• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Så sött att du kallar eran bebis för kotten.
    En kollega till M har en liten hund som heter Kotten. Ursöt !

*** med bebis i magen, v 34***
  • Mandelnougat

Det är egentligen J som börjat med att kalla den för kotten. Han blir alldeles till sig när han ser småkottar så det är bara hoppas att man får en söt bebis så han inte får några dåliga associationer till kottar!

• Emmajohanna

Klart ni får en söt liten kotte.
    Annars får du sätta dig och sy burkan illa kvickt.

• Tess82

Skönt att allt var bra med dig och kotten mandel. Har ju också fått för mig att min lill* är en pojk men varför vet jag inte. Tur att vi snart får veta, men det känns som att det är ganska långt kvar ändå...

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Ja, ibland känns det långt kvar, men tänk ändå.....6-7 veckor är ju eg, ingenting jämfört med vad vi redan avklarat.

• Tess82

Nej det börjar ju närma sig oavsett om vi tycker tiden går fort eller sakta. Snart är vi mammor "på riktigt".

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Ja jösses, hur ska det gå ????
    Nu har man ju bara sig själv att tänka på och ta hand om.... Sen ska man ta hand om en liten liten människa... Lite läskigt men oj så mysigt det ska bli !

Har du hämtat hem vagnen från din mamma än Tess ? Den stod väl där om jag inte minns helt fel....

• Lepa

Mandel skönt att det gått bra hos BM o din lille "kille" mår bra ;)

Ja nu är det inte långt kvar...väl inne på april så vet man ju inte när den vill komma ut!

Inatt drömde jag att bebisen inte hade fått mat genom sin sond som jag satt fast i navelsträngen (bebisen var fortfarande kvar i magen men man skulle mata den genom ett rör) Så jag vaknade o trodde på detta till 110% och tände lampan o kom på mig själv att det var en dröm. Hjärtat slog som tusan o jag vart helt andfådd. Usch, jobbigt när man drömmer o sen vaknar o tror att det e sant!

• Emmajohanna

Läskig dröm Lepa. Och när man sen också vaknar och tror att det är sant. Usch...

Strax hemgång. Hoppas ni alla gå en mysig kväll.
    kram kram

• Tess82

Har inte hämtat vagnen än. Har ju spjälsängen där också och vi har ingen bil som allt går in i. Får vänta tills mamma har tid att komma hit med grejerna. De verkade ha fullt upp varenda helg i mars så det blir väl i april nångång. Kanske bjuder hit dem nånting över påsk eller så. LÄngtar tills vi får hem allt och kan ställa iordning till bebisen men jag ska ju ha nåt att göra i april också .

Vad läskigt Lepa och drömma sånt där och tro att det är på riktigt när man vaknar.

Har nyss städat toaletterna här hemma, trist jobb men tyvärr ett måste, hatar när det inte är fräscht där och i köket. hade precis tvättat två maskiner så det var helt tomt i tvättkorgen, nu blev den nästan full igen av alla handdukar jag bytte. Finns då saker att göra så att dagarna inte går allt för långsamt i alla fall. Ska åka och handla sen så jag kan baka lite i veckan också. Ganska mysigt att gå hemma och pyssla nu tycker jag. Har väl börjat vänja mig nu kanske  .

Trevlig kväll!

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3