• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Halloj !

Jösses vad det har skrivits. Måste ju bara kommentera !!

Ang. vikten så tycker jag folk kan vara så j-a dumma med sina kommentarer. En kan säga att "ska du föda imorgon" medans en annan kan säga "va, har du såååå långt kvar, du som är så stor".
    Försök att inte bry er, det är ju så olika och folk tror dom vet och kan så himla mycket om en nu när man ska ha barn. Och värre lär det ju bli sen när bebis tittat ut.
    Då kommer tips från höger och vänster om hur ni ska göra för att få bebis att sluta skrika, börja ta napp etc etc.
    En annan grej är det ju om man BER om hjälp och råd. Då är det ju mer än välkommet.

Lepa : Ang. 12 kg så har jag också gått upp 12 och när jag vägde mig hos BM sist så sa hon ingenting om det. Inte ens EN kommentar... Så lyssna inte på din veliga BM.

Tess : Jag är som du, köper också blommer hem.... Får man inga så måste man ju köpa till sig själv. När vi hade 1-års förlovningsdag så köpte jag till mig själv...

*** med bebis i magen, v 33***
  • Mandelnougat

Godmorgon solstrålar! (utgår ifrån att alla har så härligt väder som vi har! )

Ja man ska nog sluta lyssna och bara bli lite hårdare.  Man kommer ju bli tokig ifall man ska lyssna på alla!
    Nä, från o med nu så är det jag som använder öronmuffar så fort vikt nämns! Cool

Idag har jag stämt dejt med grannen på vår ena uteplats och så ska vi sola och fika och surra skit! Funderar på om jag ska springa förbi Ica och handla ägg så jag kan baka något att bjuda på. Det går ju fort att baka en mindre kaka!

Vad står på era dagordningar tjejer?

• Emmajohanna

God solig morgon Mandel !

Jadå, här skiner allt solen idag och det är riktigt vårigt ute ! Hade varit underbart med en ledig dag med lite fika i solen....
    Jobb som vanligt fram till 16, sen så ska jag åka till min syster och hälsa på. Ta en fika och prata lite skit.

Ja, en kaka hade varit gott. Kladdkaka...

• Mandelnougat

Åh tänk vad gott det vore med Cafe Bronies med apelsinchokladbitar i! Räcka ut tungan
    Vad kul att umgås med familjen! Bor ni långt ifrån varnadra?

• Emmajohanna

Vi bor så gott som grannar... Nä, men 10 minuter med bil ifrån varandra. Så vi ses ofta. Och så har hon 2 underbara små tjejer, 5 och 7 år.
    Dom längtar efter sin lilla kusin nu och ringer ofta och frågar om bebis kommit.

På tal om kakor och smaskiga saker. Såg reklamen på Balerinas nya slags muffins. Har ni testat ? Inte jag.... Men måste ju göra det.

• Tess82

Godmorgon! Här skiner solen idag också så jag ska försöka komma ut lite. Annars så har jag inga speciella planer för dagen. Får se vad som faller mig in att göra. Hittar nog på nånting för helt sysslolös har jag svårt att vara en hel dag. Låter mysigt med fika med släkt och vänner, undrar vem jag ska bjuda på fika då... hmm.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Morrn Tess !

• Mandelnougat

Tillbaka efter morgonpromenaden.
    Har smakat Ballerinas muffins men tyckte dom var sådär. Hade nog förväntat mig mer faktiskt..

• Lepa

Hallo, här är jag sen som vanligt! Sov till nio dock men sen har jag tagit lång frukost o läst tidningen.

Idag skulle jag igentligen ner till stan o köpa present men smabon var tvungen att ta bilen för att byta till sommar däck. Kan ju ta bussen men det kostar 22 kr...44 kr tur och retur!!! Så får åka ner när han kommer hem sen.

• Mandelnougat

Åh vad härligt med sommardäck! Här får vi nog vänta i någon månad innan man törs byta. Till valborg tror jag att vi brukar byta däck. April brukar vara en förrädisk månad när det kan ösa ner snö rätt vad det är. Fundersam

Min sambo är iväg med jobbet så han kommer hem imorgon kväll så nu sitter man här utan bil och vill åka och handla på Ikea. Orkar inte kånka på buss.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3