Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Godmorgon bönor med magar!

Så har ännu en helg kommit och gått och tiden har runnit iväg så pass att uträkningen står på v36. (35+1)
    Helgen har avlöpt i lugn och ro sambon har byggt en "skötbricka" att ha på tvättmaskinen som nu väntar på att målas av mig. Själv har jag inte fått gjort så mycket men det innebär att jag även har fått sova ut under nätterna.
    Igår var vi och kollade in vad vi ska ha för teve till sovrummet(den gamla börjar väl brinna rätt vad det är) så förhoppningsvis så kommer den hem på fredag.

Vad har hänt hos er andra under helgen?

Idag ska jag till sjukgymnasten och få andra omgången akupunktur, får se om jag svarar bättre på den nu. Någon av er andra som testat TENS? Funderar på att ev fråga om man får låna hem en inför förlossningen..

• Mandelnougat

Ja det har verkligen varit ett riktigt härligt vårväder här med! Jag har förhandlat fram en grillpremiär nästa helg om det är fint väder
    Det är sant som du säger att man tänker att strax är det dags för bebisen att komma just när det är sånt här vackert väder. Jag är sååå sugen att ta ut vagnen och testköra den runt kvarteret, men med tanke på vilka rykten som kan startas av ett sånt infall så hoppar jag över det!

Ja det är väl från v 37+0 som man börjar vänta, så då har jag 2 veckor kvar nu Ååh vad jag längtar!
    Men du är ju inte så långt efter EJ! Kläm bara inte ut din före mig!

• Mandelnougat

Ha! Jag har också fått för mig att jag okmmer hålla mig någorlunda till datumet. Igår träffade jag en kompis mamma (som har 7 egna förlossningar bakom sig samt har jobbat lite på BB/förlossning) och hon sa att hon trodde jag kommer att få tidigare. Och det känns lite så men är det inte det alla hoppas på?
    Hur funkar händerna på nätterna EJ?

Den ska vara vit och BB-väskan har jag inte kommit långt med. Inser att det börjar bli dags att packa den men det går trögt! Jag som så stort skulle packa den i v32 och nu är jag i v36!
    Vet inte riktigt vad jag ska packa ner.

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Ny dag nya möjligheter (eller nåt sånt)
    Idag står promenad och shopping på schemat. Ska handla tyg till att sy riskuddar av (till förlossningen). Här måste man ta med sig egna och tänker man efter så är man nog glad för det!

Annars är allt lugnt. Jag misstänker att min mage börjat sjunka och att kotten hittat utvägen (det tackar jag och min navel för).
    Det gick över en natt bara. Igår morse när jag skulle klä på mig innan jag skulle iväg till sjukgymnasten så upptäckte jag att det kändes precis som om t-shirten blivit större och när jag tittade mig i spegeln fick jag halvpanik och ringde mamma och frågade hur fort den kan sjunka.
    Grannen min (5 barns mor) trodde också att jag kommer få tidigare, men jag är som inställd ändå på att jag kan få gå över tiden. De flesta förstagångsföderskor gör ju det så varför skulle man vara ett undantag?

Nä, frukost nu så man orkar promenera på en timme.

• Mandelnougat

Hej tjejer!
    Nä naveln har inte ploppat ut, men det är en grundare Grand Canyon än tidigare.
    Här måste man ta med egna riskuddar, det blir för ohygieniskt annars. Men ni kanske har andra regler på erat BB?
    Passa på att köpa när du är på Ullared tycker jag! 50 pix och funkar helt ok! Jag tänkte sy typ 2-3 stycken att ha med och sedan om dom skulle bli äckliga efter förlossningen så är det ju bara kasta dom tänkte jag.

På tal om kön så gissar både grannen och mamma på att det blir en flicka men alla andra gissar på en pojke så jag misstänker att det blir en liten kille
    Har ni närmat er något lösning på namnfronten? Här är allt stiltje. Nu funkar tydligen inte Edvin längre heller så blir det ett gossebarn så får denne väl gå namnlös tänker jag mig. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att komma överrens om just namn! Mellannamnen är ganska klara men tilltalsnamnet är vi inte ens i närheten av att komma överrens om. *suck!*

• Mandelnougat

Ha! Jag som brukar skoja om att vi ska döpa bebisen till Sixten!
    Till saken hör att jag kallar våran bil för Blixten och då blev det som så komiskt med: "Sixten snabbare än Blixten"!

Tilde är fint tycker jag men sedan min sambo berättat att han tyckte det var coolt eftersom man kan stava det såhär: "~" så var det inte lika intressant.
    Han ska alltid förstöra mina fina namn.

Vad roligt med BB visning! Är ni en stor grupp som ska gå?

• Mandelnougat

Ja det är ju sambon som hux-flux bestämt sig för tat det är något fel på Edvin. Han menar att han kommit på att "Hälge"-jägaren heter så och då kan man ju inte döpa ett barn till det..!

• Mandelnougat

Alltså: Tecknet: ~ heter tilde. Ungefär som %heter procent. Hänger du med?
    Ja jag vet att det bara är han som tänker på det men det verkar ju som om det räcker för att omkullkasta mina namnförslag. Fy vad den där namndiskussionen tar musten ur mig. Det känns som om jag kommer med 100 förslag men antingen så ratar han dom eller så "tar vi det sedan". Nä, kommer han inte på något bra snart så blir det en Alvin. punkt och slut.

Vad skönt Tess att ni tagit tag i bilbiten! ¨Måste kännas skönt att slippa fundera på hur ni ska färdas!

• Mandelnougat

Tess, Nä felet med min sambo är att han vet en massa onödiga fakta om saker och ting så det känns som om hur jag än vrider och vänder på det så hittar han någon betydelse. SJälv har jag vissa restriktioner av typen: Lukas får mig att tänka på mamelucker, Horatio är för fult för att ens nämnas sätt ett bindestreck mellan a och t så inser ni varför osv.

• Mandelnougat

Godmorgon Tess! (o ni andra om ni är vakna )

Jag har oxå blivit rejält morgonpigg. Har vaknat vid 6-7 i vad som känns som en evighet snart. Men jag gillar ju att vara vaken på morgonen så det gör mig inget faktiskt.
    Däremot så har jag blivit grymt trött vissa dagar så 1-3 timmars vila är inget ovanligt.

Sitter nu och jagar folk med blåslampa i telefonen. Vad less man blir när inte folk är där dom ska vara under telefontid!

Frukost ska jag oxå strax kasta i mig. Har precis klämt en apelsin.

Var förresten på stan igår och då handlade jag mina "MOnkey Heaven" kläder från Exit och sedan hämtade jag ut ett Weleda provset (man fick prover på deras babyprodukter när man reggade sig som användare).
    Sedan fyndade jag ett nattlinne på Lindex för ynka 49:- Måste ha ett extra att byta om med och så är det skönt att ha ett med axelband istället för ärmar.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3