Inlägg från: Mandelnougat |Visa alla inlägg
  • Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

God lördagsmorgon tjejer!
    Här har natten varit lugn så nu känns det helt hopplöst. Herregud! Jag har 7 dagar kvar och det känns som om jag skulle kunna göra mig olycklig över någon! Tänk hur det ska vara när man är på BF+13!
    Hoppas ni andra haft en bra natt!
    kram!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!
    Här har man varit uppe med tuppen som vanligt, men återvände till sängen vid 8 och somnade om så nu har man vaknat och duschat.
    Annars intet nytt under solen.
    Någon som testat färdknäppen ännu?  (Om inte så är ju helgen inte slut än! )
    Vad gott med pizza! Måste ha!
    Men nu först en promenad i det mulna vårvädret och sedan är det lunch och sist pizzamiddag!
    Måste ju njuta av vad som kan vara sista helgen som två sambos! (Måtte det inte dröja alltför många helger då vet jag inte riktigt hur vikthistorien slutar!)

Trevligt veckoslut o kram på er!

• Mandelnougat

Hej tjejer!

Dessa ***** bilar! Ni har ingen garanti på er bil Johanna? Tänkte om det kanska kan gå under den isf, det var väl inte så länge sedan ni köpte den? (eller det kanske var den lilla bilen ni köpte?)
    Här verkar bilen vår fått spel. Airbag lampan började blinka och lyste så läste jag att det kan bero på att en kabel åkt ur så J började trycka in alla sladdar och då slutade den. Sedan tog det bara 1 dag så började den lysa igen och J testade att trycka in kablarna under passagerarstolen men det hjälpte inte. Dagen efter när han skulle starta bilen på morgonen då har den slutat lysa?! Jag blir helt knäpp. Ja missförstå mig inte jag är inte alls sugen på att kasta ut 700:- på en felsökning och ev åtgärd så jag är bara glad så länge den inte lyser. Men man hoppas ju att det bara är glappt i någon sladd eller något. Äh, just nu är jag glad alla dagar när den inte lyser!

Hur som helst; Ja det blev nålar fulla ländryggen idag så sa vi att vi avslutar behandlingarna nu. Dock har hon skrivit in att det bör göras en utredning av ryggen då jag har haft problem med den så länge och den blev totalt paj under grav. Så jag ska väl ta kontakt med läkare osv efter förlossningen och när man kommit i gängorna igen och försöka få dom att börja felsöka mig. Det bästa med felsökning av människor är att det max kostar 900:- på ett år, kanske något för verkstadsbranschen?

• Mandelnougat

Ja jag skrattar också för någonstans känns det såååå bra att jag/vi inte är ensam!
    Datorn struntar jag i om den pajar (sambon är tekniker) men bilhel***et är så pass nytt att man måste lämna in för alla småfel. Annars har sambon alltid skruvat i våra bilar men nu vill man ju ha allt på papper så man har något andrahandsvärde när man säljer den en dag.
    Vet inte vilken av airbagarna det är som tjorvar men nu skiter jag i vilket för jag orkar inte ens tänka på att lägga ut några extra tusen på det.
    Jag sa det åt min sambo att våran karma måste ju vara usel men jag förstår inte varför. Jag försöker ju vara snäll så fort jag kommer på att jag kan men man kanske har någon skuld från ett tidigare liv? Fundersam  Tror ni Fru Fortuna har tid att ha ett möte så man kan gå igenom botgöring så skulden försvinner någon gång?

Har funderat på akupunktur på förlossningen men isf vill jag ha den i avslappnande syfte och så vill jag prova att få den berömda "Whiskeypinnen" mest för att se om den funkar på mig

• Mandelnougat

Åh, jag är förste man på plan för jag måste ha en lååång lista på oförrätter!

Ja fråga efter en rödvinspinne och se vad dom serverar dig! Jag funderar starkt på att följa Gudrun Abascals exempel i "Att Föda" Hon blev less på att vänta så hon for med en väninna (hade gått över tiden) och drack 1 glas champagne och tog en promenad och då satte det igång! Jag är 1. jäkligt sugen på en lightfylla och champagne behöver jag bara lukta på så är jag fnittrig som få! 2. Less så det förslår att gå runt och ha ont överallt och nu vill jag bara snusa bebis! En kompis till mig hade drömt att hon träffade mig utanför sjukhuset och jag stod och rökte. (Jag hade redan fött en liten gosse)   Gissa om jag blev sjukt sugen på att röka 1 enda cigg då! Nu finns den bilden på min näthinna konstant! Sommaren då måste man tjuvröka. (Sedan till vintern lägger man ner för det är ju kallt att stå utomhus)
     Åter till whiskeyn: Det är iaf en nål dom sätter i huvudet som tydligen ska vara effektivt om jag förstått andra rätt. Samma den som dom sätter mitt emellan ögonbrynen vill jag prova (det är oxå en sådan som ska ha avslappnande effekt)

• Mandelnougat

Hah jag behöver bara 1 glas vin eller champagne så är den närmaste timmen tillpiffad!

Jag snusade innan vi började försöka men sommaren som gick rökte vi järnet! Det är något med sommar och cigaretter! Jag vill bara röka en enda cigg så är jag nöjd! Det har nästan blivit en sån där fix-idé som sätter sig i hjärnan.

• Mandelnougat

5 dagar idag. Helt sjukt vad less jag är på att vänta, det är så man överväger att ställa in sig på att få vänta på igångsättning om 19 dagar! (tiden går ut på lördag)

Jobba lite du så ska jag laga lite lunch och gå och vila en stund.
    Vi hörs sedan!

Kram!

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Håller med dig Tess om att det får bli som det blir när man väl är där.
    Dock störde det mig lite att min BM inte verkade bry sig om min oro över att jag inte vet om dom kan sätta EDA pga min rygg. Jag vill gärna veta innan jag kommer dit om jag kan få EDA så det slipper bli en otrevlig överraskning men hon i princip viftade bort det.
    Nåja, det är inte så mycket jag kan göra åt det själv. Jag kan ju knappast ringa upp närmsta narkosläkare och fråga om han har tid att titta på min rygg. Jaja, jag får kanske ställa in mig på att inte använda EDAn alls. Frågan är ju bara vad man använder istället?

Annars händer inte mycket. Sitter och funderar på om jag ska baka bullar då jag får besök av en kompis idag! Kul att träffa lite folk! Träffar ju inte så många när man inte är ute i farten så man sitter ju mest hemma eller går en sväng runt området.
    Nåja, vi får se!
    Hoppas ni andra har det bra!
    Någon som fött ännu?

• Mandelnougat

Godmorgon EJ!

Visst är det skönt att höra att man lever om på nätterna så ens respektive får lov att flytta ut! Själv känner jag met ett stort "Ha! Där får du för alla andra år!"

Nix dom har inte hittat några småsulor..kanske är därför den aldrig kommer ut! Den har inga fötter att sparka ut sig med!

Å snacka om att ha önskedrömmar Johanna!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3