• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Här är det också lite tidigt att byta till sommardäck, antar att vi inte sett det sista snövädret än, brukar alltid komma mer när man tror att det ska bli vår.

Visst är det trist att sitta hemma utan bil och vilja ta sig nånstans, du får ta sambon med dig till Ikea i helgen istället då kanske Fundersam.

Nu ska jag äta lite mat, hörs senare Glad

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Sommardäcken byts nog här vid påsk tror jag...Sambons uppgift såklart.

Nu svullnar Johannas kropp kan jag lova. Fingrarna har blivit som korvar de sista dagarna och händerna somnar HELA tiden. Jobbigt.....
    Men man får väl helt enkelt gilla läget, det var ju väntat att jag skulle åka på något tillslut.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Lepa

vi bor så långt ner så jag hoppas det inte kommer ett snöoväder hit...

jag svullnar rejält på kvällen men sen på dan e det borta för att komma tillbaka till kvällen!

mandel du får ta ikea till helgen

• Mandelnougat

Ja vi måste ta Ikea till helgen för jag ska ju göra iordning bebisens hörna!
    Måste handla lite ramar och bilder!
    Nu sitter jag här hemma och rensar bland allt skrot man samlar på sig. Törs dock inte slänga sambons alla serietidningar.. måste komma på ett smart sätt att spara dom på..

Å vad jobbigt Johanna! Hur funkar det med händerna i jobbet nu då? Håll bara koll på blodtrycket så det inte skenar. Om du får värre besvär så kanske du får dagskenor av sjukgymnast.. Skulle kolla med BM om jag vore dig. Håller tummarna att du ska slippa bli sämre än du redan är!

• Emmajohanna

Lepa : För mig är det precis tvärtom... Svullnar på dagen....

Får väl höra med BM när jag är där nästa vecka. Förmodligen så görs det ingenting, tycker dom alltid säger att "så är det, inget att göra åt"...
    Men fråga ska jag, tack Mandel ! .-)

Jag var faktiskt på tippen igår och slängde en massa skit som bara stått hemma. Kände mig urduktig efteråt.
    Ska också till Ikea nåndag. Ska köpa skötbord och tvättlappar och sånt.

Samlar han på serietidningar Mandel ?

• Mandelnougat

Men jäg tänker att du kanske kan få något hjälpmedel just när du jobbar med händerna och när du får domningar under dagarna.

Vad skönt att slänga gammalt! Jag tycker man känner sig så duktig och hemmet känns så fräscht när man rensar ut! Ska försöka få undan det mesta gamla.

Nja, det handlar nog mer om att lägga på hög än att samla. Det är tröstlöst att ha serietidningar överallt. Och han vägrar prompt att slänga så vi får väl se vad han har tänkt sig för lösning.

• Emmajohanna

Ja, jag har ju faktiskt lite svårt att hålla på med musen....  
    Inte den musen tjejer...  
    Och svårt att skriva utan att det liksom värker...
    Blir det värre i veckan så ringde jag henne på en gång. 

Då får du köpa nån bra förvaringsboxpå Ikea som du kan lägga hans tidningar i. Och in i förrådet med dom... Så bebisens grejer får plats...

• Tess82

Min sambo är också tidningssamlare men här är det biltidningar. Han bad faktist mig köpa tidskriftsamlare när jag var till Ikea, de har 5 st vita i kartong för 19 kr så det är ju billigt och bra, fanns ju andra dyrare varianter också. Nu ligger inte tidningarna på hög på köksbänken längre utan är sorterade och i stoppade i tidskriftsamlarna så nu ska de bara upp på vinden så har vi lite bättre ordning i köket sen.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Haha! Med den svullnaden vi börjar få så är det ju inte helt förvånande att man kan få problem alla tänkbara musar faktiskt!
    Ring henne nu i veckan, innan det blir värre tänker jag! Onödigt att det ska behöva bli värre än det absolut måste med tanke på att du ändå har så pass länge kvar att jobba.

Ja hur jag ska få plats med något i förrådet är ett mysterium. Måste gå igenom den röran också. Typiskt att julsaker tar upp sådan plats! Och verktygen ska vi inte ens prata om!Nä, nu ska här rensas järnet: "När katten är borta.."

• Mandelnougat

Jag ska kolla upp det där Tess! Tack för tipset!
    Man kan bli galen för mindre än dessa j***a tidningar. Ok om det är ett års tidningar som ligger framme men det är ju tidningar som kommit ut 2005. *suck!*

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3