Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Å vad seriöst det lät att baka!
    Här är det världens blåst så efter promenaden blir det inneaktiviteter (som städning).
    Får se om sambon ens kan ta sig hem idag för det blåser tydligen värre inåt landet. Fundersam
    Hoppas att det lugnar ner sig så han kan åka hem.. Är så segt att vara ensam.

Å vad najs med Ikea! Jag har inte varit dit på 100 år känns det som men det är för att man inte orkar med alla människor. Man blir avskräckt varje gång man ser parkeringen som är överbelamrad med bilar och under helgerna är det ännu värre med alla bussar som är fullpackade med människor som inte vet vad dom ska ha och valsar omkring på varuhuset.

Nä, nu måste jag hoppa i kläderna och bege mig ut!
    Hörs sedan!

• Mandelnougat

Haha Tess! Vi får väl se hur det blir när vi ska föda fram våra huvud- och fotlösingar! Lite mindre bebis att klämma fram helt enkelt!
    Nä, allvarligt så blir man lite nojig när dom inte hittar olika kroppsdelar. Jag ska dit på tisdag och hittar hon inga fossingar då så får dom lov att göra ett ultraljud för jag tänker inte gå omkring och vara orolig längre! *sådetså!*
    Får se om jag är lika stursk när jag kommer dit! Brukar kunna bli som en liten ofarlig myra när jag väl är hos BM.

Nä, lunch och HTG repris och sedan vila. Är så himla trött idag efter att ha promenerat.

17 dagar kvar nu brudar!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Idag 16 dagar kvar och jag känner att kroppen börjar förbereda sig mer för varje dag. Från att aldrig ha haft mensvärk till att vakna av det på nätterna till att ha det till och från under dagarna och nätterna. Från att inte ens kännt av livmodern till att ha sammandragningar när man tar i för hårt ,till att ha sammandragningar till och från hela dagarna.
    Det är ett litet äventyr att vänta barn och man börjar så smått inse det stora i det ens kropp klarar av, alla små bekymmer till trots.

Har också kännt av det där trycket du beskriver Lepa! Och då brukar jag tänka att om det här är förkänningar- hur skitnödig menar då alla föderskor att man känner sig som när krystvärkarna kommer?!

Här har det inte heller bakats ännu, dock har jag kommit liiite längre i städningen och igår kväll sydde jag min första riskudde till förlossningen samt sydde på alla banden till spjälskyddet. Sedan har jag packat någorlunda BB-väskan men jag måste gå igenom allt igen för tat veta att jag satt ner det mest nödvändiga.

Å vad roligt med BM besök! Vi ska inte dit förrns på tisdag Fundersam Känns som en evighet!
    Vet inte hur det är med tillväxtkontroller, all vård verkar bero på vilket landsting man tillhör.

• Mandelnougat

Nä, jag har ju börjat förstå att jag egentligen inte förstår något av nödigheten eller smärtan vi kommer att gå igenom! Känns tryggt att veta att man inte kan föreställa sig något, då kan man ju inte heller våndas! Tänk om man är en av de lyckliga få som ställt in sig på att det ska vara 1000 resor värre än vad det är? Vad tror ni oddsen för det är?

• Mandelnougat

Glömde säga att jag satt in bilder på "The wagoon" i galleriet ifall någon är intresserad. KOm inte på något annat att fota igår så då tog jag beslutet att packa ner kameran i väskan. "Så man inte glömmer kameran till "the Kodak ögonblick of your life" Cool
    Har ni packat era väskor ännu?
    Ska man stoppa ner lite makeup eller tror ni man bryr sig när man är där? Jag sminkar mig ju inte till vardags men när man läcker som en kantin med tomatsoppa så kanske det hjälper att känna sig lite mer normal? eller?

• Mandelnougat

Ja det är bäst att se till att tömma tarmen med jämna mellanrum så man inte kommer infarande med krystvärkar som visar sig "bara" vara en rejäl förstoppning!

• Mandelnougat

På tal om E.Arden Har du provat deras cerat? Luktar typ samma som 8 hour cremen (frågar du mig så luktar det allt annat än mumma!) men är jättebra.

• Mandelnougat

EJ: Nja, jag övningskör inte mer än när den ska in och ut från förrådet när man behöver något därifrån. Men då gör man det med andakt! Oskyldig
    Funderar på att sätta fast något litet mjukdjur där på suffletten men jag vet inte vad jag ska sätta ännu.

Lepa: Den enda nässpray jag använder är den som det bara är koksalt i. Men det är tragiskt när man inte kan andas på nätterna!

Godmorgon Tess!
    Ja det där med hemresekläder till sig själv har jag inte ens tänkt på men det beror nog på att jag kallt räknar med att vi inte kommer att ha gäster första dagen.Sedan vet man ju inte vad det är för väder och framförallt: Vad man kommer i! :-s

• Mandelnougat

Åh vad jag avundas dig EJ! Själv har jag systematiskt undvikit Hr Våg eftersom jag har ett så enormt sötsug och hur mycket jag än äter verkar jag aldrig bli mätt! Gråter Helt sjuk känsla att hela tiden känna att det går ner mer mat.

Nåja, snart blir det mer motion och mindre portioner!

Haha på tal om drömmar! Inatt har jag oxå varit till frissan (kan ha att göra med diskussionerna här igår) och skulle bli snygg som J-Lo i håret med värsta hårspännet och allt. Jag hade jättelångt hår och så sa jag att jag vill inte att ni klipper av allt hår utan jag vill ha rätt långt ändå. Vad tror ni människan gör?!
    Naturligtvis tar hon ett stadigt tag om manen och klipper av håret till strax nedanför axlarna.  Jag får lite panik och säger att nu får hon inte klippa av något alls mer på längden och så vänder jag mig bort från spegeln och vi fortsätter att prata på medan hon klipper. När jag sedan slänger ett öga i spegeln så inser jag att hon klippt jättekort på vänster sida! (hon hade ju inte hunnit till höger sida ännu) O helvete vad arg jag blev!! Sedan kom frissans kille och försökte försvara henne så jag sopade till honom och så vaknade jag av att sambons mobil ringde.  (Snacka om att vakna på fel sida!
    Huu vilken hemsk dröm!

• Mandelnougat

Nä, nu ska jag sätta igång med att plocka lite till här hemma så jag närmar mig slutet på denna städning som aldrig blir färdig.
    Snart slutar ju du för dagen Johanna! Helt sjukt vad skönt det måste vara att bara jobba halvdagar!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3