• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Jag fyller också 25 i sommar (den 15e juni) men det känns så nära inpå förlossningen så jag tänker nog hålla mig ifrån alkoholen då.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Men din stackare Tess. Förstår att du blir lite nojig, men det är säkert ingen fara för bebis. Men för DIG är det ju skitjobbigt.
    Kan du inte ringa din BM och höra vad hon säger ? Nått måste man ju kunna göra tycker man.

Har kollat upp Greys nu. Tack ändå.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Emmajohanna

Noterar din födelsedag Tess så jag hoppas jag kommer ihåg att gratta

• Tess82

BM har tel tid mellan 8.30-9.30 så den har jag också missat idag .

Du har nog rätt att det inte är nån fara för bebis för i magen är det full fart. Tror h*n har knölat in sig under revbenen på höger sida nu, gör ont där iaf.

Har läst lite om spänningshuvudvärk under graviditet och som allt annat så verkar det som att det kan vara hormonellt och det kan tydligen sitta i väldigt länge för en del, vissa känner av det under hela graviditeten. Jobbigt är det i alla fall så jag gör väl ett nytt försök att ringa imorgon och se om de har några tips.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Skit att dom också hade stängt nu.
    Önskar jag kunde komma med något bra tips, men jag har ingen aning.. Vila och drick mycket vatten är det enda jag tänker på.

• Lepa

Halloj! Hemma från vattengympan o e helt mör i hela kroppen!!! Det vart fullt i bassängen idag många som ska ha barn i sommar...

Jag hade oxå sköra naglar för några år sen så jag köpte ett nagellack från Kicks som härdar naglarn, kommer inte på vad det heter. Men man körde ett ride med det och sen efter nån vecka var naglarna hårda som sten. Har inte sen dess haft problem med sköra naglar.

Emma, det var inte vetrinären. Kan störa mig lite på Meredith ibland! Hon har ju sån jäkla tur att båda två springer efter henne så hon kan säga framför båda att jag vill börja dejta!!!

• Emmajohanna

Hej Lepa.

Ja, visst kan man bli lite sne att hon kan välja bägge nu.... Men jag tycker att hon ska satsa på veterinären. Han är helt klart mycket fräschare än McDreamy och han känns mer pålitlig... Vem tycker du ?

Härligt med vattengympa. Min gravsim är ju slut nu, så jag får bada hemma i badkaret istället...Som en stor flodhäst, men ändå.

• Lepa

Ja McHorny är ju lite confused och ska ju gå igenom skilsmässa o allt! Så jag röstar oxå på vetrinären!

Ja vattengympa e sååå skönt och jag hoppas iallafall jag kan gå 5 gånger till!

Nu ska jag äta lite korvstroganoff sen igår, den blev mums!

• Tess82

Suck, ringde kvinnokliniken på förmiddan eftersom jag inte kom fram någonstans här på vårdcentralen idag, de skulle ringa upp vid kvart i tre och ringde väl tio i. Det var ju till stor hjälp, hon undrade varför jag ringt dit och inte till min bm och sa att jag annars skulle ringa förlossningen. Enda hon kunde säga var kolla blodtrycket men det har jag ju redan gjort. Ska på föräldragrupp imorgon eftermiddag så jag kanske kan prata nån minut med bm då. Verkar inte finnas så mycket att göra annars än att stå ut och ta alvedon.

Nu har jag i alla fall fixat tvättmedel så jag ska roa mig med att tvätta lite bebiskläder och lakan till spjälsängen nån dag, det kan säkert pigga upp, känner ju mindre av huvudvärken när jag håller mig sysselsatt så det är väl bara att se till att ha lite småpyssel att göra på dagarna.

Härligt med vattengympa Lepa, funderade också på det förut men närmaste jag hittade var i Falun och det är 6 mil att åka dit, dessutom var det samma dag som sambons dotter har träning så då har jag ingen bil heller. Har ju badkar iaf så jag knölar ner mig där emellanåt.

Hittade en bil på blocket idag som jag kan tänka mig, en Audi 100, ska försöka övertala sambon att vi har råd med en till bil för jag blir galen utan. Jag köper den själv och det blir ju jag som betalar försäkring och allt men jag måste ha hans stöd som bilkunnig och möjlig reparatör till fel som kan bli. Hoppas att bilen verkar vettig bara, vi behöver ju en kombi snart.

Oj vad massa svammel, är uttråkad idag. Ha en bra kväll tjejer!!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ja rådfråga din BM imorgon Tess. Om inte annat så kanske hon kan hänvisa dig någonstans.

Jag vill oxå ha 2 bilar! Fast jag inser att det är (än så länge) onödigt eftersom vi bor så pass centralt att det funkar både att gå (tar typ 30 min) och ta buss (typ 7 min) ner till stan.  Men jag kan tänka mig att vi behöver 2 bilar sedan när pyret blir större.
    Så än så länge drömmer jag om en Ford Puma i lila! Kyss

Så ringde jag till barnvagnsförsäljaren och tror ni vagnskrället har kommit än? NÄ! Skrikandes
    Fy så irriterande när han sa i lördags att den skulle komma under veckan (jag såg själv anteckningen i pärmen) men nu säger han att det står tat den ska komma v 11-12. Han måste ju ha dragit en vals (ja, eller åtminstone tänjt på sanningen en bit). Skit..
    Här har man röjt så att man har en perfekt plats för vagnen att stå på så får man kanske inte ens hem den i veckan.. känns som om jag blivit snuvad på konfekten.. Fundersam
    Jaja, inget att göra åt. Han var trevlig iaf!

Jag ska gå på Ica sedan och handla en stoor chokladkaka till mig som plåster på såren. Sambon är helt oförstående till mitt hetsande men jag vill ju ha hem den nu! Helst igår!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3