• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Ja man får hålla lite koll på hur länge man sover på em/kvällarna. Sover jag mer än 1 timme så har jag jättesvårt att somna om till natten, så jag ställer oftast väckarklockan på 1h30m så jag har tid att somna och vakna! Sedan finns det dagar då jag verkligen inte orkar vakna när klockan ringer men då behöver jag oftast sova ut så då brukar det gå bra ändå.

Ja visst är det konstigt att man får börja hur tidigt som helst?!   Dom borrade nog bara 1 eller max 2 hål för sedan har det varit tyst. Men dom har hållit på med detta borrande i flera dagar fram o tillbaka så nu är jag bara less på att höra det där ljudet.

Jag brukar inte titta på Greys anatomy i vanliga fall men igår såg jag de sista minuterna i väntan på Seinfeld (som jag somnade ifrån) men jag har absolut ingen aning om vad du pratar om så jag kanske hade somnat innan! LLepa kan säkert hjälpa dig när hon vaknar!

• Emmajohanna

Jag riktigt längtar tills jag går ner i tid, då kan jag vila och sova hur mycket jag vill på dagarna.

Vad händer idag annars ?
    Var inte sambon borta eller kommer han hem idag ?
    M åkte till Oslo imorse och kommer hem imorgon. Första gången på länge som jag faktiskt tycker det ska bli skönt med en ensam kväll.... Kan vara skönt ibland tycker jag.

Såg på Seinfeld igår, asså Kramer.... Han är ju helt underbar !!  

*** med bebis i magen, v 33***
  • Mandelnougat

Ja idag har jag som mission att jag ska börja med förrådet men jag är osäker på om jag vågar med tanke på att jag kanske inte orkar slutföra det. Jaja, jag får väl iaf öppna dörren och syna oredan!
    Sambon är borta på jobb och kommer hem i kväll. Med lite tur så kan han vara ledig på fredag så vi får en hel dag tillsammans utöver helgen. Är såå tråkigt när han inte är hemma. Ibland är det skönt att vara själv och dra sig till minnes hur det var att bo själv. Men varje gång är slutsatsen att jag trivs såååå mycket bättre tillsammans med mitt .

Ibland så är det skönt att vara ensam hemma så kan man ordna en SPAkväll och sitta och bara fila fötter och måla naglar (fila fötter är ju svårt nu men måla naglarna)

Vad ska M göra i Oslo? Roligt att få åka bort i jobbet för honom!

• Mandelnougat

Just det: Läste en tråd nyss.
    Tror ni att ni kommer få blommor/presenter efter förlossningen av era respektive?
    Jag tror att jag kommer att få.. om han inte köper blommor så kommer jag vara dödsbesviken faktiskt. Det hör till att få blommor tycker jag. Om inte till mig själv så till bebisen.

• Emmajohanna

Jag tror inte att jag kommer att få några blommor. Är 100 % säker faktiskt.
    Men nånstans finns ju hoppet.. Fundersam

Vad jobbar din sambo med Mandel ? Han reser ju också ibland ?
    M jobbar med transporter, sitter på kontor. Nu är han i Oslo på Ledarskapsutbildning. Nästa gång är dom i Köpenhamn tror jag... Verkar vara kul.

Va ?? Måla naglarna ? Inte dom på fötterna va ? Når knappt dit ju.

• Mandelnougat

Ja jag hoppas att J inser att blommor är det minsta jag förväntar mig. Jag tror han vet det efter 5 år men man kan aldrig vara helt säker.. Fundersam

Han jobbar inom IT branschen som konsult. Så han far och flänger med jämna mellanrum, men för det mesta är han här. Blir i snitt kanske 1-2 ggr/månad han är borta om man räknar in kurser, utbildningar, jobb och kick-offer. 
    På tal om kick-off så infaller deras kick-off i år precis under den helgen vi är beräknade så han får vackert stanna hemma!  Kan han gott ha med tanke på att jag fick hoppa över både cigaretter och champagne på nyår! Någon rättvisa måste det ju finnas här i världen!

Fötterna har jag glömt hur dom ser ut, för det är snart så länge sedan jag sett dom.
    Nä, naglarna på händerna menar jag naturligtvis! Nu när jag fått ta bort förlovningsringen så får man vara så fin man kan på andra sätt. Bara synd det ska vara så jobbigt att hålla efter naglarna. Nagellacken nuförtiden är ju pissdåliga! Fundersam Flagar ju på en gång så efter en dusch så är det dags att göra allt från brjan igen...

• Emmajohanna

Jag köpte ett skitbra nagelack som är av märket OPI.
    Dyrt, men oj så bra. Sitter som berget och naglarna blir hårda och fina.
    Kolla på någon nagelsalong, där borde det finnas.

Ok,dåförstår jag att han är ute och reser mycket.
    Hihi, klart han ska skippa Kick-offen... Det säger ju sig självt.
    Jag längtar efter en cigarett och ett glas rött vin. Tänk att det man inte får inta är man såååå sugen på nu.. Ska pumpa och dricka rött på midsommar iaf. Så det så !

• Mandelnougat

Jag har oxå hunnit så långt att jag planerat min 25 årsdag i sommar. Jag vill drick ett glas vin och tjuvröka den enda gången, so help me God!
    Visst är det knäppt att man är så sugen på sånt som man annars inte ens bryr sig i. Jag dricker kanske 2-3ggr/år i vanliga fall men nu vill jag verkligen ha ett glas vin.
    Längtar efter att inte dela kropp med någon. När man blivit en egen person igen.

Ska kolla upp nagellacket, minns du på en höft vad prislappen sa?

• Tess82

Godmorgon eller vad jag ska säga. har varit uppe sen före 9 men inte hunnit hit förrän nu. Försökte ringa sjukvårdsupplysningen nyss angående min huvudvärk som vägrar släppa. Kollade ju blodtrycket i måndags hos bm och det var helt okej men man blir ju ändå lite nojig över att bebisen ska påverkas på nåt vis så jag tänkte höra vad de hade att säga men de hade stängt pga utbildning, tillbaka imorgon .
    Vad gör jag då står ut en dag till eller ska jag hitta nåt annat ställe att ringa till? Har ni nåt bra förslag tjejejr?

Såg tyvärr inte Greys igår så jag kan inte hjälpa dig där EJ, brukar titta på det annars men jag tror sambon kollade på nåt annat den tiden.

Räknar inte med att få blommor efter förlossningen, skulle bli förvånad om jag fick det. Har fått blommor en gång under hela tiden vi varit tillsammans så det är ju inte speciellt troligt. Det jag förväntar mig av min sambo är att han finns där och stöttar mig genom förlossningen.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

När fyller du ? Måste ju komma ihåg att gratta dig då.
    Just det är med vinet är hemskt. Vill inte bli full på nått sätt, men det där glaset kan vara såååå gott... Eller en kall öl på sommaren. Inte fel alls.

Måste faktiskt erkänna att jag är lite trött på att vara gravid nu. Trodde ALDRIG att jag skulle bli det, men nu får det gärna vara slut...

Runt 150-170 tror jag det kostade. Fast det jag köpte var mer ett lack, naglarna blir hårda och vitare. Tar på 3 dagar i rad, tar bort och sen på med lack igen.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3