Vi som plussade v34 version 3
Lycka till hos BM!
Lycka till hos BM!
Jag såg Lepa att dom hade dom där dinglisarna på Barnens Hus. Men jag vet inte om jag kanske vill ha ett annat djur (jag veet, aldrig nöjd är mitt mellannamn!
)
Ceratet är verkligen jättebra då man känner att det inte lägger sig som en fuktig hinna på läpparna utan det går in på ett helt annat sätt än de andra ceraten jag provat. Har för mig att det ligger på runt 100 bananer.
Om man däremot (som jag till vardags) gillar läppglans så är Cre and Shine från Labello att rekommendera. Den blir det en blank hinna av och jag tycker den sitter kvar bättre än andra cerat. (Tror jag snart har provat all cerat som finns) Till förlossningen har jag dock köpt en vaselinburk!
Här ska smörjas så vi inte spricker!
Sambon fnissade rejält när han såg att jag köpte vaselin istället för ett cerat.
Visst blir man väl irriterad när man får plats 155 i kön när man ska prata med någon handläggare eller annan viktig person. Telia och skatteverket verkar vara de som har de längsta köerna ever! *tummen ner!*
Nämen EJ!
Alla kramar till dig! Det går säkert jättebra på måndag. Att trycket går ner litegrann för varje omtagning är (i mina öron iaf) bra. Så jag skulle nog inte oroa mig alltför mycket över just trycket. Men som sagt så vet jag hur det är att vara nervös över sådant som är avvikande. Hoppas att det bara är det att bebisen som sjunkit som påverkat ditt SFmått.
Vilket skit att du inte fick din massage!
Inte nog med att man ska känna sig som en ballong i sina leder man ska tydligen få sota för det på fler än ett sätt oxå.
Å andra sidan så kanske du kan få byta ut det mot en vanlig massage om det går?
Jag blev ju snuvad på min ansiktsbehandling och frans o brynfärgning när jag upptäckte att jag inte kan ligga på rygg. Men nu tänker jag använda det presentkortet efter förlossningen (och behöver man inte lite flärd efter förlossning och en parasit som äter av en så vette 17 när man kommer behöva det!)
Förresten brudar: Nu vill jag oxå vara med i eran prinskorvsklubb. Mina fingrar ser inte kloka ut och det blir bara värre när jag är ute och promenerar! Jag får på mig förlovningsringen iaf.. på lillfingret!!
Det är ju så man vill utöva akupunktur själv för att dränera händer och fötter på vatten. Helt sjukt vad fult det är med svullnader!
Nä, nu ska jag lägga mig och vila en stund och vänta på att herrn kommer hem så vi kan åka och handla.
Kikar in sedan!
Godmorgon tjejer!
Så är man då en dag närmare BF-datumet. 15 dagar idag och det känns som om min attgöra lista inte alls blir kortare.
Däremot har jag kommit på (efter frukost) att man borde ha en telefonlista på dom man ska meddela när h*n tittat ut. Så man inte glömmer någon tänker jag.
Är det bara jag som har lite kalla fossingar? Det känns lite som "föda barn? jag? näää...eller?" Jag får liksom inte in i huvudet att det ska komma ut någon ur min kropp och att denne någon kommer att vara stuck med mig resten av livet.
Så börjar jag få lite ångest för själva förlossningen känner jag. Eller ångest, jag börjar känna att jag vill börja styra upp den och återta kontrollen (jag vet att man inte kan det men ändå). Sedan har jag börjat tänka "Tänk om"...inte bra.. "Tänk om något händer"...inte bra!
Usch, jag har som sagt lite ångest fast jag vet att det är en väldigt liten chans att bebisen eller jag kommer att fara illa men tankarna är där ändå. Tänk om den verkligen inte har några fötter? Tänk om det händer bebisen något under förlossningen? Tänk om det är en 7 kilos klump så mycket godis och sött som jag har ätit? Tänk om jag får en hemsk BM och känner mig jätteutsatt på förlossningen? Tänk om jag inte blir så där förälskad när bebisen kommer? Tänk om jag och sambon tappar bort varandra och gör slut?
Ja som sagt, gissa om jag har lust att föda barn med mina nya tankar? Det är helt sjukt, jag som varit så lugn inför allt och verkligen tagit allt med ro. Varför börjar hjärnan spöka just nu för?
Nåja, nu ska jag gå och krypa ner under täcket och ha helgmorgon på en fredag!
Dvs morgonteve, korsord och lite pyssel.
Kikar in sedan!
Å vilken tur att jag har er!
Jag har funderat i några dagar nu om alla dessa tankar är början på en depression eller något annat så det känns skönt att det inte bara är jag som springer runt och funderar en massa.
Jag minns inte när räknaren slog om Tess men jag minns att den uträkningen som ligger 1 månad innan slår om typ 1 eller 2 dagar innan den jag går efter (dvs den som säger tat sista månaden är månad 9). Svårt att förklara men visst är det irriterande att man får vänta på att få gå in i sista månaden!? Det är som att få vänta vid mållinjen när man snart sprungit ett helt maraton. Det känns som så stort att vara i 9:e månaden tycker jag. Den kanske förresten slår om imorgon när du har mindre än 4 veckor kvar?
Stackars dig Lepa!
Inte spännande att vara förkyld. Verkar vara värsta epidemin som går runt hela sverige. Börjar själv känna mig lite småtät i näsan men hoppas att det bara är slemhinnorna som är svullna. Är inte sugen på att bli sjuk.. ![]()
Men vart håller vår EJ hus?! *hoho?!*
Godmorgon brudar!
Ingen som fött ännu?
Här är allt lugnt och vi njuter av det vackra vädret (så länge det varar). Var ute och krattade igår och rensade lite i rabatten. På kvällen fick jag tror jag min första riktiga värk. Den kändes liksom ända från toppen till botten- man blev lite nödig och den var till skillnad från alla förvärkar jag haft innan så markant. *häftigt!*![]()
Med tanke på den utdelningen så är det jag som ska vara ute idag igen och försöka få iordning på uteplatsen.
Tror ni det är någon fara att måla med akrylfärg om man står utomhus?
Ha en härlig söndag! (det ska jag ha!
)
Godmorgon tjejer!
Här har vi varit uppe med tuppen (sedan innan 7 iaf) har hunnit vara iväg på akupunktur och promenerat både dit och hem så det är därför jag varit osynlig.
Hade förvärkar hyfsat regelbundet på vägen upp till VC så det närmar sig iaf. Jag tror ju ändå att jag minst får vänta en vecka till innan det sätter igång på riktigt.
Å när det är så här fint väder så vill jag bara sitta ute och äta glass hela dagarna. ![]()
Vad skönt att bli färdig i tid Lepa. Men jag vill nog ändå ha finväder resten av tiden till BF. Är ju så sjukt skönt att vara ute och promenera direkt på morgonen när solen precis börjat värma lite. Nackdelen är ju som sagt att man svettas som en bäver men vaf-n! Nu är det ju snart över!
Man hoppas ju att man svettas ut lite vatten från kroppen.
Mina fötter ser rent förskräckliga ut på kvällarna! ![]()
Jag kommer nog att varsko er innan vi åker in på förlossningen!
Lepa, ja det är en ny upplevelse. Men jag försöker hålla mig cool och inte hetsa upp mig för mycket. Det verkar ju vanligt att sånt här kan hålla på bra länge innan det verkligen sätter igång, så man får vila så mycket som möjligt.
Ja det är det som är lite spännande Tess!
Man vet mycket väl att det kan dröja länge än (men hur länge är max 4 veckor jämfört med 40 veckor?) men man blir lite sådär nervöst glad över att kroppen påminner en om att nu börjar framtiden att närma sig. Allt blir som så påtagligt. En speciell och väldigt härlig känsla!
EJ förresten- Hur har det gått hos BM idag? Bättre tryck?