Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Ja nu har jag redan hunnit avverka ett par personer som inte är vart dom ska vara samt 1 person som var där han egentligen ska vara när han inte är sjukskriven! Helt vansinnig dag!

Nu håller jag på att jaga min lönetant så jag kan fråga hur man gör vid semester under fp. Måste ju veta hur jag ska göra för att få ta ut den i sommar. Om jag förstod min sambo rätt så tar jag ut det i pengar så blir skatten så himla hög.
    Jaja, vi får väl se. Hur som helst måste jag planera min fp idag så jag hinner skicka in den till FK i tid så man inte står där utan pengar sedan.

• Mandelnougat

Hej tjejer!
    Så har ännu en dag passerat och jag har hunnit med rätt mycket idag faktiskt. Känns som om telefonen vuxit fast i örat på mig efter den här dagen.
    Har pratat med försäkringsbolag, byggfirma, vårdcentralen, löneadmin o en massa annat folk. Helt otroligt vad tiden gått fort!
    Har hunnit med en promenad och att tvätta upp lite bebiskläder.

EJ: Du har inte funderat på att ha en "back-up" som skulle kunna ställa upp som extra stöd _ifall_ sambon skulle behöva luft eller liknande under förlossningen?
    Jag har nog funderat på att ha en "back-up" till en början ifall det skulle sätta igång medan sambon är på jobbet. Då kommer grannen ner och håller mig i handen! Vill inte att han ska behöva åka fram o tillbaka ifall det skulle vara falskt alarm och kanske åka hem tidigt flera dagar i följd.

Lepa: Jag har oxå tänkt på att man borde anmäla till familjerätten innan födelsen men det verkar som att man inte får göra det i förväg här i stan.
    Har inte hunnit fota ännu ,men det kommer. Just nu hänger kläderna på tork så jag tror bilderna blir lite missvisande!

Tess: Jag ska prata med någon läkare imorgon ang min sjukskrivning men jag siktar på att ta ut fp from ca 1 vecka innan eller from BF. Vet inte riktigt hur man ska göra ifall man skulle föda innan BF så känns det ju dumt att vara sjukskriven. Nåja, vi får se. Man borde ju kunna bryta sjukskrivningen ifall man skulle få innan BF tycker jag...

Hur som helst ska jag planera in lite semester i sommar så sambon får vara pappaledig och ha semester i samma veva. DÅ får man ju några extra veckor tillsammans. Tänkte sikta på att få ta ut ca 2 veckor semester. Någon annan som tänkt samma sak?

Nu väntar jag bara på att sambon ska dyka upp så vi får åka och handla lite. SKönt att slippa värsta rusningen innan helgen.

• Mandelnougat

Godmorgon!
    Har suttit i telefon hela morgonen igen.
    Skulle ju prata med min läkare ang min sjukskrivning och nu visar det sig att han inte ens är där så jag måste gå till en ny läkare (igen! ) på måndag. (sjukskr går ut på lördag)

Vad hemskt Lepa! Jag skulle nästan bli förbenad över att dom ifrågasätter det man säger, med tanke på att man inte ens skulle behövt gå dit ifall man varit gift.

• Mandelnougat

GOdmorgon Tess!
    Jag vet inte om barnet för mammans namn automatiskt men det tror jag inte. Alla syskonbarn har sina fäders efternamn i vår familj.

Nu ska jag själv hoppa i kläderna och ta bussen till sjukgymnasten och få en massa nålar i ryggen och runt bäckenet.
    Hörs sedan!

• Mandelnougat

Godmorgon!
    Jag var oxå osocial igår, hade en del att fixa med (sjukgymnast, vila osv)
    Ingen aning EJ vad det kan tänkas vara. Jag har haft ont från och till i några dagar nu. Typ som om jag skulle till att ha mens men det går över efter en stund. Tänkte ringa MVC om det idag (tänkte om det var en uvi) för jag har även fått flytningar igen.
    Kan det vara den lill* som borrar ner sig i bäckenet tro?

Sovit gott har jag gjort nu i några nätter och jag misstänker att det är tack vare akupunkturen som jag får sova ut ordentligt. Jag känner mig mycket mer avspänd i kroppen faktiskt.

Kan inte ha min läkare då det är en stafettläkare och denne är bara här vissa veckor. Så får se vad man hamnar hos för prick den här gången.

• Mandelnougat

Det kanske det är.. Har jag faktiskt inte tänkt på!
    Jag skulle nog ringa MVC under dagen för att höra bara.

Jag ska på akupunktur på måndag igen så det ska bli skönt att ta det precis efter att jag har varit hos läkaren Sedan tror jag inte att vi skulle sätta det så mycket mer fattade jag det som.

Idag händer inte mycket. Såg att en till från Fgruppen har fått bebis och nästa är beräknad imorgon. Så jag blir väl sist ut med 28:e.. Hon som fick nu sist skulle ha fått 11:e april.
    Jag är sååå avundsjuk! *suck!*

• Mandelnougat

Nja, jag har börjat tappa hoppet om att jag någonsin kommer att få någon bebis. Jag börjar nästan att misströsta faktiskt. Imorse när jag steg upp så hade en kompis till mig skickat ett glatt msnmess: "Jag blir faster idag!!!" Då ville jag bara gå och lägga mig igen och glömma att jag vaknat. Det är inte det att jag inte unnar alla andra att få barn men det är ju så sjukt träligt att vänta! Jag blir liksom inte ledset avundsjukt utan jag blir mer arg över det faktum att en månad kan gå så sjukt långsamt!

Vad "synd" om dig som måste tröstshoppa! Vi skulle ha shoppat en teve idag men tror du f*n inte att bilen ska in på service och att centrallåset har lagt av så det var den teven. Jag blir galen!! Hur mycket otur kan man ha?!
    Just nu känns det som om jag skulle behöva gå ut och skotta snö i vild frustration men det klarar inte ryggen av så här sitter jag till bredden fylld av ont uppsåt!
    ¨
    Jag vet inte vem jag hejar på i Lets Dance men jag får nog säga Tobbe bara för jag tycker att Martin Lidberg är så spännig. Han verkar jättetrevlig men nä, får man välja en middag med antingen Martin eller Tobbe så väljer jag nog Tobbe så det får bli han som får min röst.

• Mandelnougat

Godmorgon Lepa!
    Du har blivit en av oss morgonpigga själar! Nu inväntar vi bara Tess för hon brukar ju också vara uppe med tuppen nuförtiden!

• Mandelnougat

Jag tycker inte att tiden gått sakta hittills men när jag tänker att det är 29 lika långa dagar kvar ännu att uthärda så känns det ju som om man vill dra något gammalt över sig!
    Snön ligger kvar ännu, faktiskt. Tack gode Gud för det iaf så jag slipper se det oändligt långa gräset som jag skulle ha klippt i höstas och som jag nu har krattning/räfsning att göra. *suck!*
    Sorry brudar men min dag är en av de sämsta i min världshistoria idag. Fyy vad sjukt less jag är på allt just idag.
    Min mamma är utomlands så henne kan jag inte heller ringa och gnälla hos (fast jag sms:ade henne nyss! ) och syrran verkar jobba idag så nu kära vänner får ni ta skiten. Sorry!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3