• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Förstår att du blev besviken Mandel. Du har ju gått och väntat och trott att den ska komma och sen så gör den inte det, då blir man irriterad.

Sambon tyckte att vi skulle vänta med bil, han tyckte vi skulle sälja den vi har nu först och troligtvis laga den som står och skräpar på hans jobb. Vaddå jag vill ju ha bil nu och inte sen. Jag har inte råd nu heller säger han sen men det var ju jag som skulle ha bil och jag som skulle betala. Sen föreslår han att vi ska köpa hans kollegas bil men det är ingen kombi heller och det var ju lite det som var poängen att vi skulle ha tillgång till en bil där vi kan åka alla 5 + få med oss barnvagn och lite annat utan problem. Åhhh det är inte han som går hemma hela dagarna från morgon till kväll och inte tar sig nånstans. Börjar bli lite frustrerad på det här nu. Är det inte maj snart.... Skrikandes

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Visst blir man irriterad Tess! Ibland är killar såna puckon!
    Det är som att dom inte ens har lyssnat på vad man själv har för önskemål.. lite som att önska sig en månraket och få en plastbil för 9.90:- och så förväntar dom sig att man ska bli nöjd?! Hur kompromissar man en sådan gång?
    Håll stenhårt vid att du vill ha en kombi. Jag förstod det som att du skulle betala bilen och du bara ville ha hans hjälp ifall den går sönder el dyl...? Eller har jag missat något?

• Tess82

Ja det var ju så jag tänkte så kan han behålla den andra bilen om han vill istället för att åka i nåt gammalt skrot bara för att den är billig. Eftersom han kan ganska mycket om bilar så skulle jag aldrig köpa en som han inte godkänt först för jag vet ju inte vilka bilar som är lätta att skruva med och billiga att laga osv.

Jaja, han får ju ställa upp på det krångel som blir de dagar jag verkligen behöver bilen nu så det går ju men jag tänkte att jag kunde vara lite förutseende också så man inte ska börja leta bil sen när vi fått bebis.

Bf 10e Maj
  • Lepa

ÄR JAG FÖRST!?!! Detta är ju helt otroligt!

Ja den konstigaste drömmen avlöste en ännu konstiga inatt så jag orkade inte med det o gick upp. Tänkte fakstiskt få lite saker gjorda idag ;)

Tjej...fredag...IGEN!!! Veckorna bara springer förbi...

• Tess82

Och jag är nummer två

Två barn här som lyckades välta ur en kopp oboy i halva köket så här gick det inte att sova idag. De torkade upp själva men jag måste väl skura golvet sen i alla fall.

Går in i v 33 idag och i eftermiddag är det första träffen på föräldrgruppen, spännande att se vad det är för folk som ska vara med om det är nån jag känner igen.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon ex-sömntutor!

Hör har vi vaknat strax efter 7 som vanligt. Börjar bli irriterande att springap åtoa hela tiden. Å andra sidan så tycker jag att det är såå skönt att få lägga mig och sova i tid på kvällen. vid 23 så är det byebye vakenhet.

Vilken härlig dag det ser ut att bli idag igen! Helt otroligt att vi har så fint redan! Nu längtar man bara efter mer vår, bebis och vagn

• Emmajohanna

Och jag är sist....

Hur är det med er idag ?
    Med huvudvärken Tess ?
    Otrevlig människa du fick pratat med igår. Jösses. Hoppas du kan få pratat med din BM idag när du ändå ska dit. Och hoppas att föräldragruppen är bra.

Bilar har ni pratat om ser jag med. Vi köpte en liten skrutt till Mikael i vintras. Så jag får ha "finbilen" Måste ju ha en bra bil när bebis ska åka med.

Ja herregud vilket underbart väder det är idag ! Som du säger Mandel så längtar man ju ännu mera efter bebis närsolen skiner och det verkligen känns som om att det närmar sig med stormsteg.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Emmajohanna

Idag ska det firas !!!!
                                          50 dagar kvar till BF !!!!
                                                       Skrattande Skrattande

• Mandelnougat

Å grattis EJ!

Nu blev jag ju tvungen att gå in på min uträkning och hör och häpna: 42 dagar kvar!!Förvånad
    Vart tog tiden vägen?!
    Tänk att på måndag så är jag nere på 39 dagar kvar!
    Guud vad jag längtar nu!

• Emmajohanna

42 dagar är ju INGENTING !
    Nu är vi snart där !!!!! wwwwwiiiiiieeeeeeeeee.

Vårkänslor idag ! tralallalallallalala.

Vad händer idag för kul ?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3