Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Ja jag har ställt in mig på att allt kanske inte blir guld och gröna skogar från start. Men man tjänar ju inget på att göra upp skräckscenarion heller, så jag försöker hålla en jämn profil!

Nä, mamma och pappa har jag inte träffat sedan julen 2005. Den här julen var vi ju i småland. Mina föräldrar och syskon bor nästan högst upp i sverige så det är nästan 80 mil dit, dock har jag träffat mina syskon senast i somras. Dom brukar kunna dyka upp ibland så jag träffar ju alltid någon från familjen under ett år.
    Jag som är en riktig mammagris trodde inte att jag skulle klara mig utan dom men man gör sig sin egen lilla familj av vänner och bekanta så det går rätt bra. Jag har ju mina allra bästa kompisar som jag kännt sedan skoltiden här också (dom flyttade efter att jag flyttat) så det underlättar en hel del. Man känner sig inte rotlös på samma sätt som man kanske skulle gjort om man inte hade någon från sitt förflutna i närheten.
    Men sedan träffar vi min svärfar flera ggr/år och det är ju oxå en liten tröst. Har jättebra kontakt med honom och hans familj, var på semester i somras med dom och firade som sagt jul där i år (2006).
    Men visst saknar man sina syskon och sin familj. Å andra sidan så är det en sådan grej där jag tillämpar: "Jag kan inte göra något åt det därför får man ta det som det är". Skulle inte flytta hem för allt smör i småland och dom skulle nog inte flytta hit heller så det är bara gilla läget.

Ja just det! Vi skulle ju ha röjt utomhus förra helgen men det blev inte av och nu verkar det som om det kan dyka upp snö en vända till innan det vänder och blir varmare igen.

• Mandelnougat

Jag var ju tvungen att titta på uträkningen nu när du sa det och den visar på 23 dagar kvar!
    Herre min je! Bebisen kan ju egentligen komma närsomhelst! Nu blir jag lite stressad, dasg att börja med en lista på allt som ska vara färdigt när bebisen kommer och börja avverka den.
    Hur många dagar har du kvar nu?

• Mandelnougat

Jag såg det där nagellacket faktiskt men jag har inte tagit mig för att köpa det ännu. Mina naglar är starka i sig själva men jag blir så irriterad när man måste måla om nagellacket efter att ha tittat på duschen. Jag vill verkligen hitta ett lack som sitter som berg trots att man har tassarna i vatten från och till. Måste nästan testa det där lacket.
    Sedan är det nog bra att ha ett bra stärkande lack under tiden man ammar (för att inte nämna att man nog ska vara noga med att olja in naglarna under den tiden) eftersom det tydligen är vanligt att man får sämre hår och naglar under den tiden.

Å tänk 20 dagar det är ju liksom en fis i rymden! Jag hade helt glömt bort att titta på uträkningen, så det blev en glad överraskning att se att det snart är nere på 10-tal.
    Blir spännande att se ifall någon av oss får innan BF. Tänk att det känns precis som om det bara var någon vecka sedan vi var nere på tvåsiffrigt!
    Nä, nu måste jag verkligen ta mig i kragen och sätta igång med alla förberedelser! Jag har latat till mig märker jag.
    Ingenting blir ju gjort känns det som.

Vi har iaf ställt in spjälsängen i sovrummet brevid min sida (den står där bara tills vi får råd att köpa platt teven).
    Men jag måste fortfarande städa sovrummet och sedan är det bara resten av lägenheten kvar! *pjuuh!*

Har ni börjat fundera ut någon musik att ha med på förlossningen? Själv har jag börjat kika på vad jag vill ha med. "Ljuva svenska visa", Melody Clubs senaste och lite hårdrock har jag kommit fram till så här långt.
    Man måste nog ha lite blandat iom att man inte vet hur sinnesstämningen kommer att vara på när man väl är där.
    Tips?

• Mandelnougat

Tips på en söööt filmsnutt!

Numera så finns det ett nytt begrepp här hemma: "Hålla Uttertassen" Kolla filmen så fattar ni!

• Mandelnougat

Ja nu har jag iaf bestämt mig för att färdigställa en del idag medan herrn är på jobbet. Jag ska skaffa PLUS sedan så jag kan fixa bilderna i mappar. DÅ ska ni få se mina alster! Nu har jag ju ändå hunnit fixa en del!
    Men nu ska jag bege mig ut i motionsspåret så jag kikar in sedan!
    Godmorgon Tess! Herregud vad du hinner med! Ni borde ha ett helt fläckfritt hem vid det här laget!

Kram på er!

Och Godmorgon Lepa om du hinner vakna innan jag är tillbaka!

• Mandelnougat

Good afternoon mums2b!

Nu har jag snart avverkat städningen av köket. Dvs jag har kvar att torka av skåpluckorna, golven och att torka ur kylen (har redan rensat och fyy vad man samlar på sig glasburkar!). Sedan är jag klar med det rummet iaf. Kanske måste putsa fönstren när jag lika håller på men det hinner man ju isf i helgen.

Nu ska jag hänga upp tvätten jag tvättade imorse. Imorgon är det skärtorsdag och halvdag! Jippie! Så skönt att ha sällskap o hjälp här hemma.

Trevlig kväll brudar!

• Mandelnougat

Godmorgon!
    Nä jag hann aldrig med det igår, ska försöka hinna fixa det något. (Har nytt betalkort så jag måste ändra siffrona innan jag kan shoppa) Har inte gjort något annat än städat igår och idag ser det ut att bli likadant. Ska käka lite frulle och sedan ska jag torka ur ugnen och kylen och torka av allt.
    Sedan ska jag hinna sy lakanen till spjälsängen tänkte jag och med lite tur hinner jag allt det innan sambon kommer hem för då är det födelsedagspresents shopping och ev handla lite påskmat och annat jox.

Vad härligt att det gått bra hos BM! Och njut nu av att vinka i dörren kl 12 varje dag!
    Hade huvudet fixerat sig?
    Mina hjärtljud har nog snittat på ca 145 bpm. 1 gång har hjärtat legat nere på 135 men annars över.
    Nä, lite frukost nu så det blir påsk någon gång!

• Mandelnougat

Nu har jag tagit mig i kragen och fixat PLUS igen så nu ska jag snabbt lägga upp lite bilder innan jag kastar mig över frukosten. (Dock inga superbilder)

• Mandelnougat

Vi ska på 1-årskalas hos ett par kompisars lillkille.

Det finns ugnsrengöring som är som ett skum som man sprayar på och låter vara över natten. Provat det? Annars brukar jag bara använda svinto lite försiktigt.

Oj, jag tror jag skulle dit om 2 veckor igen och sedan ska jag dit varje vecka om jag förstod BM rätt. Har inte så bra koll på tider (när jag inte har min kalender i närheten! )

Morron Tess!

Nu har jag lagt in några bilder som jag tror att ni ska kunna se.
    Hojta till annars!

• Mandelnougat

Ja jag är rätt nöjd med dom faktiskt. Det enda jag måste göra är att försöka få till spjälskyddet så det är stabilare. (I värsta fall får svärfar köpa från Ullared när han ska dit nästa gång så har man 2) Det blir som bubbligt på sidorna och det gillar jag inte.

Ja du ska låta skummet ligga på över natten.
    Hur ser smutsen ut? Är det så att det går att försiktigt skrapa bort?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3