.

Sambon skulle få tillbaka en bit över 2000:- så det är skönt att få en extra slant.
    Fick ni läxa på f-utb? Vad seriöst! Vi fick aldrig sånt utan det var mer "kom som du är och armera dig med frågor" vilket var bra på ett sätt men jag hade nog önskat att det var lite mer struktur.
    Lägg dig du och plugga så ska jag hoppa i badet och angripa de små fjun som vågat sig upp över hårsäcksgränsen!

Hörs sedan! Kram!

• Mandelnougat

Hej tjejer!
    SÅ har dagen nu avlöpt igen och vi är snart en helg närmare BF.
    Idag hann jag med att vara ute i solen och klämma en Magnum Double och bara njuta av att röra på mig. Märks att KOtten gillar det oxå för oftast så bli h*n så lugn och lägger sig så fint tillrätta när jag promenerar. Idag har varit en sådan dag när jag tror h*n varit på väg ut genom naveln eller att magen helt enkelt ska spricka. Men efter att ha gått en stund så lade sig den lilla människan tillrätta så jag kunde andas och gå igen!

Här vet jag inte riktigt vad som händer mer än Så ska det låta och förmodligen Hjälp. Annars vette katten vad man ska hitta på. Godis och kanske Tacos..? Eller jag vet inte. Är galet sugen på kall sallad med fullkornspasta och avocado och grejer. Men vi är ju två som ska vilja äta det.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3