• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Halloooo *ekar*

Är jag först? Jag börjar komma i kapp er tjejer!!!

Har inte kunnat sova en blund nästan i natt och har nog slagit rekord på att gå o kissa. Var nog uppe 6 ggr inatt!!! Vaknade av att det var något oh försökte vända mig o då slog det ner från klar himmel - akut kissenödig!!!

Igår köpte jag Vias Sensitive tvättmedel o Comforts sensitive skäljmedel så först ut att tvätta var sängkläderna till bebisen. Idag blir det bebiskläder som ska tvättas.
    Tänkte baka bullar och chokladmuffins idag och sen ska jag nog ta en promenad för nu ser det ut att vara riktigt fint väder ute.

• Mandelnougat

Godmorgon brudar/mums 2b!

Nu har man vaknat till en ny dag i väntans tecken (nu pratar vi barnvagn o säng).
    Igår var jag som sagt hos BM och allt gick bra. Jag berättade om problemen jag har med att stiga upp o lyfta (även lättare) saker och vi kom överrens om att det var kramp i magmusklerna som orsakar att jag får ont och inte sammandragningar.
    Vad tror ni händer igår kväll? Hela kvällen hade jag sammandragningar! Fick till slut lägga mig i badet(kl23 på kvällen, säkert jättepoppis hos grannarna) och efter en stund där så slutade det. Det ärlite småotäckt när det inte slutar fast man sitter ner och försöker att bara slappna av. Dock gör dom inte ont på något sätt så man får väl vara glad för det iaf.

• Emmajohanna

God morgon !

Ja du är ikapp nu Lepa.
    Jösses, 6 gånger !!!! Det var inte illa. Där ligger man i lä.

Ditt bak lät inte alls fel, släng hit lite bullar sen när du är klar. Och muffins.
    Idag skiner solen här med och vårkänslorna är tillbaka. Får se hur länge det varar dock.

Fixade också lite med bebiskläderna igår och det är fortfarande mysko att det är VÅRA kläder, inte någon present till nån annan eller så.

*** med bebis i magen, v 34***
  • Mandelnougat

Godmorgon Lepa!
    Du har inte lust att baka lite hit oxå? Jag är omåttligt sugen på JÄTTEchokladiga muffins!
    Ska också tvätta bebiskläderna men vi får se när jag tar mig för. Det går som trögt att ta mig för saker känner jag!

6 gånger?!! Och jag tycker det är tortyr att behöva stiga upp 2-3 ggr! Man ligger i lä mao!

• Emmajohanna

Inte ska du föda än Mandel.
    Skönt att sammandragningarna gick över såpass fort när du väl lagt dig i badet, det ska ju hjälpa mot förvärkar har jag hört.
    Nu får du ta det riktigt lungt framöver så du inte åker in och behöver föda.

Ska du ringa om vagnen idag ?

• Mandelnougat

Godmorgon EJ!
     Nä jag tänker inte föda ännu. Jag vill ha en Oxebebis och då har jag inte tid att föda ännu! Max 1 vecka i förväg kan jag ta emot bebisen!
    Fast jag ska erkänna att jag började tänka på att packa BBväskan för att ha den redo sedan. Sambon frågade flera gånger lite försiktigt om det är på gång! Han hade nog aldrig kännt en riktig sammandragning!  Sedan la han till: "Den klarar ju sig om den skulle komma nu" Varpå jag kontrade med: "  Den kommer inte att komma nu men fy f*n vad BH kommer att få skit om den kommer och inte vagnen har kommit! För att inte nämna vad jag kommer att bråka på dig!" (Han tjatar ju alltid om att jag är så hetsig om vagnen)

• Mandelnougat

Ska inte ringa om vagnen idag tänkte jag, berget får komma till Moses istället tänkte jag. Jag blir bara irriterad när dom inte har den hemma när jag ringer.

• Emmajohanna
    Ser dig framför mig när du ligger där med sammandragingarna och tänker på att vagnen inte kommit.  

• Mandelnougat

Ja och tänk vilken urkraft som ska komma ut ur mig tack vare Barnens Hus!  
    Det kanske slutar med att jag tackar dom!

• Tess82

Godmorgon, här var det full fart redan.

Jobbigt med sammandragningar mandel. Hade också en del igår kväll efter att jag varit och handlat men de gick över efter lite vila och en varm dusch.

Hade också tänkt börja med bebiskläds tvätt idag men tvättkorgen är överfull av lakan och handdukar så jag tror att jag måste ta det först så får det bli bebiskläder imorgon istället. Handlade för bullbak igår så kanske att jag också ställer mig och bakar lite kanelbullar .

Här är det också fint väder idag, solen skiner och det blir nog skönt ute men det har kommit massor med snö inatt så det blir väl blött och slaskigt ute för troligtvis så smälter alltihop bort igen under dagen.

Nu är det dags för frukost, kikar in sen igen

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3