Vi som plussade v34 version 3
Ja jag har ställt in mig på att allt kanske inte blir guld och gröna skogar från start. Men man tjänar ju inget på att göra upp skräckscenarion heller, så jag försöker hålla en jämn profil!
Nä, mamma och pappa har jag inte träffat sedan julen 2005. Den här julen var vi ju i småland. Mina föräldrar och syskon bor nästan högst upp i sverige så det är nästan 80 mil dit, dock har jag träffat mina syskon senast i somras. Dom brukar kunna dyka upp ibland så jag träffar ju alltid någon från familjen under ett år.
Jag som är en riktig mammagris trodde inte att jag skulle klara mig utan dom men man gör sig sin egen lilla familj av vänner och bekanta så det går rätt bra. Jag har ju mina allra bästa kompisar som jag kännt sedan skoltiden här också (dom flyttade efter att jag flyttat) så det underlättar en hel del. Man känner sig inte rotlös på samma sätt som man kanske skulle gjort om man inte hade någon från sitt förflutna i närheten.
Men sedan träffar vi min svärfar flera ggr/år och det är ju oxå en liten tröst. Har jättebra kontakt med honom och hans familj, var på semester i somras med dom och firade som sagt jul där i år (2006).
Men visst saknar man sina syskon och sin familj. Å andra sidan så är det en sådan grej där jag tillämpar: "Jag kan inte göra något åt det därför får man ta det som det är". Skulle inte flytta hem för allt smör i småland och dom skulle nog inte flytta hit heller så det är bara gilla läget.
Ja just det! Vi skulle ju ha röjt utomhus förra helgen men det blev inte av och nu verkar det som om det kan dyka upp snö en vända till innan det vänder och blir varmare igen.